IQ-тести не допоможуть визначити рівень інтелекту?

20 грудня 2012 15
Показники інтелектуальних здібностей людини залежать як мінімум від трьох компонентів ― короткочасної пам'яті, здатності логічно міркувати, а також вербального компонента. Всі вони незведені один до одного, і з них не можна «зібрати» один показник, який дозволив би пояснити все.

Учені дійшли до висновку, що IQ-тести не можуть визначити рівень інтелекту.

Виміряти рівень інтелекту як єдиний показник неможливо, тому що показники інтелектуальних здібностей людини залежать як мінімум від трьох компонентів, які незведені один до одного, і їх не можна об’єднати в одне ціле. Тому, IQ-тести не можна використовувати для цілей психологічних досліджень.

Популярні і поширені стандартні тести на IQ не можуть коректно відображати рівень інтелектуальних здібностей, оскільки вони залежать від декількох різних підсистем мозку.

До такого висновку прийшли британські та канадські вчені за підсумками широкомасштабного експерименту за участю більше 100 тисяч добровольців.

Едріан Оуен і Адам Хемпшир з канадського університету Західного Онтаріо та Роджер Хайфілд з лондонського Музею науки вирішили з'ясувати, що саме вимірюють IQ-тести і який стосунок їхні результати мають до справжнього рівня людського інтелекту.

Як стало відомо, автори дослідження у листопаді 2010 року запустили сайт 12 Pillars of Wisdom, на якому будь-хто охочий міг пройти серію з 12 тестів, які перевіряють різні типи когнітивних здібностей ― вміння планувати, робити логічні висновки, увагу, короткочасну пам'ять і низку інших. Кількість учасників цього онлайнового експерименту перевищила 100 тисяч осіб.

Окрім того, вчені провели експеримент за участю 16 добровольців, які повинні були виконувати ті самі тести, перебуваючи у томографі, який фіксував рівень активності в різних зонах їхнього мозку.

Результати  є свідченням на користь точки зору, що людський інтелект не є єдиною сутністю, але швидше, формується з безлічі компонентів.

Показники інтелектуальних здібностей людини залежать як мінімум від трьох компонентів ― короткочасної пам'яті, здатності логічно міркувати, а також вербального компонента. Всі вони незведені один до одного, і з них не можна «зібрати» один показник, який дозволив би пояснити все.

Крім того, дослідження за допомогою методу функціональної магнітно-резонансної томографії показало, що при вирішенні різних завдань активуються різні ділянки мозку. Вчені з'ясували, що існують як мінімум два незалежні ланцюги нейронів, які відповідають за вирішення різних типів завдань.

Таким чином вчені роблять висновок, що інтелекту як єдиної сутності не існує ― є набір незалежних і різних типів розумових здібностей. «Інтелект в цілому є проявом властивостей анатомічно різних когнітивних систем, кожна з яких має свій власний рівень можливостей», ― зазначили автори.

Таким чином, роблять висновок вчені, спроби вимірювати рівень інтелекту як єдиний показник, ні до чого не ведуть, а IQ-тести не можна використовувати для цілей психологічних досліджень.



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Присвоєння кваліфікаційних категорій: від А до Я» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книжка «Присвоєння кваліфікаційних категорій: від А до Я»

для передплатників е-журналу «Практика управління закладом освіти»

Читати книгу

Розсилка



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах