Що важливо врахувати практичному психологу під час спостереження за взаємодією батьків із вихованцем дошкільного закладу
Метод спостереження — один із основних для діагностики та подальшої корекційної роботи з дошкільниками. Скористайтеся планом спостереження, аби не проґавити чогось важливого.
Як у пісні співають «...Усе в твоїх руках. І навіть я...», так і весь контроль у руках керівника закладу освіти. Якщо деякі його питання керівник може делегувати своїм заступникам, то контроль за своєчасним проходженням працівниками обов’язкових профілактичних медичних оглядів ліпше залишити за собою
Скачайте план спостереження за взаємодією батьків з дитиною.
Загальне емоційне ставлення до особистості дитини
|
|
- негативне (жорсткі контакти)
- нейтральне
- позитивне (теплі контакти)
|
Інтерес батьків до процесу взаємодії з дитиною
|
|
- відсутність інтересу до здійснення взаємодії з дитиною
- наявність інтересу до окремих моментів діяльності дитини
- наявність стійкого інтересу до взаємодії з дитиною в цілому
|
Емоційна задоволеність результатом взаємодії
|
|
- вияв байдужості до результату взаємодії з дитиною
- вияв задоволеності результатом взаємодії з дитиною (гарний настрій)
- вияв задоволеності результатом взаємодії з дитиною (емоційно-забарвлені висловлювання)
|
Оцінне ставлення до дій дитини в процесі взаємодії
|
|
- використання неконструктивних способів оцінювання (вияв незадоволення, осуду)
- зацікавленість зовнішньою картиною успіху-неуспіху дитини, використання оцінних висловлювань, спрямованих на дії дитини
- використання конструктивних способів оцінювання (обґрунтована похвала, пояснення помилок, підказки)
|
Способи спілкування з дитиною
|
|
- відсутність ефективних способів спілкування з дитиною (неготовність вислухати дитину, небажання переконати її, невміння обґрунтувати свої вимоги)
- готовність включитися у процес спілкування з дитиною і водночас демонстрація відсутності такого досвіду
- вияв ефективних способів спілкування з власною дитиною (готовність вислухати дитину, здатність переконати дитину, обґрунтувати свої вимоги)
|
Способи виконання спільних дій
|
|
- невключення батьків у процес виконання спільного завдання
- виконання батьками окремої частини роботи (відсутність співпраці з дитиною)
- виконання завдання разом з дитиною, наявність взаємодопомоги
|