В Україні «нашестя» медалістів

18 червня 2012 11
В українських школах стрімко зростає кількість «липових» медалістів. Однак, ні золота, ні срібна медаль в українських умовах давно не є показниками реального рівня знань та ставлення до навчання більшості молодих людей, які їх отримують.

За результатами 2011/2012 навчального року в Україні майже 23 тисячі учнів отримали золоті та срібні медалі за успіхи в навчанні. Тобто кожен десятий-одинадцятий випускник, а в деяких областях навіть кожен восьмий, а то і сьомий отримав медаль.

Як наголосив у своїй статті директор Центру тестових технологій і моніторингу якості освіти Ігор Лікарчук, порівнюючи кількість медалістів цього року з відповідним показником за 2008/2009 навчальний рік, можна переконатися, що кількість відмінників подвоїлася. Разом з тим навряд чи не кожен, хто має хоча б найменший стосунок до «медального урожаю», розуміє, що переважна більшість золотих і срібних відзнак — «липові».

«За останні два роки кількість випускників шкіл, які отримали відзнаки за результатами навчання, збільшилася майже вдвічі. Водночас чи не кожен, хто має хоча б найменший стосунок до «медального урожаю», розуміє, що переважна більшість золотих і срібних відзнак — липові», — зазначив Лікарчук.

Якщо порівняти кількість медалістів цього року з відповідним показником за 2008/2009 навчальний рік, то побачимо, що кількість відмінників подвоїлася. Це пояснюється просто. У 2010 році Міністерство освіти і науки запровадило порядок, за яким під час вступу до вищих навчальних закладів почав ураховуватися середній бал атестату про загальну середню освіту. І, якщо новоспечений випускник має медаль, то зрозуміло, що оцінки в його атестаті — щонайкращі. Відповідно, й середній бал, який необхідно надати приймальній комісії університету, буде високим. А тому такий абітурієнт матиме переваги перед тими, хто медалі не здобув.

«Дарма, що ні золота, ні срібна медаль в українських умовах давно не є показниками реального рівня знань та ставлення до навчання більшості молодих людей, які їх отримують. Це підтвердилося на торішньому зовнішньому незалежному оцінюванні, коли чи не кожний другий медаленосець отримав за тестування менше 160 балів», — зазначив Лікарчук.

За його словами, у школі часів СРСР, звідки до нас і перейшла практика нагородження медалями, ситуація була зовсім іншою. «Так, кількість нагороджених золотими та срібними медалями після закінчення загальноосвітніх навчальних закладів становила від 1 до 1,8%  від загальної кількості випускників», — розповів він.



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

Медіаактивний навчальний заклад від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилася перша книжка для передплатників:

«Медіаактивний навчальний заклад, або Як не загубитися в тенетах інтернету»

Читати книгу

Розсилка



ОНЛАЙН-ТЕСТ!

Онлайн-тест від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилися інтерактивні тести.

Перевірте свої знання з теми «Розгляд звернень громадян»

Спробувати

© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах