Організація самопідготовки в групах продовженого дня

29 вересня 2021
18931
Середній бал: 5 із 5

Одним із найважливіших видів пізнавальної діяльності в умовах роботи групи продовженого дня є самопідготовка учнів

Самопідготовка — це обов’язкова навчальна робота учнів, під час якої вони самостійно розв’язують навчальні завдання в строго відведений для цього час під керівництвом вихователя ГПД.

Години вчителям-предметникам: чи можна передавати

Мета самопідготовки

За правильно організованого процесу самопідготовки учні набувають навичок самоосвітньої роботи.

Під час організації самопідготовки вихователь ГПД ураховує такі характеристики учнів, як:

  • вік
  • самоосвітні можливості
  • міцність засвоєння знань, отриманих на уроках.

⚓Як стимулювати самостійність дітей і урізноманітніти домашнє навчання

Тривалість самопідготовки

Процес самопідготовки триває з огляду на вік учнів і відповідно до норм:

  • для учнів 2-го кл. — 45 хв.
  • для учнів 3-го кл. — 1 год. 10 хв.
  • для учнів 4-го кл. — 1 год. 30 хв.

Завдання самопідготовки

У процесі самопідготовки можуть бути такі завдання:

  • розширити, закріпити та систематизувати знання учнів
  • вправляти учнів у застосуванні отриманих знань на практиці
  • навчити учнів користуватися довідниками, словниками та іншою навчально-пізнавальною літературою
  • формувати навички культури розумової праці, самоорганізованості, самоконтролю, дисциплінованості
  • розвивати вміння самостійно планувати свою діяльність та раціонально використовувати час
  • виховувати позитивне ставлення до інтелектуальної праці.

Домашні завдання

Розв’язання домашніх завдань відбувається поетапно:

1. організаційний

2. мотиваційний

  • проведення розумової розминки

3. роз’яснювальний

  • запобігання можливим труднощам
  • за потреби — допомога вихователя у визначенні порядку виконання домашніх завдань та часу, необхідного для виконання кожного завдання

4. самостійна робота учнів

  • самостійне розв’язання учнями завдань
  • за потреби — допомога вихователя чи учнів-консультантів
  • проведення фізкультхвилинок і динамічних пауз (самостійно чи за участі вихователя)

5. самооцінка та взаємоперевірка

– перевірка за написаним зразком, словесною інструкцією, алгоритмом, за допомогою сигнальних карток

– добір кількох способів розв’язання завдання та визначення найоптимальнішого

6. підсумковий

  • перевірка робіт вихователем
  • оцінювання діяльності учнів
  • за потреби — робота над помилками
  • якщо є вільний час — закріплення знань в ігровій формі

За відсутності домашніх завдань у 1-х класах в ГПД:

  • проводять інтелектуальні, розвивальні, сюжетно-рольові ігри
  • виконують творчі завдання тощо.

Під час самопідготовки необхідно дотримуватися правил безпечної поведінки так само, як і під час уроків.

Зауважте!

Під час розв’язання домашніх завдань в умовах роботи ГПД особливу увагу приділяють учням, які:

  • мають ослаблене здоров’я
  • внаслідок індивідуальних і типологічних особливостей нервової системи не можуть працювати в тому самому темпі, що й інші учні.

Для таких учнів:

  • не рекомендовано регламентувати час на виконання робіт
  • передбачають додатковий час відпочинку

Учні, які розв’язали домашні завдання раніше, можуть бути помічниками вихователя — консультантами (не більше трьох консультантів із кожного навчального предмета).

За матеріалами Світлани CОЛОДЬКО,
заступника директора з НВР,

Валентини КІРІЧЕВСЬКОЇ,
вихователя групи продовженого дня,
Київська інженерна гімназія,
ж. «Заступник директора школи»

logo