Нещодавно уніфікували індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами, застосовну у загальноосвітніх навчальних закладах. Що ж для дошкільних?
Форми індивідуальної програми розвитку для дітей дошкільного віку поки що затвердженої немає. Можна лише опиратися на рекомендований зміст.
Хто розробляє та затверджує ІПР
ІПР розробляє група фахівців індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами відповідно до висновку та рекомендацій ПМПК. Зазвичай до неї входять:
- вихователь-методист
- вихователь
- асистент вихователя
- практичний психолог
- вчитель-дефектолог
- медична сестра.
До групи можна залучати фахівців інших навчальних закладів, навчально-реабілітаційних центрів, ПМПК (інклюзивно-ресурсних центрів) тощо.
Завдання фахівців щодо індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами:
- збирати інформацію про дитину, її інтереси, труднощі й обмеження, освітні потреби
- ухвалити консолідоване рішення про специфіку змісту навчання дитини з урахуванням рекомендацій ПМПК
- визначати потенціал розвитку дитини
- актуалізувати її позитивні особистісні якості
- розробляти індивідуальну програму розвитку дитини
- контролювати загальний психічний розвиток дитини
- консультувати батьків з питань психофізичного розвитку дитини
- вести щоденник спостережень, відображаючи актуальний розвиток дитини
- формувати портфоліо дитини.
У процесі розроблення ІПР обов’язково беруть участь і батьки дитини з особливими освітніми потребами (особи, які їх замінюють). Так вони будуть поінформовані про потенційні можливості дитини, динаміку її розвитку.
Завідувач ДНЗ затверджує:
- склад групи супроводу
- ІПР.
Зміст індивідуальної програми розвитку
Уніфікованої форми ІПР для дитини дошкільного віку немає, тому головне — дотримуватися вимог до змісту її розділів.
Структура індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами
Назва розділу | Зміст |
Загальна інформація про дитину |
|
Рівень розвитку дитини |
|
Освітні послуги |
|
Адаптації/модифікації |
|
ІПР розробляють на 3 місяці на основі спеціальних програм розвитку дитини дошкільного віку, рекомендованих МОН України для дошкільних навчальних закладів. Щомісяця програму переглядають задля корегування й доповнення.
Зауважте!
ІПР переглядають, якщо дитина:
- має труднощі в засвоєнні змісту навчального матеріалу
- може перейти до наступного рівня складності виконання завдання.