Замовте видання онлайн або телефонуйте 0 800 212 012. Дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий демодоступ

Практика управління дошкільним закладом

Про інклюзивно-ресурсний центр

8 листопада 2019
36706
Середній бал: 0 із 5

На що спрямована діяльність інклюзивно-ресурсних центрів та яка їх роль у вихованні дітей з особливими освітніми потребами


Постановою КМУ «Деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів» від 22.08.2018 № 617 внесено зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр. Крім того, 25 листопада 2019 року МОН затвердило Положення про систему автоматизації роботи інклюзивно ресурсних центрів. 

Створіть інклюзивний освітній простір

Система автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів має на меті інформаційно-телекомунікаційне забезпечення її користувачів. 

Що таке інклюзивно-ресурсний центр

Інклюзивно-ресурсні центри утворюють, щоб забезпечити права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2-х до 18-ти років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти. Задля цього ІРЦ має:

Така діяльність центру не розповсюджується на:
  • вихованців ДНЗ компенсуючого типу
  • учнів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів).

Принципи діяльності інклюзивно-ресурсних центрів:

  • повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей
  • дотримання найкращих інтересів дитини
  • недопущення дискримінації та порушення прав дитини
  • конфіденційність
  • доступність освітніх послуг з раннього віку
  • міжвідомча співпраця.

⇒ Корекційно-розвиткові заняття

Основні завдання ІРЦ:

  • проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, зокрема й IQ (здійснює практичний психолог центру)
  • розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини
  • надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги
  • участь педагогічних працівників центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у ЗЗСО та ЗДО, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних ЗЗСО з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік
  • ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ІРЦ, за згодою їх батьків або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини
  • ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги
  • надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання
  • надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з ООП щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям
  • консультування батьків або законних представників дітей з ООП стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів
  • надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з ООП потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей
  • моніторинг динаміки розвитку дітей з ООП шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються
  • організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП
  • взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів
  • підготовка звітної інформації про результати діяльності ІРЦ для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.

Утворення інклюзивно-ресурсного центру

ІРЦ:

ІРЦ утворюють з розрахунку один центр не більш як:

  • на 7 тис. дітей, які проживають на території ОТГ (району)
  • на 12 тис. дітей, які проживають у місті (районі міста).

Засновниками ІРЦ можуть бути:

Засновник розробляє та затверджує установчі документи центру відповідно до:

  • вимог законодавства
  • цього Положення.

Штатний розпис ІРЦ: яка максимальна чисельність фахівців

У діяльності ІЦР підпорядкований:

  • органам управління освітою і МОН
  • засновникові — у частині провадження фінансово-господарської діяльності.

Центри повинні мати приміщення, пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами. У приміщеннях облаштовують:

  • приймальні
  • кімнати для:
    • вчителя-логопеда та інших фахівців
    • надання індивідуальної психолого-педагогічної допомоги
    • проведення групових психолого-педагогічних занять
    • занять з лікувальної фізкультури
    • проведення спільних засідань фахівців центру
  • кабінет директора центру
  • технічні приміщення тощо.
Скачати

Ділова документація центру

Задля організації та обліку роботи фахівці центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:

  • річний план роботи центру
  • річний план роботи фахівців центру
  • щотижневі графіки роботи центру та його фахівців
  • звіти фахівців центру про результати надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами
  • журнал обліку заяв
  • журнал обліку висновків про комплексну оцінку
  • журнал обліку консультацій
  • особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку

logo
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів закладу освіти, інфографіку, рекомендації експертів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів закладу освіти, інфографіку, рекомендації експертів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
Зареєструватися