Обговорено зміни до навчальних програм та реформування системи ЗНО

3 грудня 2014 6
Учасники засідання колегії Міністерства освіти і науки України внесли пропозиції щодо стратегічних кроків, з яких уже можна розпочинати реформування системи ЗНО, а також обговорили зміни до навчальних програм для 4-го класу.

У межах засідання колегії Міністерства освіти і науки України (колегія МОН), що відбулося 1 грудня, обговорено питання імплементації Закону «Про вищу освіту», рівень навчальних досягнень випускників шкіл за результатами ЗНО та основні напрямки реформування системи, зміни до спрощених навчальних програм для 4-го класу та навчальної програми з математики для 7 класу, призначення стипендій Президента України та нагородження працівників галузі освіти і науки державними нагородами України.

У процесі обговорення рівня навчальних досягнень учнів директор Українського центру оцінювання якості освіти (директор УЦОЯО) Ігор Лікарчук констатував невисокий рівень знань випускників шкіл, про що свідчать результати ЗНО у 2014 році. Лікарчук наголосив, складністю для учнів є застосування своїх знань під час виконання тестових завдань. Завдання, які потребують відтворення знань, учні виконують краще. За результатами ЗНО, порівняно з попереднім роком підвищення рівня знань абітурієнтів не відбулося.  

Директор УЦОЯО зауважив, для покращення якості освіти потрібні комплексні заходи, у тому числі — й реформування системи ЗНО:

  • розширення використання системи ЗНО, бо сьогодні це лише на етапі вступу до вишів;
  • нові технологічні засада проведення ЗНО — комп’ютерне тестування;
  • удосконалення змісту ЗНО.

Учасники засідання колегії МОН внесли пропозиції щодо стратегічних кроків, з яких уже можна розпочинати реформування системи ЗНО:

  • включити до тестів творчі завдання, які б виявляли креативні здібності та вміння учнів;
  • запровадити тести на загальну навчальну компетентність;
  • розпочати створення навчальних екзаменаційних центрів для вчителів.

Щодо питання спрощених навчальних програм для 4-го класу було наголошено, що зміни до цих навчальних програм запроваджено винятково шляхом вилучення складних тем для школярів з урахуванням вікових особливостей дитини,  а також тих тем, що дублюються в інших предметах; нічого нового до програм не додавали.  Павло Полянський зазначив, що над спрощенням програм працювали науковці Національної академії педагогічних наук, вчителі-практики та психологи. Загалом, до змісту внесено 201 зміну. Додаткові зміни до навчальних програм, які під час обговорення запропонували члени Колегії МОН, буде розглянуто на засіданні робочої групи 4 грудня.



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Присвоєння кваліфікаційних категорій: від А до Я» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книжка «Присвоєння кваліфікаційних категорій: від А до Я»

для передплатників е-журналу «Практика управління закладом освіти»

Читати книгу

Розсилка



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах