Чи мають опорні школи фінансові проблеми

264
Інститут освітньої аналітики провів моніторингове дослідження діяльності опорних закладів. Які ж всеукраїнські особливості фінансування опорних шкіл?

На фінансування опорних шкіл у 2017 році виділено понад 621 млн грн, з них 412 млн — із держбюджету.

Також уряд передбачив:

  • 200 млн грн — на закупівлю автобусів для опорних шкіл
  • 300 млн грн — на обладнання для природничо-математичних кабінетів,
  • 300 млн грн — для підтримки освіти в межах об’єднаних територіальних громад.

Статистика

Мережу опорних шкіл почали розвивати з 2013/2014 навчального року

Станом на 01.08.2017 в Україні функціонувало:

Найбільше опорних закладів утворено в областях:

  • Кіровоградській — 53
  • Львівській — 37
  • Житомирській — 30
  • Київській — 29

Фінансова свобода директорів опорних шкіл

За результатами опитування директорів у квітні цього року:

  • головним розпорядником коштів опорних шкіл переважно є засновник
  • 18 опорних закладів (12%) самостійно вирішують питання щодо розподілу коштів, отриманих від засновника
  • 4 школи, директори яких одноосібно приймають такі рішення.

Чи є опорна школа самостійним розпорядником коштів, отриманих від засновника

Чи є опорна школа самостійним розпорядником коштів, отриманих від засновника

Хто бере участь у прийнятті рішень щодо розподілу коштів, отриманих від засновника

Хто приймає рішення щодо розподілу коштів опорної школи

Нагальні потреби фінансування

За даними моніторингу, більшість опорних шкіл потребують фінансування для:

  • забезпечення кабінетів сучасним обладнанням
  • проведення поточних ремонтів будівель і приміщень.

Достатньо профінансовано лише 1% шкіл.

Пріоритетні потреби опорної школи (з філіями), які недостатньо профінансовані

Пріоритетні потреби опорної школи (з філіями), які недостатньо профінансовані

Додаткові джерела фінансування:

  • понад 55% опорних шкіл отримали додаткові кошти у розмірі менше 500 тис. грн
  • 18% — від 500 тис. грн до 1 млн
  • 2% опорних закладів отримали 4 млн грн і більше.

Додаткові джерела фінансування опорних шкіл

Підсумки дослідження фінансової діяльності опорних шкіл

На основі аналізу відповідей респондентів зроблено такі узагальнення:

  • у фінансуванні опорних закладів існують проблеми
  • 90% директорів вважають, що для результативного управління необхідно підвищувати власну фінансову грамотність
  • 80% директорів стверджують, що потрібно шукати додаткові джерела фінансування
  • основними додатковими джерелами фінансування опорних шкіл є:

– спонсорська допомога

– кошти іноземних інвесторів

– батьківські інвестиції.

Чи готові керівники опорних закладів брати на себе відповідальність

У ході дослідження також з’ясовували ставлення директорів опорних шкіл до освітньої реформи і чи готові вони брати відповідальність за фінансову діяльність закладу

1. Директори погодилися, що обов’язково мають брати участь у розподілі коштів, адже вони знають і можуть врахувати реальні потреби навчального закладу

Розподіл коштів «зверху» призводить лише до неефективного їх використання

2. Половина опитаних (50% директорів — саме тих, хто не має спеціальної освіти керівника навчального закладу) не впевнені, чи зможуть самостійно забезпечити фінансову автономію

3. Директори, які мають спеціальну освіту за напрямом «керівник навчального закладу», більш упевнені, готові брати відповідальність за розподіл коштів та забезпечувати фінансову самостійність опорного закладу

4. Більша частина респондентів (65%) вважають синонімічними поняття «директор-господарник» і «освітній менеджер», а це призводить до помилок у керівництві освітнім закладом

Для деяких директорів більш важливим завданням є заміна вікон або даху в школі, ніж розробка прогнозного перспективного фінансового планування на середньостроковий період

5. Більшість опитаних (70%) сприймає патерналістське ставлення місцевих органів управління освітою до навчальних закладів як належне, що не спонукає директорів повною мірою використовувати можливості для фінансової самостійності шкіл



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Відкриваємо інклюзивний клас» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книга «Медіаактивний навчальний заклад»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу




© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини
Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Для реєстрації потрібно лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль