Ведемо Діловий щоденник контролю у дошкільному закладі

6489
Діловий щоденник контролю не згадано в переліку обов’язкової документації завідувача дошкільного навчального закладу. Та все ж його ведуть більшість керівників і кожен по-своєму

Деколи на заповнювання Ділового щоденника контролю завідувач витрачає більше часу, ніж на практичну роботу з педагогами.

Щоб заощадити час, не варто кожен захід оперативного контролю відображати у щоденнику.

Хоча ця теза не стосується таких видів контролю, як:

  • тематичний
  • фронтальний
  • підсумковий.

Для досвідченого керівника достатньо після вивчення певного питання оперативного контролю зробити відповідну умовну позначку у щомісячному схематичному плані.

Менш досвідчений керівник має ґрунтовно проаналізувати стан справ з певного питання після серії відвідувань, узагальнивши результати.

Як вести Діловий щоденник контролю

Для самоорганізації завідувач ДНЗ:

  • розробляє щомісячно схематичний план контролю та докладає його у щоденник
  • вивчивши окреме питання оперативного контролю, занотовує висновки у щоденник.

Якщо вивчення двох-трьох питань припадає приблизно на однаковий період, то на їх узагальнення варто відвести єдиний день.

Наприклад

Питання адаптації дітей до умов ДНЗ вивчали з 1 по 12 вересня, а з 8 по 10 вересня — оглянули, як відбувається планування індивідуальної корекційної роботи, то результати оперативного контролю за обома питаннями можна узагальнити 12 вересня

Малодосвідченому керівникові закладу досить складно утримувати в пам’яті всі здобутки та недоліки, виявлені під час перегляду педагогічних заходів. А оскільки на них обов’язково слід зауважувати, обговорювати з педагогічним колективом, то на початку набуття досвіду управлінської діяльності варто фіксувати висновки щодо кожного заходу окремо.

Кількість записів

Як часто вноситиме керівник ДНЗ записи до щоденника, залежить від різних чинників, як-то:

  • кількості педагогів, які працюють у дошкільному закладі, їхнього фаху та педагогічних якостей
  • кількості заходів контролю та їхнього змісту
  • організації освітнього процесу
  • професійних можливостей керівника.

Що фіксувати у Діловому щоденнику контролю

У кожному ДНЗ своя специфіка роботи, тож і напрями та циклограма оперативного контролю окремі.

Так, щоб зорієнтуватися, керівник визначає приблизну тематику, об’єкти та параметри оперативного контролю, відповідно до яких фіксує у своєму щоденнику узагальнені висновки.

Орієнтовні тематика, об’єкти та параметри оперативного контролю в ДНЗ

Тематика оперативного контролю

Об’єкти контролю

Параметри контролю

Рівень організації та проведення батьківських зборів у групах

вихователі всіх груп

  • теоретична підготовка вихователя з відповідного питання
  • доцільність добору літератури, рекомендованої батькам
  • лаконічність виступів
  • конструктивність рекомендацій
  • стиль спілкування з батьками

вихователь-методист

  • ефективність методичної допомоги, наданої вихователям
  • доцільність і зміст рекомендацій

Стан обстеження звукової культури мовлення дітей та планування індивідуальної корекції

вихователі груп для дітей раннього віку, молодшого та середнього дошкільного віку

  • рівень володіння методикою обстеження звукової культури мовлення дітей
  • ефективність використання вправ та дидактичних ігор з метою вправляння дітей у правильній звуковимові
  • системність планування індивідуальної корекційної роботи

Ефективність прийомів індивідуального підходу до дітей під час ранкового прийому та адаптація дітей до умов дошкільного закладу

вихователі всіх груп

  • відкритість педагога для особистісних та ділових контактів з вихованцями та батьками
  • знання особливостей адаптації дітей до умов дошкільного закладу
  • створення психолого-педагогічних умов щодо безболісної адаптації малюків

психолог

  • рівень підготовки наочної та усної інформації для педагогів та батьків щодо адаптації дітей
  • ефективність використання методів зняття напруги, нервовості у дітей

діти

  • емоційний стан вихованців під час ранкового прийому
  • динаміка зміни настрою

Стан роботи педагогів щодо формування у дітей знань про правила дорожнього руху, вмінь дотримуватися правил безпечної поведінки

вихователі груп для дітей середнього та старшого дошкільного віку

  • рівень обізнаності педагогів у вимогах щодо формування у дітей знань про правила дорожнього руху
  • доцільність та змістовність планування роботи з цього питання
  • ефективність методів та прийомів щодо вправляння дітей у дотриманні правил безпечної поведінки

предметно-розвивальне середовище

Моторна щільність ранкової гімнастики на спортивному майданчику

вихователі груп для дітей середнього та старшого дошкільного віку

  • правильність добору та порядку проведення вправ для різних груп м’язів
  • доцільність застосованих методів і прийомів
  • оптимальність навантаження
  • систематичність проведення
  • уміння створити бадьорий настрій
  • використання атрибутики, музичного супроводу

Відповідність оформлення куточків народознавства у групах віковим особливостям дітей

предметно-розвивальне середовище

  • естетика оформлення куточків та його відповідність методичним рекомендаціям
  • змістовність, доступність, функціональність, відповідність віку дітей

вихователі груп для дітей дошкільного віку

  • рівень відповідної теоретичної підготовки
  • прояви креативності щодо оформлення народознавчих куточків

Відповідність методичних рекомендацій щодо організації загартування дітей віковим та індивідуальним особливостям дітей. Доцільність рекомендацій відносно створених у дошкільному закладі умов

вихователь-методист

  • уміння аналізувати стан забезпеченості кабінету необхідною науковою, методичною літературою
  • ефективність та доцільність методичних рекомендацій

Свідченням результативності діяльності завідувача та його професійної компетентності є не кількість записів у Діловому щоденнику контролю, а зміст аналізу, висновків та рекомендацій педагогам, їх ґрунтовність, конструктивність і доцільність.

Зразок Ділового щоденника контролю

Завідувач ДНЗ № 7 «Попелюшка» м. Суми передбачила такі розділи у своєму щоденнику:



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією
Скачати листівки

Книжкова полиця

«Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Свято наближається…

Привітайте колег із новим 2017/2018 навчальним роком!

• перейдіть до розділу «1 Вересня»

• скачайте вітальні листівки безплатно

Даруймо одне одному святковий настрій — і буде нам щастя!

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль