Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Ігрові завдання для сенсорного розвитку молодших дошкільників

  • 29 листопада 2017
  • 431

Організуйте ігри за авторським навчально-ігровим посібником для сенсорного розвитку дошкільників

Авторські навчально-ігрові посібники – ефективний та оригінальний засіб для сенсорного розвитку дітей раннього та дошкільного віку. Один посібник можна використовувати багаторазово, щоразу пропонуючи нові завдання і вправи для малюків, залежно від їх здібностей і потреб.

Скористайтеся ігровими завданнями для роботи з авторським навчально-ігровим посібником для дітей третього року життя.

На початку кожної ігрової вправи прикріпіть на столі перед дитиною потрібне ігрове поле з посібника та розкладіть поряд необхідні деталі-предмети до цього ігрового поля. Змоделюйте ситуацію, що відповідає темі ігрового поля, та поставте перед дитиною певні завдання.

Дбаємо про здоров’я працівників узимку

Чи задумувалися ви чому працівники часто хворіють? Контактують із хворими? Так. Слабкий імунітет? Так. А якщо створити у закладі здорове середовище, то працівники хворітимуть менше? Скористайтеся порадами, як це зробити.

Одяг для дівчинки

Мета:

  • навчати розрізняти та називати кольори, запам’ятовувати їх
  • вправляти в умінні групувати предмети за ознакою кольору.

Ситуація: дівчинка збирається до магазину.

Завдання: вдягнути дівчинку, назвати колір її сукні, дібрати сумочку такого самого кольору, як сукня.

Магазин

Мета:

  • удосконалювати навички класифікації та узагальнення
  • навчати групувати знайомі предмети за спільною ознакою.

Ситуація: дівчинка прийшла до магазину і побачила, що продавець переплутав усе на поличках.

Завдання: згрупувати продукти в магазині: солодкі покласти до солодких, а солоні — до солоних.

Неприбраний посуд

Мета:

  • вправляти в умінні групувати предмети за формою
  • закріплювати знання сенсорних еталонів форми.

Ситуація: дівчинка повернулася з магазину додому й побачила, що її менший братик пообідав і не прибрав за собою посуд.

Завдання: розставити посуд відповідно до його форми — прикріпити деталі-предмети посуду на відведене їм місце на ігровому полі. Назвати геометричну фігуру, на яку схожий той чи той предмет посуду.

Квітник

Мета:

  • формувати уявлення про приємний та неприємний запахи
  • вправляти в умінні розрізняти об’єкти за запахом.

Ситуація: наступного дня дівчинка пішла доглядати квітник на своєму подвір’ї.

Завдання: висадити в квітнику лише ті квіти, які приємно пахнуть. Для цього спочатку треба понюхати кожну квітку. Ті, що добре пахнуть, слід прикріпити в квітничку, а ті, що не пахнуть, — відкласти вбік.

(Щоб надати штучним квітам приємного аромату, можна заздалегідь капнути на деякі з них одну-дві крапельки ефірної олії).

Баранчики на галявинці

Мета:

  • навчати класифікувати предмети за довжиною — довші, найдовші, коротші, найкоротші тощо
  • вправляти в умінні порівнювати предмети за довжиною.

Ситуація: день був погожий, тож дівчинка вирішила випустити баранчиків попастися на галявинці.

Завдання: роздивитися баранчиків та прикріпити на галявинку спочатку баранчика з найкоротшими ніжками, потім — з довшими, ще довшими і найдовшими.

Кучеряві баранчики

Мета:

  • вправляти в умінні групувати предмети за кольором
  • удосконалювати тактильні відчуття.

Ситуація: дівчинка вирішила прикрасити своїх баранчиків завиточками.

Завдання: обрати для кожного баранчика завиточки такого самого кольору, як і він сам, викласти їх баранчику на бочок.

Як завиточки можна використати маленькі різноколірні резиночки.

Ягоди в кошику

Мета:

  • вправляти в умінні групувати предмети за тактильною ознакою
  • формувати сенсорні еталони.

Ситуація: поки дівчинка пасла баранчиків, вона зголодніла, тож вирішила назбирати ягід і перекусити.

Завдання: зібрати шершаві ягідки до шершавого кошика, а гладенькі ягідки — до гладенького кошика. Спочатку потрібно обстежити на дотик деталь-ягідку, потім — вирізані з фетру й атласу корзинки,
і покласти кожну ягідку до відповідної корзинки.

Клубочки та м’ячики

Мета:

  • вправляти в умінні групувати предмети за тактильною ознакою
  • розвивати тактильні відчуття.

Ситуація: увечері дівчинка повернулася додому й побачила, що її котик, намагаючись упіймати мишку, перекинув кошик з клубками ниток. Клубочки покотилися врізнобіч по підлозі — і тепер їх з виду не відрізнити від гумових м’ячиків, які теж чомусь опинилися на підлозі.

Завдання: вибрати клубочки ниток і покласти їх до кошика, а гумові м’ячики — відкласти вбік.

Банка з чаєм

Мета:

  • вправляти в умінні розрізняти предмети різної форми
  • розвивати нюхові й тактильні відчуття.

Ситуація: перед сном дівчинка захотіла попити чаю, тож вирушила до кухні.

Завдання: знайти на поличці банку, у якій зберігається чай. Для цього потрібно відкрити кришку кожної банки, помацати й понюхати її вміст, відтак назвати, що в банці.

Мишка-бешкетниця

Мета:

  • формувати слухові відчуття
  • розвивати увагу до сприймання звуків.

Ситуація: дівчинка вирішила, що вже час лягати спати. Аж раптом почула, що десь шарудить мишка.

Завдання: потрібно доторкнутися до кожного предмета з низки запропонованих, уважно прислухатися до звуків та відшукати предмет, за яким шарудить мишка.

                За матеріалом Ганни Бєлєнької, д-ра пед. наук, заступника з наукової роботи,
Катерини Корічевої, магістрантки
Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка,
ж. «Вихователь-методист дошкільного закладу» 

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти