-

З чого починається пожежна безпека в закладі освіти

6 червня 2017
6377
Середній бал: 5 із 5

Як діяти керівникові закладу освіти, з чого починати роботу на забезпечення пожежної безпеки, щоб не кидатися в крайнощі від одних норм до інших?

Заходи, направлені на здійснення пожежної безпеки, є організаційним продовженням забезпечення заходів у сфері цивільного захисту школи.

За великої кількості норм, правил, а також їх невпорядкованості і деколи відсутності, керівник закладу освіти має ухвалити правильне адміністративне рішення.

Пожежна безпека за Правилами

Перший крок у забезпеченні пожежної безпеки школи ліпше зробити на виконання:

На що вказано у їх положеннях?

Так, призначити осіб, відповідальних за:

  • пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування
  • утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту.

Щоб жоден куточок, жодна ділянка електромережі, жоден конструктивний елемент будівлі, жоден прилад і механізм не залишилися поза увагою.

Здається, це заввиграшки зробити, але на практиці виявляється зовсім не так. Розпорядчий документ про призначення відповідальних осіб є досить змістовним, а його підготовка — кропітка робота. Особа, яка готує цей документ на підпис керівникові, може скласти його лише у тісній взаємодії з кадровою службою.

Як діє «спрощений» наказ про пожежну безпеку

У контексті статті 2 Кодексу цивільного захисту України щодо терміна «пожежна безпека» це звучить як

  • призначення відповідального за відсутність неприпустимого ризику виникнення та розвитку пожеж і пов’язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Але на практиці деякі керівники шкіл цей перший крок банально спрощують. Вони видають розпорядчий документ на призначення відповідальних осіб, які мають «спостерігати» за станом:

  • електромереж
  • повітропроводів
  • каналізацій
  • водопроводів
  • теплових мереж
  • станом будівель тощо.

При цьому обов’язки покладають на різноманітних осіб. Натомість відповідальним за увесь стан пожежної безпеки в школі — тобто за діяльність та бездіяльність усіх «спостерігачів» — призначають інженера з охорони праці чи завгоспа. І виходить, що суть заходів протипожежної безпеки перекручена до навпаки, бо ж:

а) у цілому за стан пожежної безпеки школи відповідає її директор

б) призначення іншої особи, відповідальної за всіх і за все, не має ніякого правового обґрунтування.

Такі рішення, звісно, влаштовують прихильників правил делегування повноважень, але не прихильників самої пожежної безпеки.

Отож...

logo