Учені розробили математичну модель історії

4 жовтня 2013 8
Фахівці з Великої Британії та США розробили математичну модель історії Африки та Євразії, охопивши період у три тисячі років. Завдяки моделюванню еволюційних процесів минулого дослідники визначили роль завоювань у розвитку давніх цивілізацій.

Спеціалісти з моделювання еволюційних процесів, математики та екологи з інститутів Великої Британії та США з’ясували, що в давньому світі війни сприяли розвитку держав.

Результати своїх досліджень вони опублікували на сторінках журналу Proceedings of the National Academy of Sciences.

Аналітики розробили математичну модель історії Африки та Євразії протягом трьох тисяч років з 1500 року до нашої ери до 1500 року нашої ери.

Ця модель була створена на географічній карті двох материків, яку розбили на клітини розміром 100x100 км. Кожна клітина отримала свій набір характеристик, що вирізняли її з-поміж інших.

Учені прослідкували процес розвитку ультрасоціальних норм (ultrasocial norm) під впливом вдосконалювалення воєнних технологій минулого. Так, адже підтримка таких норм, як моральні принципи конкретної цивілізації, потребувала поступового захоплення сусідніх клітин. У свою чергу, війна сформувала комплекс соціальних інституцій, які допомагали підтримувати стабільність у великих і етнічно різноманітним ранніх суспільствах.

«Наша модель показала, що соціальні інституції поширюються, тому що допомагають суспільству в протистоянні з іншим суспільством», — розповідає представник Університету Коннектикуту Пітер Турчін (Peter Turchin).

Автори відзначають, що їм вдалося шляхом моделювання еволюційних процесів представити процес зростання імперій під впливом еволюцій зброї. Численні запуски віртуального світу з доісторичних часів підтвердили висновки дослідників, та показали карту давнього світу, близьку до реального перебігу подій.

Читайте докладніше про результати дослідження.