Плануємо Тиждень безпеки дитини у дошкільному закладі

392
Тиждень безпеки дитини є формою систематизації знань дітей про безпечну поведінку й довкілля. Діти мають дізнаватися про правила безпечної поведінки і від педагогів, і від батьків. Тому доцільно організувати комплексну роботу, передбачаючи взаємодію всіх учасників освітнього процесу

Навчання дітей дошкільного віку безпечної поведінки не має обмежуватися лише засвоєнням ними норм і правил. Спрямовуйте свою роботу на усталення свідомої обачності у малят, навичок орієнтування та швидкого реагування за надзвичайних ситуацій.

Також психологічно готуйте дітей належно поводитися у разі повідомлення про небезпеку, зокрема:

  • адекватно сприймати інформацію, не панікувати
  • уважно слухати накази дорослих
  • виконувати практичні дії.

Діти мають дізнаватися про правила безпечної поведінки і від педагогів, і від батьків. Тому доцільно організувати комплексну роботу, передбачаючи взаємодію працівників дошкільного закладу, дітей і їхніх батьків.

Задля набуття й поглиблення теоретичних знань і практичних навичок у дошкільних закладах щорічно проводять Тижні безпеки дитини. Зазвичай їх проводять у кілька етапів.

Підготовчий етап

Зміст Тижня безпеки дитини залежить від місцевих умов, традицій, природних особливостей, досвіду вихователів та підготовленості дітей.

Керівник дошкільного закладу, визначивши строки проведення, видає наказ про організацію та проведення Тижня безпеки дитини. У розпорядчому документі чітко зазначають:

  • мету, завдання, час і місце проведення Тижня безпеки дитини
  • відповідальних осіб.

Також наказом створюють творчу групу, до якої зазвичай входять:

  • завідувач дошкільного закладу
  • вихователь-методист
  • вихователі груп
  • медичний персонал.

Творча група розробляє:

  • план підготовки
  • план проведення.

У плані проведення Тижня безпеки дитини передбачайте заходи, спрямовані на формування у дітей:

  • активної позиції щодо дотримання безпеки
  • правильної поведінки під час екстремальних та надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру.

З огляду на це обов’язково плануйте практичні тренінги з евакуації дітей та працівників із приміщень дошкільного закладу.

Терміни та порядок проведення практичного тренінгу визначає керівник закладу.

Керуючись планом проведення Тижня безпеки дитини, вихователі складають календарні плани. У них визначають, зокрема:

  • перелік заходів (тематичні заняття, дидактичні, сюжетні, театралізовані, конструктивно-будівельні ігри, конкурси, естафети, змагання, екскурсії тощо)
  • необхідні умови для проведення
  • засоби, що використовуватимуть
  • форми і методи проведення заходів.

Основний етап

Напередодні Тижня безпеки дитини педагоги обирають способи «перевтілення» закладу, як-от:

  • прикрашають подвір’я та приміщення атрибутами (прапорцями, кульками, дитячими роботами тощо)
  • виготовляють плакати
  • облаштовують спеціальні стенди
  • організовують виставки дитячих робіт
  • випускають вісник «Як про безпеку говорять наші діти».

Робота з дітьми

Протягом Тижня безпеки дитини передбачають:

  • вікторини
  • змагання
  • комбіновані естафети
  • перегляди театралізованих вистав
  • огляди-конкурси малюнків з питань безпеки життєдіяльності
  • зустрічі педагогів, батьків, дітей із працівниками спеціальних служб (поліції, пожежної, надзвичайних ситуацій тощо)
  • виставки навчально-наочних посібників з питань безпеки життєдіяльності, виготовлених дітьми та вихователями
  • рольові ігри.

Значну увагу приділяють дидактичним іграм, щоби:

  • цілеспрямовано керувати поведінкою дітей під час змодельованих ситуацій
  • обговорювати ситуації
  • шукати гуртом правильну відповідь.

Також створюють умови для самостійних форм дитячої творчості.

Приклад оформлення плану заходів роботи з дітьми під час проведення Тижня безпеки дитини

День тижня

Вікові групи дітей

Молодша

Середня

Старша

Перший день

«День довкілля»

  • Екскурсійна подорож-гра «Перші кроки до природи»
  • Рухливі ігри «Рибалки та рибки», «Мавпочки», «Мисливці та зайці»

  • Бесіда «Як ми граємось на вулиці»
  • Гра «Безпека на вулиці»

  • Бесіди «Небезпека в природі», «Небезпечні рослини», «Безпека біля води»
  • Дидактичні ігри «Стихійні лиха», «Один удома» «Зустріч з незнайомцем»

Другий день

«День здоров’я»

