Визначайте правильно обсяг домашніх завдань у початковій школі

1993
Учні початкової школи не мають відчували перевантаження. Тому вчителям слід правильно визначати обсяг домашнього завдання. Для цього необхідно враховувати зайнятість учнів з інших предметів, темп і ритм роботи учнів, стан їхнього здоров’я тощо

З огляду на це передовсім не можна групувати в один день у розкладі занять предмети, які вимагають значних затрат часу для виконання домашніх завдань.

Обсяг домашніх завдань визначають, керуючись Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01), затвердженими постановою Головного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63.

Так, згідно з пунктом 9.9 ДСанПіН 5.5.2.008-01 при визначенні доцільності, характеру, змісту та обсягу домашніх завдань слід враховувати:

  • індивідуальні особливості учнів
  • педагогічні вимоги.

ЗАБОРОНЕНО задавати домашні завдання:

  • учням 1-х класів
  • учням 2-4-х класів на вихідні, святкові та канікулярні дні.

Домашні завдання передусім мають бути посильними для учнів, щоб вони їх могли виконувати самостійно, здебільшого без допомоги дорослих.

Обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували:

  • у 2-му класі — 45 хв.
  • у 3-му класі — 1 год 10 хв.
  • у 4-му класі — 1 год. 30 хв.

У ​2-му класі учням можна пропонувати домашні завдання, орієнтуючись на конкретну дитину, відповідно диференціюючи за рівнем складності та змістом. Але приймаючи таке рішення, учитель має керуватися доцільністю для успішного просування кожної дитини за освітньою траєкторією.

Обираючи домашнє завдання для учнів початкової школи, недопустимо:

  • перевантажувати учнів завданнями з додаткових посібників, зошитів із друкованою основою, якими передбачено, наприклад, зафарбовування малюнків, складання схем, таблиць, виконання додаткових завдань і вправ, написання домашніх творів тощо
  • пропонувати завдання на невідпрацьований матеріал, який не був пояснений на уроці
  • задавати написання рефератів.

Нагадаємо, Міністерство освіти і науки України надало Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році.



Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Присвоєння кваліфікаційних категорій: від А до Я» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книжка «Присвоєння кваліфікаційних категорій: від А до Я»

для передплатників е-журналу «Практика управління закладом освіти»

Читати книгу

Розсилка



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Будь ласка, увійдіть на сайт

Заходьте! Відкрито!
Матеріали порталу доступні зареєстрованим користувачам. Будь ласка, авторизуйтеся або зареєструйтеся. Для реєстрації потрібна лише 1 хвилина.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

Витратіть на реєстрацію лише 57 секунд і отримайте доступ до:

форм та зразків для скачування
✓ актуальних статей від редакції
✓ докладних відповідей на складні робочі ситуації
✓ найсвіжіших новин галузі
нормативних документів



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль