Як проводять конкурси опорних шкіл

30 жовтня 2017
2166
Середній бал: 5 із 5

Умови конкурсу опорних шкіл визначає засновник закладів загальної середньої освіти. Що враховують і які критерії конкурсу?

Опорний заклад освіти — це заклад загальної середньої освіти, який:

  • має зручне розташування для підвезення дітей з інших населених пунктів
  • забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами
  • має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу
  • спроможний забезпечувати на належному рівні здобуття профільної освіти.

Таке розтлумачено в Законі України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII. А також визначено, що Кабмін затверджує Положення про:

  • освітній округ
  • опорний заклад освіти.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Як визначають опорні заклади

Про конкурс ідеться в пунктах 6 і 7 Положення про освітній округ, затв. постановою КМУ від 27.08.2010 № 777 (у ред. постанови КМУ від 20.01.2016 № 79).

Опорні заклади визначає засновник:

  • серед підпорядкованих закладів загальної середньої освіти
  • на конкурсній основі
  • відповідно до затверджених умов.

Під час проведення конкурсу обов’язково враховують:

  • освітні потреби учнів (вихованців) у забезпеченні певних напрямів
  • здатність забезпечити на належному рівні організацію допрофільної підготовки та профільного навчання
  • рівень забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами
  • наявність належної матеріально-технічної бази:

– спортивні об’єкти

– кабінети фізики, хімії, біології, географії та ін.

– лабораторії

– навчальні майстерні

– комп’ютерне та мультимедійне обладнання

– швидкісний доступ до інтернету

  • укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою
  • зручність і наявність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення учнів (вихованців) і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання.

Критерії конкурсу на кращий опорний заклад

МОН України у листі «Щодо опорних шкіл» від 23.02.2016 № 1/9-94 доклало Орієнтовні критерії для проведення конкурсу на кращий опорний заклад.

Орієнтовні критерії конкурсу:

  • кількість філій — не менше трьох
  • кількість учнів, які навчаються в інших школах та котрих очікувано підвозити до опорної школи
  • загальна кількість учнів, яких підвозитимуть до опорної школи
  • наявність принаймні 2-х класів у кожній паралелі вище 4-го класу
  • наявність професійного керівника опорної школи
  • забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами
  • наявність матеріально-технічної бази
  • забезпечення спортивними спорудами
  • план розвитку навчального закладу на 3 роки
  • склад конкурсних комісій:

– двоє представників обласного департаменту освіти

– представник МОН (куратор області)

– представник постійної комісії з питань освіти обласної рад

– представник офісу реформ

– представник громадськості.

logo