Рухливі ігри в дитячому садку

576
Рухливі ігри розвивають фізичну активність, увагу, дрібну моторику, спритність, швидкість реакцій і просто дарують радість дітям. Скористайтеся нашою добіркою ігор, аби потішити дошкільників

Рухливі ігри в дитячому садкуСкачайте
Рухливі ігри для дошкільнят 

Рухлива гра

Що розвивається

Правила

 «Цапки»

  • фізична активність
  • увага
  • координація рухів
  • сила кисті руки

Діти стають у коло разом з ведучим. Той витягує вперед одну руку долонею вниз. Кожен із гравців ставить під долоню свій вказівний палець. Ведучий промовляє один із варіантів слів.

Під моїм дахом

Зібралися миші,

Заєць, білка, жаба. Цап!

Під моїм дахом

Жили-були миші.

Чижик, котик, жаба, цап!

Коли ведучий промовляє останнє слово, він стискає пальці в кулак. Діти мають встигнути прийняти пальці. Чий палець схопив ведучий, той вибуває з гри. Коли лишаються двоє гравців, вони міняються ролями.

«П’ять камінців»

  • дрібна моторика
  • увага
  • спритність
  • швидкість реакцій

У цю гру можна грати на пляжі, на дивані, на підлозі.

Вихователь розкладає перед дітьми п’ять невеликих гладких камінчиків. Шостий камінчик дитина бере в руку і підкидає вгору. Поки камінчик у повітрі, дитина має встигнути схопити один із тих камінців, що лежать, а потім цією самою рукою піймати той, який підкинула.

У руці дитини опиняються два камінці. Один із них вона знову підкидає, а тим часом хапає в руку ще один.

Гра триває, доки всі камінчики не опинялися в дитини в кулаці. Дитина підкидає всі їх разом і намагається піймати на тильному боці долоні. Скільки камінців піймала — стільки балів отримала. Потім грає наступна дитина і так далі.

 «Жести»

  • дрібна моторика рук
  • увага
  • координація

Гравці розподіляють між собою ролі різних тварин і знайомляться, використовуючи жести, за допомогою яких можна зобразити цих тварин, наприклад:

  • жираф — підняти руку якомога вище, зігнувши її в кисті;
  • заєць — тримати за головою два пальці, ніби вуха;
  • крокодил — накласти кисті рук одна на одну, розкривати і закривати їх, імітуючи відкривання і закривання пащі;
  • мавпа — почесати кистями рук живіт.

Усі сідають у коло. Починає, наприклад, дитина, яка виконує роль мавпи. Вона імітує свій жест і чийсь іще (за бажанням). Гравець, чий жест показали, повторює його й одразу зображає жест ще якої-небудь тварини. Якщо гравець, який має вступити в гру, не реагує чи заметушився, він вибуває з гри. Також вибуває гравець, який переплутав свою чергу.

 «Колінка»

  • увага
  • координація рухів
  • швидкість реакцій

Гравці сідають у коло і кладуть свої руки на коліна сусідів справа і зліва. Той, хто починає гру, плескає долонею по коліну сусіда. Відтак сусід плескає по його коліну і так далі по колу. Діти уважно стежать за ходом гри і по черзі плескають тоді, коли настає їхня черга. Коли черга дійшла до того, хто починав гру, він плескає двічі, і гра триває, проте у зворотному напрямку. Хто з дітей помиляється (плескає раніше чи пізніше своєї черги), забирає одну руку і продовжує грати однією рукою, встигаючи плескати нею по двох колінах.

«Жучок»

  • увага
  • спостережливіст ь координація рухів
  • навчає проявляти вольові зусилля

Ведучий відвертається. Один із гравців легенько штовхає його в спину рукою. Ведучий повертається обличчям до дітей, і всі гравці показують йому кулачки з відігнутим догори великим пальцем. Ведучий має вгадати, хто з гравців доторкнувся до нього. Якщо здогадується, ведучим стає той, хто штовхнув. Дуже сильно штовхати не можна.

«Чур, не я»

  • увага
  • спостережливіст ь координація рухів
  • навчає проявляти вольові зусилля

Гравці в парах стають обличчям одне до одного. Витягують руки вперед і з’єднують свої долоньки з долоньками сусіда. Злегка штовхаючи одне одного в долоні, діти намагаються змусити партнера втратити рівновагу. Долоньки на мить можна ховати за спину. Хто зрушить зі свого місця, той і пограв.

«Мінер»

  • спостережливість
  • увага
  • тактильні відчуття координація рухів

Один із гравців закопує в пісок одну руку по лікоть. Поруч із закопаною рукою можна зробити допоміжні (обманні) гірки. Після цього інший гравець — мінер — повинен відкопати руку, не торкнувшись її. Якщо торкнувся, то програє, і перший гравець закопує свою ногу чи другу руку.

«Холодно — гаряче»

  • спостережливість
  • увага
  • тактильні відчуття координація рухів

Один із гравців ховає в кімнаті будь-який предмет. Інший гравець має його знайти. Залежно від того, наближається чи віддаляється гравець від захованого предмета, той, хто заховав, каже: «Холодно/холодніше/тепло/тепліше». Якщо гравець майже торкнувся до захованого предмета, слід сказати: «Гаряче!».

«Півники»

  • спостережливість
  • увага
  • координація рухів

Гравці у парах стають одне перед одним на коліна (на килимку). У кожного позаду  — «хвостик» (за поясом зачіплена хустина чи шарф). Не піднімаючись із колін, треба нахилитися за спину суперника і зубами схватити «хвостик». Триматися руками й відштовхувати суперника не можна.

«Паличка-впізнавалочка»

  • спостережливість
  • увага
  • координація рухів

Діти утворюють пари. Одній дитині ведучий зав’язує очі і дає в руку олівець чи дерев’яну паличку. Потім по черзі ставить перед дитиною на столі різні предмети. Гравець із зав’язаним очима може водити по предметах олівцем, постукувати по них, щоб зрозуміти, що це за предмет, із якого він матеріалу, якого розміру тощо.

Ознайомтеся також із рухливими іграми з використанням м'ячів.  

Ігрова діяльність в ЗДО

Журнал «Методична скарбничка вихователя»



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Відкриваємо інклюзивний клас» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книга «Медіаактивний навчальний заклад»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу




© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини
Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Для реєстрації потрібно лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль