Проектні ігри історико-краєзнавчого змісту з учнями основної та старшої школи

275
Учні охоче відгукуються на ініціативи вчителя, за яких навчально-виховний процес відбуватиметься нетрадиційно. А якщо ще й необхідно буде створити фотоальбом чи презентацію…

Освітня галузь «Суспільствознавство» Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти містить два компоненти:

  • історичний
  • суспільствознавчий.

У навчально-виховному процесі ці компоненти передбачені, щоб:

  • формувати національну ідентичність
  • сприяти осмисленню соціального та морального досвіду минулих поколінь
  • розвивати компетентну, активну, відповідальну особистість.

Історико-краєзнавчий зміст

Історико-краєзнавчий зміст реалізовують у школі як безпосередньо під час уроків, так і в позашкільній роботі.

При цьому очікують формування таких компетентностей, як-от:

пізнавальна

  • ознайомлення з пам’ятками історії та культури
  • становлення особистісного сприйняття дослідженого матеріалу
  • розвиток умінь досліджувати навколишнє середовище

практична

  • вміння описувати історико-краєзнавчі об’єкти, оформлювати результати досліджень за темою
  • орієнтування на місцевості
  • опанування основ публічних виступів

творча

  • розроблення ідеї та її втілення

соціальна

  • співробітництво, соціальна активність
  • виховання культури спілкування
  • утвердження свідомого ставлення до збереження та примноження культури, звичаїв, традицій
  • розвиток позитивних якостей емоційно-вольової сфери (самостійність, ініціативність, відповідальність тощо)
  • виховання доброзичливості, вміння співпрацювати

З огляду на ці завдання проектні ігри і чи не найбільш застосовні, і вельми цікаві для організації відповідної навчально-виховної роботи з учнями основної та старшої школи.

Приклади проектних ігор

До виконання проектних ігор учні ставляться здебільшого відповідально і навіть з азартом, адже власне гра цікава в будь-якому віці.

Пропонуємо на замітку ігри, в історико-краєзнавчому змісті яких — також патріотична складова.

Гра-репортаж «Видатні імена України»

МЕТА:

  • неформальне вивчення учнями відомостей про визначних історичних постатей України
  • перейняття духу патріотизму справжніх героїв минулого й сьогодення.

Гра триває протягом тижня і відбувається в кілька етапів:

понеділок

  • розподіл завдань для підготовки презентацій про видатних постатей

вівторок-четвер

  • підготовка учасників — створення презентацій

п’ятниця

  • виступ учасників

  • обрання та оголошення переможців

Приклади завдань для підготовки презентацій про видатних постатей

Історична тема

Назва презентації

Київська Русь

  • Святослав Хоробрий — славні подвиги

  • Ярослав Мудрий — сяйво знань

Козаччина

  • Богдан Хмельницький та його військо

  • Дмитро Вишневецький — засновник Січі

  • Іван Сірко — легендарний отаман

  • Пилип Орлик і Конституція

Гайдамаччина

  • Максим Залізняк — сподвижник Коліївщини

  • Олекса Довбуш — легенда Карпат

«Відродження»

  • Тарас Шевченко — символ української волі

УНР

  • Микола Міхновський — перший ідеолог українського націоналізму

  • Михайло Грушевський — політик УНР

  • Симон Петлюра — отаман УНР

Холодноярська Республіка

  • Степан Хмара

  • Василь Чучупак

  • Чорний Ворон

ОУН-УПА

  • Євген Коновалець — провідник націоналістів

  • Степан Бандера — постать, яка виховала покоління патріотів

  • Роман Шухевич — нескорений герой

Незалежність

  • Небесна Сотня — перші герої Святого Легіону

  • Кіборги — сильніші за смерть

  • Добровольці — еліта Нації

  • Волонтери — ангели Армії

Творчий проект «Алфавіт твого міста»

МЕТА:

  • популяризація знань про історичне надбання українського народу, про батьківщину та її культуру

Кожному учневі дають за українським алфавітом завдання: сфотографуватися на фоні визначної пам’ятки свого міста, назва якої починається на ту чи ту літеру.

Наприклад, отримавши завдання за літерою «А», учень фотографується на фоні Адміністрації Президента, тримаючи літеру в руках.

Якщо випали літери, дещо складні» для пошуку відповідників, то учні можуть моделювати завдання, як-от:

  • Ґ — сфотографуватися на ґанку готелю
  • Е — ескалатор станції метро «Арсенальна» як найглибшої у світі
  • И та Ь — знайти маловідоме, але цікаве місце.

Кожен учень презентує своє фото і оповідає про знайдену пам’ятку.

Зрештою створюють фотоальбом з оповідями учнів.



Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

Медіаактивний навчальний заклад від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилася перша книжка для передплатників:

«Медіаактивний навчальний заклад, або Як не загубитися в тенетах інтернету»

Читати книгу

Розсилка



ОНЛАЙН-ТЕСТ!

Онлайн-тест від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилися інтерактивні тести.

Перевірте свої знання з теми «Експертиза цінності документів»

Спробувати

© Цифрове видавництво MCFR, 2016. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу

0 44 586 56 06
0 800 212 012 callback

Бухгалтерам бюджетних організацій рекомендуємо відвідати портал «Головбух: Бюджет»


  • Ми в соцмережах