До нового навчального року дітей з особливими освітніми потребами

12509
МОН України надало рекомендації про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році для використання в роботі

Основні підходи в організації навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах МОН визначило тиждень тому, а саме:

Ці ж рекомендації застосовують у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами:

На це вказано в листі від 14.06.2017 № 1/9-325.

Зауважте!

МОН скасувало свій лист від 14.06.2017 № 1/9-325 про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами у 2017/2018 навчальному році


Натомість видало новий — від 12.07.2017 № 1/9-385

Робочі навчальні плани на 2017/2018 навчальний рік

На новий навчальний рік робочі навчальні плани у ЗНЗ для дітей з особливими освітніми потребами складають:

для класів

за Типовими навчальними планами,
затв. наказом МОН України

  • 1–4-х

від 28.01.2014 № 80

  • 5–8-х

від 22.04.2014 № 504

  • 9–10-х

від 26.08.2008 № 778

  • 11–12-х

від 12.02.2015 № 134

Усі навчальні плани

  • відповідають чинним ДержСанНіП
  • вводять в дію поетапно:

навчальний рік

класи

2014/2015

  • 1-ші
  • 2-гі
  • 5-ті

2015/2016

  • 3-ті
  • 6-ті

2016/2017

  • 4-ті
  • 7-мі

2017/2018

  • 8-мі

2018/2019

  • 9-ті

2019/2020

  • 10-ті

Перерозподіл

Дозволено перерозподіляти до 15% навчального часу за інваріантною частиною Типових навчальних планів.

Перерозподіл необхідно погоджувати з:

  • місцевим органом управління освітою — якщо те відбувається в межах освітньої галузі
  • МОН — якщо перерозподіл між галузями.

Організація навчання

Освітній процес у спеціальних ЗНЗ провадять за Переліком навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих для використання в ЗНЗ для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями).

Окрім літератури, вказаної в Переліку, використовують також програми й навчальну літературу, рекомендовану загальноосвітнім закладам на 2017/2018 н. р., у навчанні дітей з ООП:

  • глухих
  • зі зниженим:

– слухом

– зором

  • сліпих
  • із затримкою психічного розвитку
  • з тяжкими порушеннями:

– мовлення

– опорно-рухового апарату.

Чи зникнуть спецшколи
у системі загальної середньої освіти

Завдання вчителя

Під час роботи з учнями з особливими потребами вчителі:

Завдання —

  • врахувати індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності учнів
  • створити умови для засвоєння програмного матеріалу, пропонованого для учнів загальноосвітньої школи.

За організації навчально-виховного процесу для учнів з інтелектуальними порушеннями керуються методичним листом МОН від 13.08.2014 № 1/9-413.

Ефективність у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами

Невід’ємною частиною інваріантної частини навчальних планів спеціальних навчальних закладів (класів) є корекційно-розвиткова складова. Адже вона визначає порядок системної реабілітаційної роботи з учнями (вихованцями):

  • розвиток

  • слухового сприймання

  • зорового сприймання

  • мовлення

  • комунікативної діяльності

  • творчості

  • фізичний
  • формування навичок

  • просторового орієнтування

  • соціально-побутового орієнтування

  • компенсаційної діяльності

  • використання знань та умінь у практиці

  • предметно-практичної діяльності
  • корекція пізнавальної діяльності

З огляду на особливості психофізичного розвитку учнів необхідно:

  • вирішувати специфічні завдання
  • впроваджувати особистісно орієнтовані програми навчання й реабілітації за індивідуальним та диференційованим підходом
  • використовувати навчально-реабілітаційне пристосування, враховуючи особливості її розвитку
  • допомагати дитині сприймати навчальний матеріал і світ загалом.

У 2016 році розроблено програми для корекційно-розвиткової роботи з учнями — дітьми з особливими потребами. Вони розміщені на веб-сайті МОН у рубриці «Освіта дітей з особливими потребами».



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини
Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Для реєстрації потрібно лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль