План спостереження практичного психолога за взаємодією батьків з дитиною

23 листопада 2017
1927
Середній бал: 5 із 5

Що важливо врахувати практичному психологу під час спостереження за взаємодією батьків із вихованцем дошкільного закладу

Метод спостереження — один із основних для діагностики та подальшої корекційної роботи з дошкільниками. Скористайтеся планом спостереження, аби не проґавити чогось важливого.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

План спостереження за взаємодією батьків з дитиноюСкачайте план спостереження за взаємодією батьків з дитиною.

Загальне емоційне ставлення до особистості дитини

  • негативне (жорсткі контакти)
  • нейтральне
  • позитивне (теплі контакти)

Інтерес батьків до процесу взаємодії з дитиною

  • відсутність інтересу до здійснення взаємодії з дитиною
  • наявність інтересу до окремих моментів діяльності дитини
  • наявність стійкого інтересу до взаємодії з дитиною в цілому

Емоційна задоволеність результатом взаємодії

  • вияв байдужості до результату взаємодії з дитиною
  • вияв задоволеності результатом взаємодії з дитиною (гарний настрій)
  • вияв задоволеності результатом взаємодії з дитиною (емоційно-забарвлені висловлювання)

Оцінне ставлення до дій дитини в процесі взаємодії

  • використання неконструктивних способів оцінювання (вияв незадоволення, осуду)
  • зацікавленість зовнішньою картиною успіху-неуспіху дитини, використання оцінних висловлювань, спрямованих на дії дитини
  • використання конструктивних способів оцінювання (обґрунтована похвала, пояснення помилок, підказки)

Способи спілкування з дитиною

  • відсутність ефективних способів спілкування з дитиною (неготовність вислухати дитину, небажання переконати її, невміння обґрунтувати свої вимоги)
  • готовність включитися у процес спілкування з дитиною і водночас демонстрація відсутності такого досвіду
  • вияв ефективних способів спілкування з власною дитиною (готовність вислухати дитину, здатність переконати дитину, обґрунтувати свої вимоги)

Способи виконання спільних дій

  • невключення батьків у процес виконання спільного завдання
  • виконання батьками окремої частини роботи (відсутність співпраці з дитиною)
  • виконання завдання разом з дитиною, наявність взаємодопомоги
logo