Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Система оздоровчої роботи в дошкільному закладі

  • 13 червня 2017
  • 3838

Оздоровлення дітей у дошкільному закладі відбувається не лише в оздоровчий період. Це — системна робота. Спершу окреслимо її складові, а потім — хто що робить

Серед завдань дошкільних навчальних закладів — створити якнайсприятливіші умови для:

  • нормального фізичного розвитку дитячого організму
  • підвищення опірності інфекціям
  • поступового та систематичного загартування
  • зміцнення й збереження фізичного та психічного здоров’я дітей.

Медичні огляди працівників: тримаємо на контролі

Ніна ОмельяненкоШеф-редактор управлінських видань MCFR Освіта
Як у пісні співають «...Усе в твоїх руках. І навіть я...», так і весь контроль у руках керівника закладу освіти. Якщо деякі його питання керівник може делегувати своїм заступникам, то контроль за своєчасним проходженням працівниками обов’язкових профілактичних медичних оглядів ліпше залишити за собою

До завдань оздоровчої роботи підходять:

  • комплексно

  • здоров’я — поняття комплексне, що характеризується рівнем нервово-психічного, фізичного, функціонального розвитку й опірністю організму
  • оздоровлення спрямоване на поліпшення показників усіх характеристик дитячого організму
  • системно

  • комплекс оздоровчих заходів проводять в усіх вікових групах протягом року
  • індивідуально

  • при проведенні всіх видів оздоровчої роботи зважають на стан здоров’я кожної дитини
  • інтегровано

  • за взаємодії всі фахівців ДНЗ враховують взаємозв’язок і взаємозалежність усіх компонентів оздоровчої системи:

– медичного

– педагогічного

– психологічного

Така робота не буде ефективною без постійного аналізу та ухвалення рішень задля коригування/розвитку напрямів діяльності. У цьому допомагає моніторинг — систематичне відстеження ефективності оздоровчої роботи в ДНЗ за всіма характеристиками.

Медико-педагогічний контроль

Складові системи оздоровчої роботи

Система оздоровчої роботи охоплює всі сторони оздоровчо-освітнього процесу навчального закладу.

Три компоненти системи оздоровчої роботи

  • медичний

  • комплекс гігієнічних заходів на профілактику захворювань у дітей
  • лікувальні заходи за допомогою медичного обладнання спеціальних кабінетів, наприклад:

– інгаляторію

– спелеокімнати

– масажу

– зали лікувальної фізкультури

– фітобару

  • педагогічний

  • комплекс фізкультурно-оздоровчих заходів задля зміцнення здоров’я й гармонійного фізичного розвитку
  • забезпечення раціональної організації освітнього процесу
  • здоров’язберігальні технології
  • звертання до медичних і психологічних рекомендацій
  • дотримання повітряного й світлового режимів у приміщеннях
  • використання дидактичних посібників
  • урахування індивідуальних особливостей здоров’я дітей
  • використання меблів відповідно до антропометричних показників дитини, правильне їх розміщення
  • контроль за поставою дітей
  • відповідність кількості й тривалості занять віковим нормам
  • відповідність обсягу й змісту навчальних навантажень віковим психофізичним можливостям дітей
  • звернення до фізкультхвилинок, ігрових та рухових елементів
  • раціональне поєднання різних видів діяльності дітей
  • створення сприятливої психологічної атмосфери на заняттях
  • застосування методів навчання, адекватних віковим можливостям та індивідуальним особливостям дітей
  • індивідуальний підхід до дітей з різними типологічними особливостями нервової системи та рівнем здоров’я
  • психологічний

  • комплекс заходів психологічної допомоги дітям, їхнім батькам, педагогам
  • дітям допомагають долати стреси
  • сприяють стану емоційного комфорту в спілкуванні з вихователем та однолітками
  • педагогів і батьків консультують задля підвищення рівня психологічних знань, сприяння емоційно-соціального благополуччю, стресостійкості

Фізкультурно-оздоровча робота

Основна і найперша сходинка до зміцнення дитячого організму, до підвищення опірності захворюванням — робота з фізичного розвитку дітей.

Традиційні заняття у спортивній залі — обов’язкові в системі фізкультурно-оздоровчої роботи.

У будь-яку пору року одне з занять неодмінно проводьте на свіжому повітрі. А щоб дітям завжди було цікаво, використовуйте різні ігри та ігрові прийоми з помірним і тонізувальним психофізичним навантаженням.

Діти полюбляють спортивні свята й розваги.

Спільна організація оздоровчої роботи

За реалізації системи оздоровчої роботи важливо скоординувати діяльність усіх працівників ДНЗ.

У кожного моє бути план спільної роботи за темою.

Інструктор з фізкультури

Особливу увагу приділяє:

  • тренуванню кардіо-респіраторної системи
  • розвитку фізичних якостей, характерних віку

– загальної витривалості

– швидкісно-силових якостей

– спритності

– координації рухів тощо.

Для цього використовують:

  • спортивні вправи
  • елементи спортивних ігор
  • ритміку
  • біг різної інтенсивності
  • заняття на тренажерах.

І обов’язково поєднують усе це із загартовуванням.

Задля індивідуального підходу в процесі фізичного виховання інструктор з фізичної культури спільно з медсестрою і практичним психологом заповнюють «Індивідуальну карту рухового розвитку дитини».

До організації рухової активності інструктор з фізкультури разом із медичним персоналом складає «Модель рухового режиму» для кожної вікової групи.

Медичні працівники

Медперсонал має періодично оцінювати ефективність оздоровчої роботи, яку узгоджено проводять фахівці у кожній віковій групі й у цілому в дошкільному закладі. Для цього аналізують:

На основі цих відомостей розробляють комплекс медичних рекомендацій для дітей з огляду на діагностичні дані.

Аби враховувати індивідуальні особливості вихованців та прогнозувати результати оздоровчої роботи, медична сестра на початку та наприкінці навчального року може заповнювати таблицю «Характеристика структури захворювань у віковій групі дітей». Її  використовують у роботі педагоги вікових груп.

Якщо у штатах ДНЗ передбачена посада лікаря-педіатра, то він:

  • бере участь в організації та проведенні оздоровчої роботи, аналізує її ефективність
  • ухвалює рішення щодо використання медичних технологій
  • відстежує стан здоров’я кожної дитини з моменту її прийому до ДНЗ
  • розроблює індивідуальні рекомендації для педагогів щодо оздоровлення й нормування розумових і фізичних навантажень дітей.

Хто й за що відповідає

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів закладу освіти, інфографіку, рекомендації експертів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти