Укріплене право на освіту осіб з особливими освітніми потребами

3407
Сьогодні Президент України підписав проект Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про освіту” щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг»

Ініціював зміни сам Президент.

23 травня 2017 законопроект ухвалила Верховна Рада України, 9 червня його направили на підпис Президентові. Зміни набрали чинності 08.06.2017.

Як вказано в пояснювальні записці до законопроекту № 6431 (нині Закон від 23.05.2017 № 2053-VII), школи з інклюзивною орієнтацією:

  • дадуть змогу створити належні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, враховуючи їхні індивідуальні потреби
  • мають стати ефективним засобом

– забезпечення права таких осіб на освіту

– сприяння розвитку особистості

– поліпшення стану здоров’я та якості життя

– підвищення рівня участі у житті громади.

2009 року Україна ратифікувала Конвенцію про права осіб з інвалідністю.

Навіщо зміни в освіті осіб з особливими освітніми потребами

Зміни до Закону про освіту (від 23.05.1991 № 1060-XII) необхідні, щоб:

  • закріпити право на освіту осіб з особливими освітніми потребами
  • надати можливість дітям з особливими освітніми потребами отримувати освіту в усіх навчальних закладах, зокрема й безплатно в державних і комунальних навчальних закладах, незалежно від «встановлення інвалідності»
  • запровадити дистанційну та індивідуальну форми навчання
  • визначити поняття:

– «особа з особливими освітніми потребами»

– «інклюзивне навчання»

  • надати можливість особам з особливими освітніми потребами отримати психолого-педагогічну та корекційно-розвиткову допомогу
  • створювати у загальноосвітніх навчальних закладах інклюзивні та спеціальні групи (класи).

Ключові зміни до статей Закону України «Про освіту»

До повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в галузі освіти у частині першій статті 14 додано абзац:

«забезпечують доступ осіб з особливими освітніми потребами до державних і комунальних навчальних закладів шляхом створення безперешкодного середовища відповідно до законодавства України за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.»

Тлумачення основних понять інклюзивної освіти

Закон про освіту доповнять статтею 231 «Забезпечення реалізації права на освіту осіб з особливими освітніми потребами». Саме в ній дадуть тлумачення таких понять, як:

Утворення інклюзивних та спеціальних класів

Статтю 36 «Середні навчальні заклади» доповнять частиною сьомою:

«Загальноосвітні навчальні заклади на підставі письмового звернення особи з особливими освітніми потребами, її батьків чи законних представників утворюють інклюзивні та/або спеціальні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами.»

Фінансування

Додано до статті 61 «Фінансово-господарська діяльність навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти» частину третю:

«Фінансування у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку додаткових корекційно-розвиткових занять (послуг) та придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, що визначені індивідуальною програмою розвитку особи з особливими освітніми потребами, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством.»

Інклюзивне навчання, як одна із форм навчання дітей з особливими потребами, набуло офіційного статусу:

  • в системі загальної середньої освіти — у 2010 році
  • у дошкіллі — з 1 січня 2015 року


Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини
Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Для реєстрації потрібно лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль