Формування класів-комплектів у філіях опорних шкіл

1279
Віднедавна унормовано одну зі сторін функціонування опорних шкіл: визначено правовий статус, порядок утворення та основні засади діяльності з’єднаних класів (класів-комплектів) початкової школи. Так учні початкової школи, які наразі через відсутність класу навчаються за індивідуальною формою, матимуть змогу здобувати освіту у філіях опорних навчальних закладів. Розглянемо, як урегульовано діяльність класів-комплектів

З’єднані класи, або класи-комплекти, формують у початковій школі філій опорних загальноосвітніх навчальних закладів.

Правовий статус, порядок утворення та основні засади діяльності класів-комплектів визначено Положенням про з’єднаний клас (клас-комплект) початкової школи у філії опорного закладу, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 944 (набрав чинності 16.09.2016).

Модель класу-комплекту орієнтована на досягнення таких цілей, як:

  • створення єдиного освітнього простору
  • гарантування рівного доступу до якісної освіти
  • забезпечення повноцінного розвитку учня початкової школи, оволодіння ним ключовими та предметними компетентностями.

З’єднаний клас (клас-комплект) початкової школи — це різновікова група дітей, які навчаються за визначеним робочим навчальним планом і програмою згідно з розкладом занять. У складі такої групи можуть бути діти з особливими освітніми потребами

Умови створення класів-комплектів

Класи-комплекти створюють, якщо неможливо дотримати норм частини другої статті 14 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 № 651-XIV, а саме: «у загальноосвітніх навчальних закладах, розташованих у селах, селищах, кількість учнів у класах визначається демографічною ситуацією, але повинна становити не менше п'яти осіб».

У класи-комплекти можна об’єднувати учнів двох-чотирьох класів. При цьому обов’язково також ураховують:

  • освітні потреби учнів (вихованців)
  • здатність забезпечити на належному рівні організацію навчання
  • рівень забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами
  • наявність належної матеріально-технічної бази (обладнання спортивних об’єктів, кабінетів, комп’ютерне обладнання, доступ до інтернету тощо)
  • укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою.

Тривалість уроків у класах-комплектах становить:

  • 1-ші класи — 35 хв.
  • 2-4-ті класи — 40 хв.

Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відповідними органами управління освітою та органами державної санітарно-епідеміологічної служби.

Класні кімнати доцільно забезпечувати з огляду на особливості організації навчально-виховного процесу у різновікових групах дітей. Приміром, можна передбачати:

  • пересувні дошки
  • ширми
  • парти-трансформери.

Навчальні предмети, для провадження яких необхідна особлива спеціальна підготовка, можуть викладати вчителі-предметники.

Тут маються на увазі, зокрема, такі предмети, як іноземна мова, образотворче мистецтво, фізична культура, музика, інформатика

Організація навчально-виховного процесу

Класи-комплекти працюють за навчальними програмами для початкової школи.

Навчально-виховний процес у класах-комплектах здійснюють відповідно до робочих навчальних планів, які складають на основі типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України.

При цьому робочі навчальні плани розробляють для учнів (вихованців) кожного класу окремо.

У класах-комплектах за можливості проводять однопредметні та однотемні уроки.

Розклад уроків у класах-комплектах затверджує керівник опорного закладу.


Індивідуальні навчальні плани для дітей з особливими освітніми потребами узгоджують із робочим планом класу, ураховуючи:


Умови оплати праці вчителів

Розмір оплати праці вчителів класів-комплектів установлює наказом керівник опорної школи. При цьому враховують:

  • обсяг педагогічного навантаження
  • фактичну кількість годин
  • ставку заробітної плати
  • підвищення, доплати, надбавки
  • інші конкретні умови, що склалися у філії опорного навчального закладу.

Право учителів, які працюють у класах-комплектах, на доплати за класне керівництво, перевірку зошитів та завідування навчальним кабінетом визначають відповідно до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 № 102.



Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Присвоєння кваліфікаційних категорій: від А до Я» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книжка «Присвоєння кваліфікаційних категорій: від А до Я»

для передплатників е-журналу «Практика управління закладом освіти»

Читати книгу

Розсилка



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Будь ласка, увійдіть на сайт

Заходьте! Відкрито!
Матеріали порталу доступні зареєстрованим користувачам. Будь ласка, авторизуйтеся або зареєструйтеся. Для реєстрації потрібна лише 1 хвилина.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

Витратіть на реєстрацію лише 57 секунд і отримайте доступ до:

форм та зразків для скачування
✓ актуальних статей від редакції
✓ докладних відповідей на складні робочі ситуації
✓ найсвіжіших новин галузі
нормативних документів



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль