Учителі оцінили стан упровадження медіаосвіти посередньо

28 вересня 2016 85
На замовлення громадської організації «Інтерньюз-Україна» провели дослідження стану впровадження медіаосвіти у загальноосвітніх навчальних закладах за 2014-2016 роки. В опитуванні взяли участь 17 координаторів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, 133 вчителі, 8 керівних працівників шкіл, які упроваджують медіаосвітні курси. Окрім того, враховано думки учнів за підсумками групових дискусій

Як виявили, елементи медіаосвіти вчителі успішно інтегрують навіть у предмети інваріантної складової змісту загальної середньої освіти — історію, біологію, літературу, суспільствознавство, математику й інформатику.

Найліпших результатів досягають, інтегруючи медіаосвіту в кілька навчальних предметів та залучаючи якомога більше педагогів. Найефективнішим методичним прийомом є одночасне викладання медіаосвіти як окремої дисципліни та застосування її елементів на уроках з інших предметів.

Також дедалі більшої ваги набуває медіаосвіта у змісті виховної роботи і позакласних занять (навіть у початковій школі).

У 2015/2016 навчальному році 77% опитаних учителів практикували різні підходи роботи з батьками щодо медіаосвіти — від виступів на батьківських зборах до відкритих лекторіїв. Дослідники вважають, що такі дані свідчать про тенденцію.

Одначе стан упровадження медіаосвіти вчителі оцінили середнім балом успішності 5,5 з 10-ти.

Зокрема, на перешкоді медіаосвіті у навчальних закладах стають такі чинники, як:

  • брак фінансування
  • нестача якісних навчальних курсів і підручників
  • обмежена кількість академічних годин при формуванні навчальних планів.

З огляду на це заняття з медіаосвіти здебільшого відбуваються факультативно або й узагалі відміняються.

Педагоги вважають, що задля розвитку медіаосвіти необхідно:

  • готувати більшу кількість вчителів з медіаосвіти
  • налагоджувати механізм обміну досвідом
  • змінювати акцент методичних матеріалів та підручників з теоретичного на прикладний
  • наближувати зміст підручників і завдань до інтересів і потреб учнів.

Також учителі схиляються до думки, що найбільше поширенню медіаосвіти сприятиме наказ Міністерства освіти та науки України, яким би встановили обов’язковий курс медіаосвіти.

Докладніше ознайомитися з аналітичним звітом «Впровадження медіа-освіти та медіа-грамотності в загальноосвітніх школах України».

За матеріалами порталу «Медіаосвіта і медіаграмотність».



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас у курсі всіх освітніх подій

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

Медіаактивний навчальний заклад від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилася перша книжка для передплатників:

«Медіаактивний навчальний заклад, або Як не загубитися в тенетах інтернету»

Читати книгу

Розсилка



ОНЛАЙН-ТЕСТ!

Онлайн-тест від журналу «Практика управління закладом освіти»

В е-журналі «Практика управління закладом освіти» з’явилися інтерактивні тести.

Перевірте свої знання з теми «Розгляд звернень громадян»

Спробувати

© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах