Про інклюзивно-ресурсний центр

13826
КМУ постановою від 12.07.2017 № 545 затвердив Положення про інклюзивно-ресурсний центр. На що спрямована діяльність нової установи в інклюзії

У преамбулі постанови органам місцевого самоврядування та місцевим органам виконавчої влади Кабмін рекомендує протягом двох місяців:

Постанова набрала чинності 26.07.2017.

Що таке інклюзивно-ресурсний центр

Інклюзивно-ресурсні центри утворюють, щоб забезпечити права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2-х до 18-ти років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти. Задля цього ІРЦ має:

Така діяльність центру не розповсюджується на:

  • вихованців ДНЗ компенсуючого типу
  • учнів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів).

Принципи діяльності інклюзивно-ресурсних центрів:

  • повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей
  • дотримання найкращих інтересів дитини
  • недопущення дискримінації та порушення прав дитини
  • конфіденційність
  • доступність освітніх послуг з раннього віку
  • міжвідомча співпраця.

Основні завдання ІРЦ:

  • проведення комплексної оцінки задля визначення особливих освітніх потреб дитини, зокрема й коефіцієнта її інтелекту IQ 
  • розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги
  • надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, які:

– навчаються у ДНЗ та ЗНЗ

– не відвідують навчальні заклади

– здобувають повну загальну середню освіту у професійно-технічних навчальних закладах

  • ведення реєстрів:

– дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в центрі

– навчальних закладів, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань

– фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами

  • надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання
  • надання методичної допомоги педагогічним працівникам дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів, батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги таким дітям
  • взаємодія з педагогічними працівниками дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку центру, проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами
  • надання консультацій батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів для здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги таким дітям
  • надання консультативно-психологічної допомоги батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей
  • провадження інформаційно-просвітницької діяльності (конференції, семінари, засідання за круглим столом, тренінги, майстер-класи з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами)
  • взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, навчальними закладами, закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку
  • підготовка звітної інформації про результати діяльності центру.

Утворення інклюзивно-ресурсного центру

ІРЦ:

ІРЦ утворюють з розрахунку один центр не більш як:

  • на 7 тис. дітей, які проживають на території ОТГ (району)
  • на 12 тис. дітей, які проживають у місті (районі міста).

Засновниками можуть бути:

Засновник розробляє та затверджує установчі документи центру відповідно до:

  • вимог законодавства
  • цього Положення.

У діяльності ІЦР підпорядкований:

  • органам управління освітою і МОН
  • засновникові — у частині провадження фінансово-господарської діяльності.

Центри повинні мати приміщення, пристосовані для дітей з особливими освітніми потребами. У приміщеннях облаштовують:

  • приймальні
  • кімнати для:

– вчителя-логопеда та інших фахівців

– надання індивідуальної психолого-педагогічної допомоги

– проведення групових психолого-педагогічних занять

– занять з лікувальної фізкультури

– проведення спільних засідань фахівців центру

  • кабінет директора центру
  • технічні приміщення тощо.

Ділова документація центру

Задля організації та обліку роботи фахівці центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:

  • річний план роботи центру
  • річний план роботи фахівців центру
  • щотижневі графіки роботи центру та його фахівців
  • звіти фахівців центру про результати надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами
  • журнал обліку заяв
  • журнал обліку висновків про комплексну оцінку
  • журнал обліку консультацій
  • особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку


Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією


Книжкова полиця
«Відкриваємо інклюзивний клас» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книга «Медіаактивний навчальний заклад»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу


© Цифрове видавництво MCFR, 2018. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Бажаєте читати далі — зареєструйтеся!

Долучайтеся до ПЕДРАДИ, бо Ви:
  • працюєте в освіті
  • любите те, що робите
  • націлені на розвиток

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І читатиму далі
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль