text
Педрада

Про інклюзивно-ресурсний центр

  • 24 липня 2017
  • 22849

КМУ постановою від 12.07.2017 № 545 затвердив Положення про інклюзивно-ресурсний центр. На що спрямована діяльність нової установи в інклюзії

У преамбулі постанови органам місцевого самоврядування та місцевим органам виконавчої влади Кабмін рекомендує протягом двох місяців:

Постанова набрала чинності 26.07.2017.
Постановою КМУ «Деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів» від 22.08.2018 № 617 внесено зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр.


Потрібні документи

Що таке інклюзивно-ресурсний центр

Інклюзивно-ресурсні центри утворюють, щоб забезпечити права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2-х до 18-ти років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти. Задля цього ІРЦ має:

Така діяльність центру не розповсюджується на:

  • вихованців ДНЗ компенсуючого типу
  • учнів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів).

Принципи діяльності інклюзивно-ресурсних центрів:

  • повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей
  • дотримання найкращих інтересів дитини
  • недопущення дискримінації та порушення прав дитини
  • конфіденційність
  • доступність освітніх послуг з раннього віку
  • міжвідомча співпраця.

Основні завдання ІРЦ:

  • проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, зокрема й IQ (здійснює практичний психолог центру)
  • розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини
  • надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги
  • участь педагогічних працівників центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у ЗЗСО та ЗДО, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних ЗЗСО з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік
  • ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ІРЦ, за згодою їх батьків або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини
  • ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги
  • надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання
  • надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з ООП щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям
  • консультування батьків або законних представників дітей з ООП стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів
  • надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з ООП потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей
  • моніторинг динаміки розвитку дітей з ООП шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються
  • організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП
  • взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів
  • підготовка звітної інформації про результати діяльності ІРЦ для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.

Утворення інклюзивно-ресурсного центру

ІРЦ:

ІРЦ утворюють з розрахунку один центр не більш як:

  • на 7 тис. дітей, які проживають на території ОТГ (району)
  • на 12 тис. дітей, які проживають у місті (районі міста).

Засновниками ІРЦ можуть бути:

Засновник розробляє та затверджує установчі документи центру відповідно до:

  • вимог законодавства
  • цього Положення.

У діяльності ІЦР підпорядкований:

  • органам управління освітою і МОН
  • засновникові — у частині провадження фінансово-господарської діяльності.

Центри повинні мати приміщення, пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами. У приміщеннях облаштовують:

  • приймальні
  • кімнати для:

– вчителя-логопеда та інших фахівців

– надання індивідуальної психолого-педагогічної допомоги

– проведення групових психолого-педагогічних занять

– занять з лікувальної фізкультури

– проведення спільних засідань фахівців центру

  • кабінет директора центру
  • технічні приміщення тощо.
Скачати

Ділова документація центру

Задля організації та обліку роботи фахівці центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:

  • річний план роботи центру
  • річний план роботи фахівців центру
  • щотижневі графіки роботи центру та його фахівців
  • звіти фахівців центру про результати надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами
  • журнал обліку заяв
  • журнал обліку висновків про комплексну оцінку
  • журнал обліку консультацій
  • особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку
Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!