Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Інтегровані заняття з логіко-математичними завданнями

  • 30 серпня 2017
  • 2974

Перспективне планування інтегрованих занять із пріоритетом логіко-математичних завдань для дошкільників старшої групи

Під час формування елементарних математичних уявлень основним завданням є розвиток у дітей логічного мислення, уміння бачити й розуміти взаємозв’язки і залежності між предметами та явищами навколишнього світу. Зробіть процес пізнання для своїх вихованців бажаним та цікавим.

Інтегрований підхід

  • у блочно-тематичному плануванні 

Перспективне планування інтегрованих занять
із пріоритетом логіко-математичних завдань для дітей старшої групи

Тема тижня

Тема, мета заняття

Дидактичні ігри

Вересень

Моє рідне місто

Поїздка в автобусі

  • закріплювати знання про геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал), уміння рахувати в межах п'яти
  • формувати уявлення про кількісний склад числа з одиниць у межах трьох
  • навчати складати групи з певної кількості предметів, що належать до одного виду, але відрізняються якісними ознаками (величиною, кольором)
  • закріплювати вміння співвідносити число із цифрою
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, доводити власну думку
  • виховувати інтерес до дій із числами, самостійність, активність

  • Постав машину в гараж (геометричні фігури, орієнтування
    в просторі)
  • Рахуй далі (кількість та лічба)
  • Номер будинку (кількість, лічба, цифри)
  • Скільки чого побачили? (кількість, лічба)
  • Полагодь фари (геометричні фігури)

Мій дитячий садок

У дитячому садочку діти — наче у віночку

  • навчати складати групи з певної кількості предметів, що належать до одного виду, але відрізняються якісними ознаками; порівнювати групи предметів, утворювати рівність із нерівності й навпаки
  • вправляти у визначенні кількісного складу числа у межах чотирьох
  • закріплювати знання про частини доби
  • розвивати здатність логічно мислити, обґрунтовувати власні дії, доводити точку зору
  • виховувати пізнавальний інтерес, бажання виконувати дії
    з множинами

  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Добери за формою (геометричні фігури)
  • Передай м’яч далі (лічба)
  • Знайди собі пару (кількість, лічба, цифри)
  • Чарівний мішечок (геометричні фігури)

Великі та маленькі

Лісові гості

  • закріплювати вміння порівнювати висоту предметів за допомогою умовної мірки, рахувати в межах п'яти
  • формувати поняття про склад числа 5 із двох менших
  • вправляти в утворенні рівності з нерівності множин
  • навчати розуміти нескладні задачі логічного змісту
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, узагальнювати, класифікувати
  • виховувати пізнавальний інтерес, бажання грати в дидактичні ігри

  • Зберемо овочі, фрукти (величина, кількість та лічба)
  • Де чия мама? (кількість та лічба, величина)
  • Скажи навпаки (величина)
  • Закінчи речення (величина)
  • Назви одним словом (узагальнення)

Ігри та іграшки

У магазині іграшок

  • навчати порівнювати іграшки між собою, знаходити спільне та відмінне, встановлювати закономірність у розташуванні елементів ряду
  • вправляти у порядковій лічбі в межах п'яти
  • закріплювати вміння орієнтуватися в просторі (справа, зліва, позаду, попереду, вгорі, внизу)
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння аналізувати, систематизувати
  • виховувати пізнавальний інтерес, наполегливість

  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Збудуємо піраміду (серіація за величиною, порядкова лічба)
  • Магазин іграшок (кількість та лічба)
  • Що змінилось? (величина, кількість та лічба, розвиток уваги, пам’яті)

Жовтень

Ходить осінь полем, гаєм…

Їжачок-хитрячок

  • конкретизувати й узагальнювати уявлення про овочі, фрукти
    та ягоди
  • ознайомлювати з числом та цифрою 6, зі складом числа 6
  • вправляти в розрізненні та називанні геометричних фігур
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, зіставляти
  • виховувати інтерес до лічби, самостійність у розв’язанні завдань

  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Наповни кошики (кількість та лічба)
  • Зберемо овочі, фрукти (величина, кількість та лічба)
  • Назви одним словом (узагальнення)
  • Чарівна яблуня (додавання)
  • Зберемо овочі (кількість, лічба)

У кожного свій дім

Де ти, білочко, живеш?

  • закріплювати знання про житло диких тварин (дупло, нора, барліг)
  • вправляти у лічбі в межах шести
  • продовжувати формувати уявлення про відношення між суміжними числами, розуміти поняття «більше», «менше»
  • навчати встановлювати закономірність під час побудови ряду елементів
  • закріплювати вміння утворювати групи предметів, об’єднаних спільною ознакою
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, систематизувати, класифікувати, відповідати на запитання вихователя повним реченням
  • виховувати інтерес до занять з математики

  • Розсели тварин (орієнтування в просторі)
  • Хто зайвий? (класифікація, порядкова лічба)
  • Де мої сусіди? (суміжні числа)
  • Добери дверцята (величина, додавання, віднімання)
  • Швидко відповідай (лічба, орієнтування на площині, класифікація, узагальнення)
  • Білчині запаси  (кількість, лічба, орієнтування на площині, розвиток пам’яті)

Хто як до зими готується

Як Баба Яга готувалася до зими

  • продовжувати формувати уявлення про підготовку людей до зими (заготівля овочів, утеплення житла, купівля теплого одягу та взуття)
  • закріплювати вміння рахувати в межах шести, складати число 6
  • з двох менших, співвідносити число з цифрою, розуміти знаки «+», «-», «=»
  • навчати вимірювати об’єм сипких речовин за допомогою умовної мірки
  • закріплювати вміння порівнювати суміжні числа
  • розвивати увагу, пам’ять, здатність сприймати нескладні задачі, уміння порівнювати, узагальнювати
  • виховувати пізнавальний інтерес, самостійність у розв’язанні завдань вихователя

  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Консервуємо овочі (кількість та лічба)
  • Виклади килимок (геометричні фігури, орієнтування на площині)
  • Швидко відповідай (лічба, орієнтування на площині, класифікація, узагальнення)
  • Склади квартет (класифікація, узагальнення)

Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати

Овочі та фрукти — корисні продукти

  • продовжувати формувати уявлення про здоров’я, значення «здорового» харчування, користь вживання овочів та фруктів
  • вправляти в лічбі в межах шести, у розкладанні числа 6 на два менших
  • закріплювати вміння орієнтуватися у просторі, визначати форму предметів
  • навчати встановлювати закономірність побудови ряду елементів, вилучати зайвий, знаходити той, якого бракує
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння аналізувати, систематизувати, класифікувати, узагальнювати
  • виховувати пізнавальний інтерес, бажання вживати овочі та фрукти

  • Корисне і шкідливе (розвиток мислення)
  • Що для чого потрібно? (розвиток мислення)
  • Зберемо яблука, моркву (величина, кількість та лічба)

Листопад

Україна – моя Батьківщина

У гостях у бабусі в селі

  • розширювати уявлення про побут, предмети вжитку та їх призначення (піч, лава, стіл, скриня); про страви національної кухні
  • закріплювати вміння розрізняти насіння зернових культур
  • навчати порівнювати колишні та сучасні предмети побуту
  • вправляти в орієнтуванні у просторі (під, над, за, на, ліворуч, праворуч)
  • закріпити навички кількісної та порядкової лічби в межах шести
  • навчати розв’язувати задачі на знаходження суми та залишку чисел в межах 6
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння класифікувати, узагальнювати, міркувати
  • виховувати інтерес до минулого свого народу

  • Приготуй салат (кількість, лічба)
  • Відгадай, що в якому мішечку (розвиток логічного мислення)
  • Кого не стало і хто де був?(орієнтування на площині, розвиток пам’яті)
  • Скільки яєць знесла курка? (кількість, лічба)
  • Що зробив гончар? (розвиток логічного мислення)
  • Незвичайні приклади, або Що приготувала бабуся? (розвиток логічного мислення, пам’яті)

Україна – моя Батьківщина

На ярмарку

  • розширювати уявлення про традицію ярмаркування
  • закріплювати розуміння узагальнювальних понять — одяг, посуд, взуття, овочі, фрукти
  • навчати складати групи предметів одного виду, які відрізняються якісними ознаками (кольором, формою, величиною)
  • ознайомлювати з об’ємними геометричними фігурами, навчати порівнювати їх із площинними геометричними фігурами
  • вправляти у лічбі в межах шести, у розкладанні числа 6 на два менших
  • закріплювати вміння утворювати рівність з нерівності двох множин і навпаки
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння класифікувати й узагальнювати
  • виховувати пізнавальний інтерес

  • Добери за формою (геометричні фігури)
  • Магазин (кількість та лічба; орієнтування на площині)
  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Що зайве? (класифікація, порядкова лічба)
  • Назви одним словом (узагальнення)

Речі навколо нас

Супермаркет

  • розширювати уявлення про предмети побуту; місце, де їх можна придбати тощо
  • ознайомлювати з числом та цифрою 7, зі складом числа 7 із двох менших
  • вправляти у кількісній та порядковій лічбі в межах семи
  • закріплювати знання про час (вчора, сьогодні, завтра), уміння користуватися геометричними фігурами як еталонами під час визначення форми предметів
  • вправляти у складанні речень з числівниками за картинками
  • розвивати увагу, уяву, творчі здібності, уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати
  • виховувати наполегливість, пізнавальний інтерес, бажання доводити власну думку

  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Виправ помилку (кількість та лічба)
  • Добери за формою (геометричні фігури)
  • Магазин (кількість та лічба, орієнтування в просторі)
  • Що зайве? (класифікація, порядкова лічба)
  • Склади квартет (класифікація)
  • Назви одним словом (узагальнення)

Де вода, там життя

Лист від Русалоньки

  • розширювати уявлення про море та його мешканців
  • удосконалювати навички кількісної та порядкової лічби у прямому та зворотньому порядку
  • вправляти у розв’язанні математичних прикладів у межах семи
  • закріплювати знання про суміжні числа, геометричні фігури, уміння орієнтуватися в просторі
  • розвивати уміння співвідносити, порівнювати, абстрагуватися,
  • виховувати пізнавальний інтерес, наполегливість та самостійність у розв’язанні ігрових завдань

  • Рибки в акваріумі (кількість та лічба, орієнтування в просторі)
  • Спіймай рибку (додавання, віднімання)
  • Під і над (орієнтування в просторі)
  • Морські мешканці (кількість, лічба)

За матеріалом Галини Левковської,
вихователя-методиста ЗДО «Лісова казка», м. Бровари, Київська обл.
ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу»

Медичні огляди працівників: тримаємо на контролі

Ніна ОмельяненкоШеф-редактор управлінських видань MCFR Освіта
Як у пісні співають «...Усе в твоїх руках. І навіть я...», так і весь контроль у руках керівника закладу освіти. Якщо деякі його питання керівник може делегувати своїм заступникам, то контроль за своєчасним проходженням працівниками обов’язкових профілактичних медичних оглядів ліпше залишити за собою
Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів закладу освіти, інфографіку, рекомендації експертів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти