Забезпечити право на освіту

11 серпня 2014 17
Відбувся форум «Забезпечення права дітей на освіту в регіонах, постраждалих від збройного конфлікту на Сході України».

7 серпня 2014 року в Міністерстві освіти і науки України (МОН) відбувся координаційний форум «Забезпечення права дітей на освіту в регіонах, постраждалих від збройного конфлікту на Сході України».

Головними темами обговорення були початок нового навчального року та механізми забезпечення освітнього процесу в Донецькій та Луганській областях, зокрема в зоні АТО.

Навчальний рік розпочнеться за графіком у багатьох навчальних закладах регіону, окрім тих, що знаходяться у контрольованих російськими диверсантами і терористами районах.

Учасники форуму наголосили, що для всіх дітей Луганської і Донецької областей важливою є психологічна реабілітація. Голова Комітету з питань науки та освіти Верховної Ради України Лілія Гриневич зазначила, що це потребує додаткових кадрів у навчальних закладах, а також відповідної підготовки.

Зараз триває робота над розробленням методичних рекомендацій для психологів, участь в якій беруть урядові установи спільно з науковими та громадськими організаціями. Перші матеріали вже підготовлено і розміщено на сайті Психологічної служби системи освіти України. На сайті МОН також є методичні інструкції для педагогів із психологічної роботи з учнями.

Під час обговорення було визначено забезпечення освітніх прав дітей, які:

  • планують продовжити навчання у своїх містах, селищах, поруйнованих внаслідок бойових дій;
  • виїхали в інші регіони країни;
  • перебувають чи можуть опинитися в зоні активних бойових дій.

Наразі гострою є проблема відновлення навчальних закладів, які зруйновані чи частково пошкоджені. Визначено, що на відновлення 51 дошкільного навчального закладу та 102 шкіл треба близько 100 мільйонів гривень.

Також було обговорено можливість перевезення дітей шкільними автобусами на навчання до сусідніх населених пунктів. Павло Полянський зазначив, що необхідно внести зміни до нормативних актів, аби шкільні автобуси могли перевозити учнів і вчителів до сусідніх населених пунктів не лише з сіл, а й міст, чого чинне законодавство не передбачає. Потрібно також вирішувати проблему з кадрами, адже чимала кількість вчителів покинула Донбас. Окрім того, вкрай важливою є інформаційна робота з дітьми.

Для тих дітей, які переїхали в інші міста і регіони, МОН, як і у випадку з Кримом, максимально спростило процедуру зарахування до шкіл, дозволивши приймати дітей лише за заявою батьків (лист МОН від 18.07.2014 № 1/9-366).

Учасники розглянули пропозиції про дистанційне навчання, створення тимчасових консультативних пунктів, на базі яких зможуть навчатися переселені діти.

За результатами форуму планується узгодити спільну резолюцію та конкретний покроковий план дій щодо забезпечення права на освіту кожної дитини у східних регіонах країни.



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

Медіаактивний навчальний заклад від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилася перша книжка для передплатників:

«Медіаактивний навчальний заклад, або Як не загубитися в тенетах інтернету»

Читати книгу

Розсилка



ОНЛАЙН-ТЕСТ!

Онлайн-тест від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилися інтерактивні тести.

Перевірте свої знання з теми «Розгляд звернень громадян»

Спробувати

© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах