Розвиваємо зв’язне мовлення дошкільників із LEGO

250
Як і навіщо розвивати мовлення дітей дошкільного віку за допомогою дидактичних ігор із конструктором LEGO

Cистема планування освітньої роботи

Важливим методом розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку є гра, зокрема дидактична — із використанням конструктора LEGO. Саме під час гри дитина «добудовує» в уяві все, що їй недоступне в навколишній діяльності, невимушено спілкується з однолітками і дорослим.

Особливості мовленнєвої роботи з використанням LEGO

Діти сприймають заняття як гру, тому робота з розвитку мовлення не викликає в них негативних емоцій. Натомість, вони привчаються бути уважними, посидючими, чітко виконують інструкції педагога.

Коли діти опрацьовують лексичну тему за допомогою LEGO, вони у психологічно комфортних умовах:

  • запам’ятовують нові слова
  • розвивають зв’язне діалогічне й монологічне мовлення
  • оволодівають контекстним мовленням.

Ефективнішою стає робота над переказом, розповіддю, діалогом. Якщо діти переказують оповідання не за сюжетною картинкою, а за побудованою з конструктора LEGO об’ємною декорацією, це допомагає їм ліпше усвідомити сюжет, зробити свою розповідь більш розгорнутою і логічною. При цьому роботу з розвитку зв’язного мовлення дошкільників педагог проводить з поступовим ускладненням і зменшенням використання наочності.

Така робота допомагає відпрацьовувати правильне вживання різних граматичних конструкцій. Наприклад, під час конструювання будівель відпрацюйте узгодження числівників з іменниками за допомогою таких запитань:

  • Скільки тобі потрібно цеглинок?
  • Скільки можна скласти будинків?
  • Як ти опишеш LEGO-чоловічків?
  • Яких звірів більше?»

Конструювання фігурок тварин допомагає дітям навчитися виокремлювати частини цілого і правильно вживати відмінкові закінчення:

  • Крокодил без чого?
  • Чий хвіст?
  • Чия лапа?

Переваги використання дидактичних LEGO-ігор у роботі з розвитку мовлення:

  • Дитина може гратися зі створеними LEGO-моделями без страху їх зіпсувати
  • LEGO-моделі виходять яскравими й привабливими незалежно від рівня сформованості в дитини конструкційних здібностей. Завдяки цьому дитина відчуває успіх
  • Конструктор LEGO викликає у дошкільників лише позитивні емоції, тож і мовленнєву роботу з його застосуванням діти сприймають як гру
  • Дітям не потрібно під час заняття зберігати статично сидячу позу, адже конструктор можна розмістити не лише на столі, а й на підлозі, на килимі тощо
  • Дидактичні LEGO-ігри сприяють розкриттю індивідуальності, усуненню труднощів у спілкуванні дитини з однолітками та дорослими
  • Дидактичні ігри з використанням LEGO є ефективними під час занять з підготовки до навчання грамоти, корекції звуковимови.

Елементи дидактичної гри:

дидактичне завдання

  • визначає навчальний та виховний зміст гри
  • спрямовує дітей на пізнавальну діяльність

ігрове завдання

  • зацікавлює і стимулює бажання розв’язати це завдання

правила гри

  • визначають характер і способи ігрових дій дитини
  • організовують і спрямовують її стосунки з іншими дітьми

ігрові дії

  • сюжетна канва
  • дії, завдяки яким діти реалізують ігровий задум

результат гри

  • її фінал

Ігровий задум, ігрові дії та правила тісно пов’язані між собою: задум визначає характер ігрових дій, а дотримання правил допомагає в їх здійсненні та розв’язанні ігрового завдання. Ігнорування хоча б одного з цих елементів унеможливлює гру.

Щоб дотримуватися правил під час гри, потрібно докласти зусиль й оволодіти способами спілкування з іншими гравцями. Тож дидактичні ігри сприяють формуванню не лише знань, а й особистісних якостей, збагаченню емоційно-вольової сфери. Спрямовуючи гру, педагог:

  • навчає дітей усвідомлювати значення норм поведінки в колективній діяльності
  • виховує в них вимогливе й справедливе ставлення до однолітків
  • привчає зважати на думку товаришів, погоджувати з ними свої бажання та наміри.

                                                                                                           

За матеріалом  Тетяни Геращенко,
вчителя-логопеда дошкільного навчального закладу № 32, Київ,
ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу»  



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Відкриваємо інклюзивний клас» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книга «Медіаактивний навчальний заклад»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу




© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини
Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Для реєстрації потрібно лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль