Дизайн для дітей з особливими освітніми потребами

1042
Як не дивно, вчитель певною мірою є складовою дизайну сучасної школи. Бо універсальний дизайн у сфері освіти — це не лише пристосована будівля навчального закладу

Поняття універсального дизайну передбачене в законопроекті про освіту.

Універсальний дизайн школи заснований на семи принципах, на які вчитель має орієнтуватися, працюючи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Універсальний дизайн та особливі освітні потреби

Інтеграція принципів універсального дизайну, розумного пристосування та допоміжних технологій у навчальний процес сприятиме підвищенню ефективності навчання дітей з різними типами особливих потреб.

Як універсальний дизайн допомагає учневі

Нозологія

Як надати підтримку учневі

Порушення зору

  • давайте учням:

– ручки чи олівці темних кольорів

– зошити з товстими лініями

– лампу при читанні

– головні убори (щоб зменшити сонячні відблиски)

– завдання та роздаткові матеріали, надруковані великим шрифтом

– програмне забезпечення для безпечного читання на екрані

  • відводьте на зорові види роботи не більше 15 хв. поспіль
  • озвучуйте кожне завдання чітко і зрозуміло
  • садіть таких учнів за партами, що:

– максимально близькі до місця виконання завдання

– віддалені від сонячних відблисків з вікон

  • уникайте використання обладнання з відблисками:

– лаковані парти

– глянцеві дошки для маркерів

Порушення слуху

– голосно

– чітко

– низьким голосом

– рівно

– повільно

  • не робіть раптових переходів від одного матеріалу до іншого, застосовуйте перехідні фрази
  • розміщуйте парти так, щоб бачити усіх учнів
  • садіть успішних учнів за одну парту з дитиною, що має вади слуху
  • говоріть лише стоячи обличчям до школярів
  • повторюйте основну інформацію кілька разів, перефразовуйте
  • дозволяйте дітям використовувати диктофони

Дитячий церебральний параліч

  • підготуйте усіх учнів класу до навчання поруч із дитиною з ДЦП:

– поясніть особливості захворювання

– інтереси дитини

– потреби

  • попросіть учнів допомагати дитині у разі необхідності
  • організуйте безбар’єрне середовище у класі для мобільності учнів, що пересуваються на інвалідних кріслах:

– розмістіть парти відповідним чином

– переконайтеся у тому, що поверхня підлоги не має жодних нерівностей чи підвищень

– посадіть учня з ДЦП поблизу до виходу

  • приділяйте час розвитку вербальних комунікацій, рольовим іграм
  • повторюйте зміст завдань кілька разів, наголошуючи на ключових моментах
  • забезпечте наявність допоміжних пристосувань для виконання завдань дітьми з обмеженою мобільністю:

– планшета

– магнітної дошки

– ноутбука

  • проводьте вправи для учнів:

– на розвиток сенсорики

– для знаття втоми очей

  • дозволяйте дитині з ДЦП виконувати фізичні вправи під час уроку (стретчинг) у разі необхідності

Епілепсія

  • проконсультуйтеся з батьками дитини щодо її особливостей
  • підготуйте однокласників до навчання поруч із дитиною, що страждає на епілепсію
  • поясніть учням правила надання першої допомоги у разі епілептичного нападу
  • визначте час, необхідний учню для того, щоб він прийшов у норму після нападу
  • врахуйте цей час при плануванні навантаження
  • адаптуйте:

– навчальний план

– методи подачі нового матеріалу

  • повідомляйте батьків дитини про будь-які зміни

Аутизм

  • обговоріть особливості роботи з дитиною з її батьками
  • надавайте достатній час учневі з аутизмом для відповіді на поставлені запитання
  • розмовляйте максимально чітко і зрозуміло, робіть логічні паузи між словами та реченнями
  • доносьте інформацію кількома способами:

– вербально

– візуально

– мовою жестів

  • структуруйте завдання з урахуванням рівня розвитку дитини
  • розділяйте складні завдання на кілька етапів
  • стимулюйте прояви незалежності учнем
  • давайте чіткі та деталізовані інструкції
  • безапеляційно дотримуйтеся усіх правил та традицій, які запроваджені у школі та класі

Буклет



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією
Скачати листівки

Книжкова полиця

«Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Свято наближається…

Привітайте колег із новим 2017/2018 навчальним роком!

• перейдіть до розділу «1 Вересня»

• скачайте вітальні листівки безплатно

Даруймо одне одному святковий настрій — і буде нам щастя!

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль