text
Педрада

Ведемо Діловий щоденник контролю у дошкільному закладі

  • 29 березня 2017
  • 11964

Діловий щоденник контролю не згадано в переліку обов’язкової документації завідувача дошкільного навчального закладу. Та все ж його ведуть більшість керівників і кожен по-своєму

Деколи на заповнювання Ділового щоденника контролю завідувач витрачає більше часу, ніж на практичну роботу з педагогами.

Щоб заощадити час, не варто кожен захід оперативного контролю відображати у щоденнику.

Хоча ця теза не стосується таких видів контролю, як:

  • тематичний
  • фронтальний
  • підсумковий.

Для досвідченого керівника достатньо після вивчення певного питання оперативного контролю зробити відповідну умовну позначку у щомісячному схематичному плані.

Менш досвідчений керівник має ґрунтовно проаналізувати стан справ з певного питання після серії відвідувань, узагальнивши результати.

Як вести Діловий щоденник контролю

Для самоорганізації завідувач ДНЗ:

  • розробляє щомісячно схематичний план контролю та докладає його у щоденник
  • вивчивши окреме питання оперативного контролю, занотовує висновки у щоденник.

Якщо вивчення двох-трьох питань припадає приблизно на однаковий період, то на їх узагальнення варто відвести єдиний день.

Наприклад

Питання адаптації дітей до умов ДНЗ вивчали з 1 по 12 вересня, а з 8 по 10 вересня — оглянули, як відбувається планування індивідуальної корекційної роботи, то результати оперативного контролю за обома питаннями можна узагальнити 12 вересня

Малодосвідченому керівникові закладу досить складно утримувати в пам’яті всі здобутки та недоліки, виявлені під час перегляду педагогічних заходів. А оскільки на них обов’язково слід зауважувати, обговорювати з педагогічним колективом, то на початку набуття досвіду управлінської діяльності варто фіксувати висновки щодо кожного заходу окремо.

Контроль основних напрямів діяльності закладу дошкільної освіти: що має робити керівник

Кількість записів

Як часто вестиме керівник ДНЗ записи у щоденнику, залежить від різних чинників, як-то:

  • кількості педагогів, які працюють у дошкільному закладі, їхнього фаху та педагогічних якостей
  • кількості заходів контролю та їхнього змісту
  • організації освітнього процесу
  • професійних можливостей керівника.

Зразок Ділового щоденника контролю

Завідувач ДНЗ № 7 «Попелюшка» м. Суми передбачила такі розділи у своєму щоденнику:

Що фіксувати у Діловому щоденнику контролю

У кожному ДНЗ своя специфіка роботи, тож і напрями та циклограма оперативного контролю окремі.

Так, щоб зорієнтуватися, керівник визначає приблизну тематику, об’єкти та параметри оперативного контролю, відповідно до яких фіксує у своєму щоденнику узагальнені висновки.

⇒Річний план роботи ЗДО

Орієнтовні тематика, об’єкти та параметри оперативного контролю в ДНЗ

Тематика оперативного контролю

Об’єкти контролю

Параметри контролю

Рівень організації та проведення батьківських зборів у групах

вихователі всіх груп

  • теоретична підготовка вихователя з відповідного питання
  • доцільність добору літератури, рекомендованої батькам
  • лаконічність виступів
  • конструктивність рекомендацій
  • стиль спілкування з батьками

вихователь-методист

  • ефективність методичної допомоги, наданої вихователям
  • доцільність і зміст рекомендацій

Стан обстеження звукової культури мовлення дітей та планування індивідуальної корекції

вихователі груп для дітей раннього віку, молодшого та середнього дошкільного віку

  • рівень володіння методикою обстеження звукової культури мовлення дітей
  • ефективність використання вправ та дидактичних ігор з метою вправляння дітей у правильній звуковимові
  • системність планування індивідуальної корекційної роботи

Ефективність прийомів індивідуального підходу до дітей під час ранкового прийому та адаптація дітей до умов дошкільного закладу

вихователі всіх груп

  • відкритість педагога для особистісних та ділових контактів з вихованцями та батьками
  • знання особливостей адаптації дітей до умов дошкільного закладу
  • створення психолого-педагогічних умов щодо безболісної адаптації малюків

психолог

  • рівень підготовки наочної та усної інформації для педагогів та батьків щодо адаптації дітей
  • ефективність використання методів зняття напруги, нервовості у дітей

діти

  • емоційний стан вихованців під час ранкового прийому
  • динаміка зміни настрою

Стан роботи педагогів щодо формування у дітей знань про правила дорожнього руху, вмінь дотримуватися правил безпечної поведінки

вихователі груп для дітей середнього та старшого дошкільного віку

  • рівень обізнаності педагогів у вимогах щодо формування у дітей знань про правила дорожнього руху
  • доцільність та змістовність планування роботи з цього питання
  • ефективність методів та прийомів щодо вправляння дітей у дотриманні правил безпечної поведінки

предметно-розвивальне середовище

Моторна щільність ранкової гімнастики на спортивному майданчику

вихователі груп для дітей середнього та старшого дошкільного віку

  • правильність добору та порядку проведення вправ для різних груп м’язів
  • доцільність застосованих методів і прийомів
  • оптимальність навантаження
  • систематичність проведення
  • уміння створити бадьорий настрій
  • використання атрибутики, музичного супроводу

Відповідність оформлення куточків народознавства у групах віковим особливостям дітей

предметно-розвивальне середовище

  • естетика оформлення куточків та його відповідність методичним рекомендаціям
  • змістовність, доступність, функціональність, відповідність віку дітей

вихователі груп для дітей дошкільного віку

  • рівень відповідної теоретичної підготовки
  • прояви креативності щодо оформлення народознавчих куточків

Відповідність методичних рекомендацій щодо організації загартування дітей віковим та індивідуальним особливостям дітей. Доцільність рекомендацій відносно створених у дошкільному закладі умов

вихователь-методист

  • уміння аналізувати стан забезпеченості кабінету необхідною науковою, методичною літературою
  • ефективність та доцільність методичних рекомендацій

Свідченням результативності діяльності завідувача та його професійної компетентності є не кількість записів у Діловому щоденнику контролю, а зміст аналізу, висновків та рекомендацій педагогам, їх ґрунтовність, конструктивність і доцільність.

Медико-­педагогічний контроль у дошкільному закладі: визначаємо загальне навантаження

Визначаємо щільність занять під час медико­-педагогічного контролю в дошкільному закладі

Контроль якості та безпечності страв у дошкільному закладі

Заходи контролю за виконанням рішень педради дошкільного закладу

Здійснюємо контроль у дошкільному закладі: добірка року

«Оновлені» завдання органів управління системою дошкільної освіти

Орієнтовна циклограма наказів завідувача дошкільного закладу на рік

«Дорожня карта» організації харчування дітей у дошкільному закладі

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!