Інтегровані заняття з логіко-математичними завданнями

164
Перспективне планування інтегрованих занять із пріоритетом логіко-математичних завдань для дошкільників старшої групи

Під час формування елементарних математичних уявлень основним завданням є розвиток у дітей логічного мислення, уміння бачити й розуміти взаємозв’язки і залежності між предметами та явищами навколишнього світу. Зробіть процес пізнання для своїх вихованців бажаним та цікавим.

Інтегрований підхід

  • у блочно-тематичному плануванні 

Перспективне планування інтегрованих занять
із пріоритетом логіко-математичних завдань для дітей старшої групи

Тема тижня

Тема, мета заняття

Дидактичні ігри

Вересень

Моє рідне місто

Поїздка в автобусі

  • закріплювати знання про геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал), уміння рахувати в межах п'яти
  • формувати уявлення про кількісний склад числа з одиниць у межах трьох
  • навчати складати групи з певної кількості предметів, що належать до одного виду, але відрізняються якісними ознаками (величиною, кольором)
  • закріплювати вміння співвідносити число із цифрою
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, доводити власну думку
  • виховувати інтерес до дій із числами, самостійність, активність

  • Постав машину в гараж (геометричні фігури, орієнтування
    в просторі)
  • Рахуй далі (кількість та лічба)
  • Номер будинку (кількість, лічба, цифри)
  • Скільки чого побачили? (кількість, лічба)
  • Полагодь фари (геометричні фігури)

Мій дитячий садок

У дитячому садочку діти — наче у віночку

  • навчати складати групи з певної кількості предметів, що належать до одного виду, але відрізняються якісними ознаками; порівнювати групи предметів, утворювати рівність із нерівності й навпаки
  • вправляти у визначенні кількісного складу числа у межах чотирьох
  • закріплювати знання про частини доби
  • розвивати здатність логічно мислити, обґрунтовувати власні дії, доводити точку зору
  • виховувати пізнавальний інтерес, бажання виконувати дії
    з множинами

  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Добери за формою (геометричні фігури)
  • Передай м’яч далі (лічба)
  • Знайди собі пару (кількість, лічба, цифри)
  • Чарівний мішечок (геометричні фігури)

Великі та маленькі

Лісові гості

  • закріплювати вміння порівнювати висоту предметів за допомогою умовної мірки, рахувати в межах п'яти
  • формувати поняття про склад числа 5 із двох менших
  • вправляти в утворенні рівності з нерівності множин
  • навчати розуміти нескладні задачі логічного змісту
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, узагальнювати, класифікувати
  • виховувати пізнавальний інтерес, бажання грати в дидактичні ігри

  • Зберемо овочі, фрукти (величина, кількість та лічба)
  • Де чия мама? (кількість та лічба, величина)
  • Скажи навпаки (величина)
  • Закінчи речення (величина)
  • Назви одним словом (узагальнення)

Ігри та іграшки

У магазині іграшок

  • навчати порівнювати іграшки між собою, знаходити спільне та відмінне, встановлювати закономірність у розташуванні елементів ряду
  • вправляти у порядковій лічбі в межах п'яти
  • закріплювати вміння орієнтуватися в просторі (справа, зліва, позаду, попереду, вгорі, внизу)
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння аналізувати, систематизувати
  • виховувати пізнавальний інтерес, наполегливість

  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Збудуємо піраміду (серіація за величиною, порядкова лічба)
  • Магазин іграшок (кількість та лічба)
  • Що змінилось? (величина, кількість та лічба, розвиток уваги, пам’яті)

Жовтень

Ходить осінь полем, гаєм…

Їжачок-хитрячок

  • конкретизувати й узагальнювати уявлення про овочі, фрукти
    та ягоди
  • ознайомлювати з числом та цифрою 6, зі складом числа 6
  • вправляти в розрізненні та називанні геометричних фігур
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, зіставляти
  • виховувати інтерес до лічби, самостійність у розв’язанні завдань

  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Наповни кошики (кількість та лічба)
  • Зберемо овочі, фрукти (величина, кількість та лічба)
  • Назви одним словом (узагальнення)
  • Чарівна яблуня (додавання)
  • Зберемо овочі (кількість, лічба)

У кожного свій дім

Де ти, білочко, живеш?

  • закріплювати знання про житло диких тварин (дупло, нора, барліг)
  • вправляти у лічбі в межах шести
  • продовжувати формувати уявлення про відношення між суміжними числами, розуміти поняття «більше», «менше»
  • навчати встановлювати закономірність під час побудови ряду елементів
  • закріплювати вміння утворювати групи предметів, об’єднаних спільною ознакою
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння порівнювати, систематизувати, класифікувати, відповідати на запитання вихователя повним реченням
  • виховувати інтерес до занять з математики

  • Розсели тварин (орієнтування в просторі)
  • Хто зайвий? (класифікація, порядкова лічба)
  • Де мої сусіди? (суміжні числа)
  • Добери дверцята (величина, додавання, віднімання)
  • Швидко відповідай (лічба, орієнтування на площині, класифікація, узагальнення)
  • Білчині запаси  (кількість, лічба, орієнтування на площині, розвиток пам’яті)

Хто як до зими готується

Як Баба Яга готувалася до зими

  • продовжувати формувати уявлення про підготовку людей до зими (заготівля овочів, утеплення житла, купівля теплого одягу та взуття)
  • закріплювати вміння рахувати в межах шести, складати число 6
  • з двох менших, співвідносити число з цифрою, розуміти знаки «+», «-», «=»
  • навчати вимірювати об’єм сипких речовин за допомогою умовної мірки
  • закріплювати вміння порівнювати суміжні числа
  • розвивати увагу, пам’ять, здатність сприймати нескладні задачі, уміння порівнювати, узагальнювати
  • виховувати пізнавальний інтерес, самостійність у розв’язанні завдань вихователя

  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Консервуємо овочі (кількість та лічба)
  • Виклади килимок (геометричні фігури, орієнтування на площині)
  • Швидко відповідай (лічба, орієнтування на площині, класифікація, узагальнення)
  • Склади квартет (класифікація, узагальнення)

Про здоров’я треба знати, про здоров’я треба дбати

Овочі та фрукти — корисні продукти

  • продовжувати формувати уявлення про здоров’я, значення «здорового» харчування, користь вживання овочів та фруктів
  • вправляти в лічбі в межах шести, у розкладанні числа 6 на два менших
  • закріплювати вміння орієнтуватися у просторі, визначати форму предметів
  • навчати встановлювати закономірність побудови ряду елементів, вилучати зайвий, знаходити той, якого бракує
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння аналізувати, систематизувати, класифікувати, узагальнювати
  • виховувати пізнавальний інтерес, бажання вживати овочі та фрукти

  • Корисне і шкідливе (розвиток мислення)
  • Що для чого потрібно? (розвиток мислення)
  • Зберемо яблука, моркву (величина, кількість та лічба)

Листопад

Україна – моя Батьківщина

У гостях у бабусі в селі

  • розширювати уявлення про побут, предмети вжитку та їх призначення (піч, лава, стіл, скриня); про страви національної кухні
  • закріплювати вміння розрізняти насіння зернових культур
  • навчати порівнювати колишні та сучасні предмети побуту
  • вправляти в орієнтуванні у просторі (під, над, за, на, ліворуч, праворуч)
  • закріпити навички кількісної та порядкової лічби в межах шести
  • навчати розв’язувати задачі на знаходження суми та залишку чисел в межах 6
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння класифікувати, узагальнювати, міркувати
  • виховувати інтерес до минулого свого народу

  • Приготуй салат (кількість, лічба)
  • Відгадай, що в якому мішечку (розвиток логічного мислення)
  • Кого не стало і хто де був?(орієнтування на площині, розвиток пам’яті)
  • Скільки яєць знесла курка? (кількість, лічба)
  • Що зробив гончар? (розвиток логічного мислення)
  • Незвичайні приклади, або Що приготувала бабуся? (розвиток логічного мислення, пам’яті)

Україна – моя Батьківщина

На ярмарку

  • розширювати уявлення про традицію ярмаркування
  • закріплювати розуміння узагальнювальних понять — одяг, посуд, взуття, овочі, фрукти
  • навчати складати групи предметів одного виду, які відрізняються якісними ознаками (кольором, формою, величиною)
  • ознайомлювати з об’ємними геометричними фігурами, навчати порівнювати їх із площинними геометричними фігурами
  • вправляти у лічбі в межах шести, у розкладанні числа 6 на два менших
  • закріплювати вміння утворювати рівність з нерівності двох множин і навпаки
  • розвивати увагу, пам’ять, уміння класифікувати й узагальнювати
  • виховувати пізнавальний інтерес

  • Добери за формою (геометричні фігури)
  • Магазин (кількість та лічба; орієнтування на площині)
  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Що зайве? (класифікація, порядкова лічба)
  • Назви одним словом (узагальнення)

Речі навколо нас

Супермаркет

  • розширювати уявлення про предмети побуту; місце, де їх можна придбати тощо
  • ознайомлювати з числом та цифрою 7, зі складом числа 7 із двох менших
  • вправляти у кількісній та порядковій лічбі в межах семи
  • закріплювати знання про час (вчора, сьогодні, завтра), уміння користуватися геометричними фігурами як еталонами під час визначення форми предметів
  • вправляти у складанні речень з числівниками за картинками
  • розвивати увагу, уяву, творчі здібності, уміння порівнювати, аналізувати, класифікувати
  • виховувати наполегливість, пізнавальний інтерес, бажання доводити власну думку

  • У кого стільки ж? (кількість та лічба)
  • Виправ помилку (кількість та лічба)
  • Добери за формою (геометричні фігури)
  • Магазин (кількість та лічба, орієнтування в просторі)
  • Що зайве? (класифікація, порядкова лічба)
  • Склади квартет (класифікація)
  • Назви одним словом (узагальнення)

Де вода, там життя

Лист від Русалоньки

  • розширювати уявлення про море та його мешканців
  • удосконалювати навички кількісної та порядкової лічби у прямому та зворотньому порядку
  • вправляти у розв’язанні математичних прикладів у межах семи
  • закріплювати знання про суміжні числа, геометричні фігури, уміння орієнтуватися в просторі
  • розвивати уміння співвідносити, порівнювати, абстрагуватися,
  • виховувати пізнавальний інтерес, наполегливість та самостійність у розв’язанні ігрових завдань

  • Рибки в акваріумі (кількість та лічба, орієнтування в просторі)
  • Спіймай рибку (додавання, віднімання)
  • Під і над (орієнтування в просторі)
  • Морські мешканці (кількість, лічба)

За матеріалом Галини Левковської,
вихователя-методиста ЗДО «Лісова казка», м. Бровари, Київська обл.
ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу»



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Відкриваємо інклюзивний клас» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книга «Медіаактивний навчальний заклад»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу




© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини
Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Для реєстрації потрібно лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль