Запросіть батьків дошкільнят у групу… в соцмережах

22 жовтня 2021
13928
Середній бал: 5 із 5

Педагог, який провадить освітній процес для дітей яскраво, наочно, цікаво та емоційно, є успішним. А як щодо роботи з батьками дітей? Чим вимірюється успіх і як його досягти?

Напевно ж позитивними партнерськими, довірливими взаєминами. Та нелегко достукатися до серця, коли дорослі, зайняті своїми світами, з’являються в дитсадку, щоб «віддати–забрати» дитину.

Взаємодія з батьками - легко!

А чи варто взагалі достукуватися?

Ліпше озброїтися елементами незвичайного.

Щоб донести інформацію до сучасних батьків, приверніть їхню увагу, навіть здивуйте. Така можливість є завдяки сучасним технологіям.

Звісно, нетрадиційні форми роботи із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій не замінять живе спілкування батьків з вихователями. Але розумне й домірне застосування ІКТ-технологій має низку переваг, коли:

  • можна урізноманітнювати традиційні методи роботи
  • зекономити час
  • бути більш ефективним у залученні батьків до освітнього процесу в ДНЗ.

У цілому ІКТ застосовні для реалізації таких напрямів діяльності, як:

Спробуймо поєднати традиційні та нетрадиційні методи у роботі з батьками дошкільнят.

Нетрадиційні методи інформування батьків

Інформування в дошкільному закладі має просвітницький характер. Серед традиційних форм роботи в цьому напрямі:

  • лекторії під час батьківських зборів
  • загальні інформаційні стенди
  • папки-пересувки у групах.

Так зазвичай інформують про:

  • нормативні документи, що регламентують перебування дитини в закладі
  • діяльність закладу
  • режимні моменти в групі
  • результати педагогічних досліджень
  • статистику серед дошкільників з певної проблеми
  • вікові особливості дітей
  • типові проблеми та ризики для дітей, пов’язані зі здоров’ям, психологічними особливостями тощо
  • основні напрями роботи з дітьми за певною проблемою
  • рекомендації батькам
  • свята, конкурси, проекти (через фото, малюнки, поробки дітей).

Microsoft Office у поміч

Процес інформування відбуватиметься більш ефективно за допомогою презентацій, буклетів та відеороликів.

Створення цих продуктів навіть не потребує інтернету — пакети програм є у кожному MS Office, а навчанням з їх використання охоплена значна частина педагогів за програмою «Інтел».

Презентації,
складені в програмі PowerPoint

  • у більшості людей переважає візуальний канал сприйняття, тому презентація дає можливість затримати увагу батьків на тих моментах, на яких вихователь, завідувач бажає акцентувати
  • інформація, ілюстрована схемами, таблицями, діаграмами, графіками, малюнками, елементами анімації та фотографіями, ліпше сприймається та легше запам’ятовується

Буклети,
зроблені за допомогою Office Publisher

  • доповнюють та закріплюють усний матеріал після проведених зборів
  • батьки вдома спокійно їх проглянуть та пригадають, про що йшлося на зустрічі з вихователем або завідувачем
  • завдання — привернути увагу, тому буклети мають бути інформативними і яскравими водночас, з чітким великим шрифтом і яскравими малюнками
  • можуть містити пам’ятку, певний алгоритм дій — те, що можна застосувати на практиці

Відеоролики,
змонтовані за допомогою програми Movie Maker

  • можна використати як аналог традиційної екскурсії закладом
  • ролик з фотографіями дитячих кімнат, музичної, спортивної зали, басейну, логопедичного кабінету та майданчиків буде найкращим варіантом презентації матеріальної бази закладу, приміром, у День відкритих дверей для батьків, які обирають садок для дитини

Робота з батьками онлайн

Ще більше варіантів інформування під час роботи з батьками дають онлайн-інструменти.

Заміною записок і листівок з нагадуванням може бути смс- або е-мейл-розсилка батькам.

Найбільш багатофункціональним для організації роботи з батьками є сайт дошкільного закладу, який може виконувати функції:

  • накопичення матеріалу, корисного для батьків

  • відеотека та бібліотека з добіркою інтернет-ресурсів щодо виховання дітей
  • презентації закладу

  • інформація про дошкільний заклад
  • історія ДНЗ
  • педагогічний склад
  • основні та додаткові освітні послуги
  • матеріальна база
  • успішні проекти тощо
  • інформаційно-методичного онлайн-журналу для батьків

  • кожен випуск можна присвячувати певній проблематиці, яка хвилює батьків
  • журнал можна створювати на платформах SlіdeShare або Calameo
  • інформування

  • новини дошкільного закладу
  • анонси відкритих занять, свят

Консультування та інтерактивні форми роботи з батьками

Вранці та ввечері вихователі зазвичай зайняті з групою та не можуть приділити достатньо уваги батькам. Так само під час батьківських зборів буває обмаль часу, і не всі батьки їх відвідують. Тому найбільш розповсюдженим засобом комунікації між педагогами та батьками залишається мобільний зв’язок.

Протиепідемічні заходи в дитсадку: нові рекомендації МОЗ

Для індивідуального консультування мобільний телефон незамінний. Але часто вихователю чи завідувачу доводиться дублювати інформацію для батьків, обдзвонювати їх, щось доручати чи нагадувати — а це зовсім не економить час.

Соціальні мережі

Сторінка групи та дитсадка у соцмережі дає змогу:

  • провадити індивідуалізовану роботу з батьками
  • консультувати
  • швидко розповсюджувати інформацію
  • здійснювати розсилки
  • повідомляти важливу інформацію.

Можливості сторінки вихователя в соцмережі:

  • розміщувати оперативну інформацію

подати перелік матеріалів, що вранці потрібно принести для занять

  • створити віртуальний батьківський клуб, щоб заохочувати спілкування батьків поміж собою про питання, на які під час зборів не вистачає часу

обговорити організаційні моменти щодо проведення випускного свята

  • провести опитування з актуальних питань, розіславши електронний варіант анкети, або створити опитувальник безпосередньо на сторінці в соцмережі
  • допомогти в адаптації новоприбулій дитині та її батькам

оперативний пост, який містить фото дітей з прогулянки та невеликий текстовий коментар, надасть батькам відчуття, що вони ближче до дітей та заспокоїть їх.

Можна насторожено ставитися до такої практики, побоюючись, приміром, негативних чи образливих коментарів на сторінці в соцмережах. Але так вихователь і керівник дошкільного закладу матимуть змогу оперативніше (та й адекватніше) зреагувати на неконструктивні явища як у батьківському середовищі, так і в педагогічному

За адміністрування сторінки групи в соцмережах доступні налаштування, коли коментарі публікують лише з дозволу адміністратора. Тож якщо коментар і не опублікувати, то можна звернутися особисто до користувача та обговорити порушене питання

У будь-якому разі заклад, який прагне налагодити ефективну співпрацю з батьками вихованців, буде у виграші

Skype

Провести онлайн-зустріч батьківського комітету за допомогою скайпу легше, аніж зібрати всіх батьків у дитсадку.

Так до інтерактивного спілкування можна залучити навіть батьків, які перебувають у відрядженні чи хворіють.

Окрім того, через скайп можна транслювати заняття з додаткових освітніх послуг, щоб батьки оцінили, за що вони платять.

Спільна розвивальна та виховна робота

Інтернет дає безліч можливостей також для спільної роботи батьків і дітей онлайн.

Така співпраця може бути у формі:

інтернет-проектів

  • фотоконкурс
  • флешмоб
  • інтернет-марафон

Наприклад, вихователь може створити інтернет-вікторину, пов’язану з життям групи, організувати марафон віршів, фестиваль сімейних фото або віртуальних листівок до свята тощо

комп’ютерної гри або тренажера

  • якщо гра методично обґрунтувана та застосовна для розвитку певних функцій — мовлення, уваги, пам’яті, мислення, — можна надати батькам посилання на гру в інтернеті

Наприклад, ігри на розподіл малюнків за кольорами чи геометричними формами, логопедичні тренажери тощо

онлайн-навчання

  • розробіть завдання для дітей, які хворіють, не можуть відвідувати дошкільний заклад, і надішліть його батькам з конспектом заняття, відеоуроками чи переліком вправ

Заохочуючи звертатися до нових технологій, керівник має можливість не лише активізувати сучасних батьків, а й створити позитивний імідж дошкільному навчальному закладу і своїм вихователям. Але для цього ще й потрібні й умови, як-от:

  • матеріальна база

  • ноутбуки, підключені до інтернету в групах, сприяли б ефективності у цій роботі
  • якщо педагоги працюватимуть з батьками зі своїх ґаджетів та ще й після роботи, то це негативно позначатиметься на мотивації
  • готовність учасників освітнього процесу до нових форм роботи

  • технічно чи морально неготовими втілювати онлайн-форми роботи можуть бути не лише педагоги, а й батьки
  • маючи намір упроваджувати інноваційні форми роботи з батьками, пересвідчіться, що всі батьки мають достатнє матеріальне забезпечення (телефони, планшети, комп’ютери) та бажання співпрацювати по-новому

За матеріалами Ганни Колесової,
психолога,
м. Славутич Київської обл.

logo