  • Бесіда «Що таке здоров’я?»
  • Дидактична гра «Можна — не можна»
  • Рухлива гра з м’ячем «Їстівне — неїстівне»

  • Бесіда «Що таке здоров’я»
  • Спортивна розвага «Ми малята — здоров’ята»

  • Гра-драматизація казки К. Чуковського «Лікар Айболить»
  • Сюжетно-рольові ігри «Сім’я», «Аптека»
  • Праця дітей на грядці
  • Ігри «Картопля — капуста», «Їстівне — неїстівне»

Третій день

«Вогонь — друг, вогонь — ворог»

  • Ляльковий театр «Кішчин дім»
  • Бесіда «Вогонь злий, вогонь добрий»

  • Бесіда «Вогонь — друг, вогонь — ворог»

  • Бесіди «Безпека побуту», «Електроприлади»

Четвертий день

«Правила дорожнього руху»

  • Ігри «Колобок на міській вулиці», «Поради Світлофорчика»
  • Рухливі ігри «Знайди свій знак», «Кольорові автомобілі»

  • Сюжетно-рольова гра «Автомістечко»
  • Рухлива гра «Горобчики й автомобіль»

  • Бесіда «Автомобіль і довкілля»
  • Дидактична гра «Дорожні знаки»

П’ятий день

«Допоможи собі та другові»

  • Бесіда «Чистота та гігієна»
  • Гра «Лікарня»

  • Бесіда «Швидка допомога»
  • Сюжетно-рольова гра «Лікарня»

  • Бесіда «Правила надання першої допомоги»
  • Сюжетно-рольова гра «Лікар Айболить»

Наприкінці Тижня Навчальний тренінг з евакуації

Проведення навчальної евакуації вихованців і працівників ДНЗ

План:

  • затверджує — завідувач дошкільного закладу
  • підписує — голова творчої групи
  • погоджує — начальник цивільного захисту органу управління освітою
Керівник навчального закладу має це знати

Робота з працівниками

Під час Тижня безпеки дитини передбачають також заходи з колективом закладу, як-от:

  • дискусійний клуб «Знай, умій, дотримуйся»
  • практичний семінар «Знаєш сам — навчи іншого»
  • педагогічна година «Попередити небезпеку спільними зусиллями»
  • взаємовідвідування занять з дітьми «Знавці правил безпечної поведінки».

Та чи не найголовнішим заходом є практичний тренінг з евакуації дітей та працівників із приміщень дошкільного закладу. Під час цього тренінгу відпрацьовують порядок:

  • отримання начальником цивільного захисту закладу інформації про загрозу чи виникнення надзвичайних ситуацій
  • доведення її до відома працівників
  • надання інформації у відповідні служби цивільного захисту міста (району)
  • підготовки дітей до евакуації
  • проведення евакуації
  • розміщення дітей після евакуації
  • оповіщення батьків.

Робота з батьками

Батьки не мають бути осторонь заходів Тижня безпеки дитини. Тому перед педагогічними колективами дошкільних закладів постає завдання — зацікавити батьків, зробити їх однодумцями.

З одного боку, це складно через звичайну зайнятість батьків, але, з іншого боку, дорослим завжди цікаво, що відбувається в дитсадку, поки вони на роботі. Отож скористайтеся цією «слабинкою».

Індивідуальні бесіди — це мінімум. Натомість дізнайтеся, який час буде зручним для участі у запланованих заходах — і складіть розклад для батьків на тиждень.

Заключний етап

Наприкінці Тижня безпеки дитини проведіть бесіди з дітьми, щоб:

  • пригадати всі події
  • з’ясувати, що найбільше сподобалося
  • дізнатися побажання.

А підбиваючи підсумки Тижня безпеки дитини:

  • зауважте рівень і якість виконання заходів
  • оцініть роботу педагогічних працівників
  • проаналізуйте дії дітей та участь батьків.

Зрештою, керівник дошкільного закладу видає наказ, у якому констатує не лише про позитивні результати, а й недоліки, які мають бути усунуті у визначені строки.



Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

Медіаактивний навчальний заклад від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилася перша книжка для передплатників:

«Медіаактивний навчальний заклад, або Як не загубитися в тенетах інтернету»

Читати книгу

Розсилка



ОНЛАЙН-ТЕСТ!

Онлайн-тест від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилися інтерактивні тести.

Перевірте свої знання з теми «Експертиза цінності документів»

Спробувати

© Цифрове видавництво MCFR, 2016. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

0 44 586 56 06
0 800 212 012 callback

Бухгалтерам бюджетних організацій рекомендуємо відвідати портал «Головбух: Бюджет»


  • Ми в соцмережах