Обдарованість дошкільника: погляд науки і практики

21 травня 2014 8
У межах Всеукраїнського фестивалю науки 15–16 травня 2014 року за ініціативи Інституту обдарованої дитини НАПН України відбулася III Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми діагностики та проектування розвитку обдарованості дошкільників».

До участі в III Всеукраїнській науково-практичній конференції «Проблеми діагностики та проектування розвитку обдарованості дошкільників», яка відбулася 15–16 травня 2014 року, було запрошено провідних науковців України в галузі педагогіки та психології, практиків та представників фахової преси, зокрема Наталію Савінову, головного редактора журналів «Вихователь-методист дошкільного закладу» та «Методична скарбничка вихователя».

На пленарному засіданні учасники конференції зазначали, що потрібно розглядати проблему раннього виявлення здібностей та обдарованості у період дошкільного дитинства як пріоритетне державне завдання, спрямоване на розвиток інтелектуального, творчого потенціалу України, підвищення її соціально-економічного, наукового та культурного рівнів. Про це йшлося у виступах провідних науковців України. Серед них Сергій Максименко, директор Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України академік; Віра Кузьменко, доктор психологічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу діагностики обдарованості Інституту обдарованої дитини НАПН України; Володимир Тименко, доктор педагогічних наук, професор, вчений секретар апарату Президії НАПН України; Олександр Музика, доктор психологічних наук, професор, заступник директора з науково-організаційної роботи Інституту психології ім. Г. Костюка НАПН України; Катерина Крутій, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри дошкільної освіти РВНЗ «Кримський інженерно-педагогічний університет.

Про розвивальний ресурс сучасних авторських методик розвитку обдарованості в он-лайн режимі доповідала Неллі Лисенко, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики дошкільної освіти Педагогічного інституту ДВНЗ «Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника.

З програмно-методичним забезпеченням роботи з дошкільниками, спрямованої на розвиток їх обдарованості, присутніх ознайомила Ольга Долинна, завідувач сектора науково-методичного забезпечення змісту дошкільної освіти Державної наукової установи «Інститут інноваційних технологій і змісту освіти» МОН України.

На конференції працювало чотири секції, де науковці та практики обговорювали основи розвитку обдарованості дошкільників, проблеми психологічної діагностики обдарованості та здібностей дітей дошкільного віку; питання психолого-педагогічного супроводу, технології роботи з обдарованими дітьми дошкільного віку. Також вони взяли участь у низці майстер-класів: «Особливості роботи за методикою креативності Торренса з дітьми дошкільного віку», «Використання інформаційних технологій для індивідуалізації освітнього процесу в дошкільному закладі», «Флеш-методика системного навчання акварельного живопису дітей старшого дошкільного віку» та ін.

Активно обговорювали питання спеціальної підготовки педагогів та психологів до роботи з обдарованими дітьми під час презентації Людмили Руденко, доцента кафедри педагогіки Педагогічного інституту Київського університету ім. Б. Грінченка.

Актуальним, на погляд ведучої круглого столу Людмили Буркової, доктора педагогічних наук, є проектування індивідуально-орієнтованого середовища для обдарованих дітей дошкільного віку.

Резюмуючи роботу конференції, учасники відзначають, що важливими є питання подальшої розробки спеціалізованих діагностичних методик раннього виявлення різних видів здібностей дітей дошкільного віку з наступним моніторингом динаміки їхніх досягнень, створення нових програм виявлення і підтримки обдарованих дітей.



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

Медіаактивний навчальний заклад від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилася перша книжка для передплатників:

«Медіаактивний навчальний заклад, або Як не загубитися в тенетах інтернету»

Читати книгу

Розсилка



ОНЛАЙН-ТЕСТ!

Онлайн-тест від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилися інтерактивні тести.

Перевірте свої знання з теми «Розгляд звернень громадян»

Спробувати

© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах