Що в проекті Порядку організації інклюзивних груп

1079
МОН висунуло для громадського обговорення проект постанови КМУ «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах». Пропозиції приймають до 5 серпня 2017 року

Порядок установлюватиме вимоги до організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах задля:

Освітні послуги в інклюзивних групах надаватимуть, керуючись:

  • особистісно орієнтованими методами навчання
  • індивідуальними особливостями навчально-пізнавальної діяльності дітей з ООП.

Умови для інклюзивного навчання

Під час організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у ДНЗ спрямовуватимуть зусилля на забезпечення:

  • педагогічними кадрами
  • безперешкодного доступу до будівель і приміщень закладу — для дітей з вадами опорно-рухового апарату та з вадами зору
  • необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками
  • індивідуальними засобами навчання
  • кабінетів –

– учителя-логопеда

– учителя-дефектолога

– психологічного розвантаження

– проведення корекційно-розвиткових занять.

Рішення про утворення інклюзивних груп

Керівник дошкільного навчального закладу своє рішення про утворення інклюзивних груп ухвалюватиме за погодженням із органом управління освітою. При цьому враховуватимуть:

  • запити батьків
  • достатність матеріально-технічної та методичної бази
  • забезпечення педагогічними кадрами
  • відповідність приміщень санітарно-гігієнічним вимогам.

Фінансування інклюзії

Засновник/власник дошкільного закладу передбачатиме кошти для:

  • забезпечення безперешкодного доступу до будівель і приміщень
  • створення матеріально-технічної та навчально-методичної бази
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах.

Відповідальність за організацію, стан та якість інклюзивної освіти покладають на засновника/власника та керівника закладу.

Зарахування дітей до інклюзивних груп

Дітей до інклюзивних груп прийматиме керівник дошкільного закладу протягом календарного року.

Підстави для прийняття:

  • заява батьків або осіб, які їх замінюють
  • медична довідка про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад
  • довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення
  • свідоцтво про народження
  • висновок психолого-медико-педагогічної консультації
  • направлення місцевого органу управління освітою
  • копії:

– посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»

– медичного висновку про дитину-інваліда (наданої лікарсько-консультативною комісією)

– індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда.

Комплектування інклюзивних груп

Інклюзивні групи комплектуватимуть:

  • за віковими (одновіковими, різновіковими) ознаками
  • з урахуванням особливих освітніх потреб дітей.

Наповнюваність таких груп — до 15 дітей, з них одна-три дитини з особливими освітніми потребами, зокрема й з інвалідністю.

Освітній процес в інклюзивних групах

В інклюзивних групах освітній процес провадитимуть:

  • відповідно до Базового компонента дошкільної освіти
  • за програмами та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

Виокремлено дві особливості освітнього процесу в інклюзивних групах — це:

  • індивідуалізація
  • диференціація.

Індивідуальний план розвитку дитини

  • розроблятимуть відповідно до:

– висновку та рекомендацій психолого-медико-педагогічної консультації

– індивідуальної програми реабілітації

  • складатиме команда у складі:

– педагогів, які працюють з дитиною

– вчителя-дефектолога

– батьків дитини/осіб, які їх замінюють

– спеціалістів, які здійснюють відповідний психолого-медико-педагогічний супровід цих дітей.

Індивідуальну програму розвитку дитини

  • затверджуватиме керівник ДНЗ
  • переглядатимуть задля коригування двічі на рік (або й частіше).

В ІПР зазначатимуть цілі її розвитку та розподіляються функції між фахівцями для їх досягнення.

Корекційна робота

Відповідно до нозології та потреб дитини корекційну роботу в інклюзивній групі дошкільного закладу організовуватимуть:

  • вчитель-дефектолог
  • вчитель-логопед
  • практичний психолог.

Передбачатимуть від 3-х до 8-ми корекційно-розвиткових занять на тиждень.

Асистент вихователя

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу забезпечуватиме асистент вихователя, який:

  • братиме участь у розробленні та виконанні індивідуальних програм розвитку дитини
  • адаптуватиме навчальні матеріали з огляду на індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

Асистент дитини

За письмовою заявою батьків/осіб, які їх замінюють, адміністрація ДНЗ надаватиме дозвіл на участь в освітньому процесі асистента дитини з особливими освітніми потребами волонтерам:

  • на громадських засадах
  • за рахунок коштів громадських організацій
  • інших джерел, не заборонених законодавством.

Батьки/особи, які їх замінюють, зможуть:

  • самостійно виконувати функцію асистента дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю
  • визначати особу, фізичний стан здоров’я якої дозволяє здійснювати зазначену функцію на волонтерських засадах.


Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією
Скачати листівки

Книжкова полиця

«Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Свято наближається…

Привітайте колег із новим 2017/2018 навчальним роком!

• перейдіть до розділу «1 Вересня»

• скачайте вітальні листівки безплатно

Даруймо одне одному святковий настрій — і буде нам щастя!

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль