У системі внутрішнього контролю свою роль відіграє аналізування та узагальнення результатів, отриманих під час перевірки. Саме їх і відображають в аналітичній довідці — одному з основних документів у системі внутрішнього контролю діяльності навчального закладу
Аналітична довідка є:
- різновидом внутрішньої довідки
- службовим документом, що містить об’єктивні факти щодо діяльності навчального закладу, на основі якого приймають управлінські рішення.
Від якості створення цього документа, об’єктивного відображення в ньому отриманих результатів перевірки значно залежить підвищення якості освітнього процесу.
За підсумками контролю, висвітленими в аналітичній довідці, керівник навчального закладу видає наказ, у якому йдеться про вироблення способів усунення недоліків та терміни їх усунення.
Після проведення контролю керівник дошкільного навчального закладу, вихователь-методист або інший працівник, який проводив контроль, аналізує та підсумовує отримані результати. Насамперед з’ясовують такі питання, як-от:
- досягнення мети та завдань контролю
- дотримання термінів проведення контролю
- методи і форми контролю
- дотримання плану організації контролю.
Структура аналітичної довідки
Зазвичай аналітична довідка має три частини:
- преамбула
- аналітична
- підсумкова.
Кожну частину довідки пишуть відповідно до нормативних документів та методичних рекомендацій, що стосуються питання контролю.
Преамбула
У цій частині довідки зазначають такі відомості:
- об’єкт чи напрям контролю
- підстава проведення контролю
- мета і завдання контролю
- терміни проведення контролю
- обсяг виконаної роботи
- джерела отриманої інформації
- кількість відвіданих занять тощо.
Аналітична частина
Тут наводять розгорнуту і конкретну інформацію щодо фактів, отриманих під час проведення контролю.
Дані можна оформити у вигляді таблиць.
Слід дотримуватися послідовності, логічності та чіткості викладу інформації. Висвітлені факти мають:
- відповідати реальному стану речей, зафіксованому під час спостереження та вивчення результатів освітньої діяльності
- містити кількісні та якісні показники
- випливати із усебічного вивчення контрольованого об’єкта.
Зауважте!
Факти, виявлені та зафіксовані в аналітичній частині довідки, мають бути детально проаналізовані з тим, щоб зробити певні висновки.
Необхідно об’єктивно оцінити отримані результати контролю, надати рекомендації та висловити пропозиції щодо подолання виявлених недоліків.
Узагальнювальна частина
В узагальнювальній частині бути:
- рекомендації тим чи тим працівникам щодо поліпшення їхньої діяльності
- пропозиції конкретних заходів на усунення виявлених недоліків.
З інформацією, поданою в аналітичній довідці, ознайомлюють педагогічний колектив під час засідання педагогічної ради. На ньому педагоги обговорюють кожен виявлений недолік, аналізують його причинно-наслідкові зв’язки та отримують рекомендації щодо подолання виявлених негативних показників в освітньому процесі.