Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Організація екстернату по-новому

  • 11 квітня 2017
  • 19309

Нещодавно висували на обговорення проект Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах, а вже 4 квітня набрали чинності нові норми

На заміну однойменному положенню від 19.05.2008 № 431 наказом МОН України від 13.03.2017 затверджене Положення за № 369.

Порядок провадження екстернатної форми навчання змінили, реагуючи на:

Діяльність команди психолого-педагогічного супроводу: запитання і відповіді

Інна ГорбенкоПсихолог, доцент кафедри менеджменту освіти і практичної психології Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди, канд. пед. наук
У педагогів-практиків існує чимало запитань щодо команди психолого-педагогічного супроводу, її функцій, принципів роботи, механізму надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та тих чи тих аспектів організації цієї команди

Що нового у Положенні про екстернат

У положенні уточнено поняття:

ЕКСТЕРН

  • це особа, зарахована до загальноосвітнього навчального закладу для проходження річного оцінювання навчальних досягнень та/або державної підсумкової атестації

ЕКСТЕРНАТ

  • це форма здобуття загальної середньої освіти, що передбачає:
    • самостійне, зокрема й прискорене, опанування екстерном змісту навчальних предметів певного освітнього рівня та/або за певний клас в обсязі, визначеному відповідним державним стандартом загальної середньої освіти
    • отримання відповідного документа про освіту

Органи управління освітою визначатимуть ЗНЗ, у яких:

Для кого екстернат

Екстернат передбачають для осіб, які:

ПРИСКОРЕНО ОПАНУВАЛИ зміст навчальних предметів одного або декількох класів, освітніх рівнів

Є

  • випускниками ЗНЗ минулих років і не мають результатів річного оцінювання з окремих навчальних предметів та/або не пройшли ДПА
  • громадянами України, які навчалися або навчаються за кордоном
  • іноземцями, особами без громадянства, які постійно проживають чи тимчасово перебувають в Україні, зокрема й біженцями, особами, яким надано тимчасовий або додатковий захист
  • особами, які звернулися із заявою про визнання біженцем або про надання додаткового чи тимчасового захисту

НЕ МОЖУТЬ

  • відвідувати навчальні заняття в ЗНЗ
  • пройти річне оцінювання та/або ДПА

НЕ ЗАВЕРШИЛИ здобуття загальної середньої освіти в навчальному закладі

Серед згаданих категорій здобути загальну середню освіту за екстернатною формою може будь-хто незалежно від віку.

Обов’язки керівника школи щодо екстернату

Керівник загальноосвітнього навчального закладу, у якому організовано екстернат, зобов’язаний ознайомити екстерна, його батьків чи інших законних представників із порядками:

  • організації екстернату 

  • відповідно до Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах (затв. наказом МОН України від 13.03.2017 № 369)
  • проведення ДПА 

Також необхідно продемонструвати програми з навчальних предметів.

Зарахування на екстернат

На екстернат зараховують для проходження:

  • річного оцінювання навчальних досягнень
  • ДПА.

Підставами для зарахування є:

Для прийняття на екстернат вже не потрібне погодження органів управління освітою, адже вони первісно визначають перелік закладів для такої форми здобуття загальної середньої освіти.

Прийом заяв для зарахування на екстернат:

  • починають — з вересня поточного навчального року
  • закінчують — у три місяці до початку річного оцінювання чи ДПА.

Зауважте!

Строк подання заяв на екстернат подовжено, а для осіб із неконтрольованих територій він взагалі необмежений.

До заяви додають наявні з переліку

  • документ про здобутий рівень загальної середньої освіти
  • інше будь-яке письмове підтвердження проходження екстерном оцінювання, ДПА в іншому навчальному закладі
  • письмові документи на підтвердження підстав для проведення річного оцінювання, ДПА.

Іноземці та особи без громадянства додатково надають копію документа, що підтверджує законність їхнього перебування в Україні

Діяльність команди психолого-педагогічного супроводу: запитання і відповіді

Інна ГорбенкоПсихолог, доцент кафедри менеджменту освіти і практичної психології Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди, канд. пед. наук
У педагогів-практиків існує чимало запитань щодо команди психолого-педагогічного супроводу, її функцій, принципів роботи, механізму надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та тих чи тих аспектів організації цієї команди

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти