Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Розвиваємо зв’язне мовлення дошкільників із LEGO

  • 9 листопада 2017
  • 2885

Як і навіщо розвивати мовлення дітей дошкільного віку за допомогою дидактичних ігор із конструктором LEGO

Cистема планування освітньої роботи

Важливим методом розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку є гра, зокрема дидактична — із використанням конструктора LEGO. Саме під час гри дитина «добудовує» в уяві все, що їй недоступне в навколишній діяльності, невимушено спілкується з однолітками і дорослим.

Особливості мовленнєвої роботи з використанням LEGO

Діти сприймають заняття як гру, тому робота з розвитку мовлення не викликає в них негативних емоцій. Натомість, вони привчаються бути уважними, посидючими, чітко виконують інструкції педагога.

Коли діти опрацьовують лексичну тему за допомогою LEGO, вони у психологічно комфортних умовах:

  • запам’ятовують нові слова
  • розвивають зв’язне діалогічне й монологічне мовлення
  • оволодівають контекстним мовленням.

Ефективнішою стає робота над переказом, розповіддю, діалогом. Якщо діти переказують оповідання не за сюжетною картинкою, а за побудованою з конструктора LEGO об’ємною декорацією, це допомагає їм ліпше усвідомити сюжет, зробити свою розповідь більш розгорнутою і логічною. При цьому роботу з розвитку зв’язного мовлення дошкільників педагог проводить з поступовим ускладненням і зменшенням використання наочності.

Така робота допомагає відпрацьовувати правильне вживання різних граматичних конструкцій. Наприклад, під час конструювання будівель відпрацюйте узгодження числівників з іменниками за допомогою таких запитань:

  • Скільки тобі потрібно цеглинок?
  • Скільки можна скласти будинків?
  • Як ти опишеш LEGO-чоловічків?
  • Яких звірів більше?»

Конструювання фігурок тварин допомагає дітям навчитися виокремлювати частини цілого і правильно вживати відмінкові закінчення:

  • Крокодил без чого?
  • Чий хвіст?
  • Чия лапа?

Переваги використання дидактичних LEGO-ігор у роботі з розвитку мовлення:

  • Дитина може гратися зі створеними LEGO-моделями без страху їх зіпсувати
  • LEGO-моделі виходять яскравими й привабливими незалежно від рівня сформованості в дитини конструкційних здібностей. Завдяки цьому дитина відчуває успіх
  • Конструктор LEGO викликає у дошкільників лише позитивні емоції, тож і мовленнєву роботу з його застосуванням діти сприймають як гру
  • Дітям не потрібно під час заняття зберігати статично сидячу позу, адже конструктор можна розмістити не лише на столі, а й на підлозі, на килимі тощо
  • Дидактичні LEGO-ігри сприяють розкриттю індивідуальності, усуненню труднощів у спілкуванні дитини з однолітками та дорослими
  • Дидактичні ігри з використанням LEGO є ефективними під час занять з підготовки до навчання грамоти, корекції звуковимови.

Елементи дидактичної гри:

дидактичне завдання

  • визначає навчальний та виховний зміст гри
  • спрямовує дітей на пізнавальну діяльність

ігрове завдання

  • зацікавлює і стимулює бажання розв’язати це завдання

правила гри

  • визначають характер і способи ігрових дій дитини
  • організовують і спрямовують її стосунки з іншими дітьми

ігрові дії

  • сюжетна канва
  • дії, завдяки яким діти реалізують ігровий задум

результат гри

  • її фінал

Ігровий задум, ігрові дії та правила тісно пов’язані між собою: задум визначає характер ігрових дій, а дотримання правил допомагає в їх здійсненні та розв’язанні ігрового завдання. Ігнорування хоча б одного з цих елементів унеможливлює гру.

Щоб дотримуватися правил під час гри, потрібно докласти зусиль й оволодіти способами спілкування з іншими гравцями. Тож дидактичні ігри сприяють формуванню не лише знань, а й особистісних якостей, збагаченню емоційно-вольової сфери. Спрямовуючи гру, педагог:

  • навчає дітей усвідомлювати значення норм поведінки в колективній діяльності
  • виховує в них вимогливе й справедливе ставлення до однолітків
  • привчає зважати на думку товаришів, погоджувати з ними свої бажання та наміри.

                                                                                                           

За матеріалом  Тетяни Геращенко,
вчителя-логопеда дошкільного навчального закладу № 32, Київ,
ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу»  

Дбаємо про здоров’я працівників узимку

Чи задумувалися ви чому працівники часто хворіють? Контактують із хворими? Так. Слабкий імунітет? Так. А якщо створити у закладі здорове середовище, то працівники хворітимуть менше? Скористайтеся порадами, як це зробити.

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти