Де утворено правильні опорні школи і чому так

6772
Із децентралізаційними процесами, утворенням ОТГ дедалі більше виникає запитань про сутність зміни статусу навчальних закладів та їх підпорядкування. Що виникає з утворенням опорної школи — нові типи навчальних закладів чи що інше? Також з’ясуймо, що таке «правильна» опорна школа

Типи навчальних закладів, які можуть бути утворені та діяти в Україні, перелічені в законах:

Рішення про створення, реорганізацію чи ліквідацію навчальних закладів приймають органи місцевого самоврядування та виконавчої влади. При цьому враховують потреби й права громадян на освіту.

Що ж відбувається при утворенні опорної школи?

Відповідь на це питання слід шукати в таких нормативно-правових актах, як:

Чи відбувається реорганізація навчального закладу як юридичної особи

Серед підстав реорганізації юридичної особи — рішення:

  • власника (засновника) або уповноваженого ним органу
  • суду
  • інших органів державної влади.

Які законні способи зміни юридичного статусу навчального закладу доступні:

Злиття

  • відбувається внаслідок об’єднання двох або більше юридичних осіб в одну, нову, юридичну особу
  • при цьому юридичні особи, які злилися, припиняють своє існування і передають свої права та обов’язки новоствореній юридичній особі

Приєднання

  • одна або кілька юридичних осіб приєднуються до іншої юридичної особи, припиняючи своє існування
  • всі права та обов’язки набуває юридична особа, до якої приєдналися інші

Поділ

  • юридична особа припиняє своє існування
  • натомість виникають двоє чи більше нових юридичних осіб

Виділення

  • відбувається шляхом переходу за розподільчим балансом частини майна, прав та обов’язків юридичної особи до іншої чи кількох новостворених юридичних осіб

Перетворення

  • це зміна організаційно-правової форми юридичної особи
  • до новоствореної юридичної особи переходять майно, права та обов’язки ліквідованої юридичної особи

Тепер нове запитання

Що відбувається, коли школа стає опорною з мережею філій, — приєднання чи перетворення?

Передовсім слід з’ясувати, що є зміною організаційно-правової форми юридичної особи, що настає внаслідок перетворення. Відповідь — у законі «Про загальну середню освіту» (ч. 1 ст. 10): за організаційно-правовими формами заклади освіти можуть бути державної, комунальної та приватної форм власності.

У випадку утворення опорної школи форма власності не змінюється. Тож можна стверджувати, що відбувається приєднання.

Тобто опорна школа залишається юридичною особою, набуваючи при цьому прав та обов’язків інших ЗНЗ, які до неї приєдналися.

Постала опорна школа вносить зміни до таких документів, як:

Натомість філії опорної школи повинні зникнути як юридичні особи — відбувається їх ліквідація. А як уже згадано, таке рішення приймає місцева влада.

Філія діє не на підставі статуту, а відповідно до положення про філію.

Правильні опорні школи

МОН оприлюднило статистику щодо опорних шкіл станом на початок 2017 року.

В Україні 178 опорних шкіл та 511 філій, з них найбільше в областях:

область

опорні школи

філії

Львівська

24

137

Київська

23

29

Кіровоградська

76

Жодної опорної школи — у Закарпатській області, як і на початок 2016/2017 навчального року.

Щодо філій опорних шкіл, то станом на 01.01.2017:

  • 225 залишалися юридичними особами (що є порушенням)
  • 412 не понизили свій ступінь (це питання у віданні влади на місцях).

Також Міністерство виокремило 15 «правильних» опорних шкіл — це заклади, що відповідають таким умовам:

  • укомплектовані не менш як 300 учнями
  • мають дві та більше філій (які при цьому позбулися статусу юридичної особи)

В об’єднаних територіальних громадах утворено 39 опорних шкіл, найбільше в областях:

  • Житомирській — 8
  • Сумській — 4
  • Дніпропетровській, Львівській та Тернопільській — по 3.

Можна скачати докладнішу статистику.



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією


Книжкова полиця

«Відкриваємо інклюзивний клас» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книга «Медіаактивний навчальний заклад»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу


© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини
Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Для реєстрації потрібно лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль