Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

555
Самоосвіта вихователів — одна з найважливіших форм підвищення їх кваліфікації. Як зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною

Кожен вихователь має розуміти, що самоосвіта — це усвідомлений процес пізнавальної діяльності, постійний пошук, зростання, розвиток.

Результатом ефективної самоосвіти є не лише власне самовдосконалення, а й успішність розвитку вихованців.

Організуйте роботу в закладі так, щоб самоосвіта стала потребою педагогів.

Організація самоосвіти вихователів

Складіть план самоосвіти педагогів. У ньому чітко визначте:

  • хто над якою проблемою працює
  • в якій формі звітує про свою роботу.

Проведіть анкетування, щоб визначити рівень готовності педагогів до самоосвіти.

Не завжди і не всі педагоги володіють навичками самостійної роботи. Іноді вони не можуть впоратися з такими проблемами, як-от:

  • визначитися з темою, з’ясувати її актуальність
  • правильно сформулювати тему самоосвіти
  • сформулювати мету і завдання роботи
  • осмислити прочитаний матеріал методичної літератури тощо.

В індивідуальній бесіді з вихователями визначте:

  • яка проблема їх цікавить
  • у чому труднощі самоосвіти
  • що нового дізналися в педагогічній практиці.

Є педагоги, які самостійно цікавляться всіма інноваціями. Допоможіть їм дібрати літературу з певної теми. Або об’єднайте кількох педагогів роботою над темою, схожою до змісту завдання на навчальний рік закладу дошкільної освіти.

Форми самоосвіти

Важливу роль у здійсненні супроводу самоосвітньої діяльності відіграють правильно дібрані форми роботи. Серед них основні:

  • бесіди щодо чинних освітніх програм, методик організації й проведення різних видів роботи з дітьми тощо
  • обмін думками щодо нових здобутків психолого-педагогічної науки, педагогічної практики, сучасних педагогічних технологій, інновацій, перспективного педагогічного досвіду
  • спільне моделювання системи занять і режимних моментів
  • консультації щодо організації освітнього процесу
  • методична допомога щодо використання дидактичного матеріалу під час занять
  • взаємовідвідування занять з наступним їх аналізуванням
  • допомога в роботі з дітьми з девіантною поведінкою та їхніми сім’ями
  • залучення педагогів-початківців до методичної й громадської роботи.



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією


Книжкова полиця

«Відкриваємо інклюзивний клас» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книга «Медіаактивний навчальний заклад»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу


© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини
Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Для реєстрації потрібно лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль