Як завадити агресивній поведінці дошкільника

231
Дитина, сповнена гнівом або агресією, іноді завдає своїм одноліткам чи дорослим фізичного або душевного болю. Як діяти психологу у таких випадках?

Така поведінка трапляється здебільшого тоді, коли дитина не знає інших способів угамування свого гніву. Деколи ж вона копіює своїх батьків. Аби така поведінка дошкільника не стала нормою, не обійтися без участі батьків. Найкраще, щоб саме вони пояснили, як контролювати себе. 

Ситуація

Активний рухливий хлопчик не особливо звертає увагу на однолітків. Він може відібрати іграшку або відштовхнути будь-кого, щоб стати попереду. Останнім часом його поведінка надто загострилася.

Варіант розв’язання

Будь-які прояви в поведінці дитини мають свої витоки.

Варто дізнатися:

  • Чи прийнятні у родині дитини сварки як спосіб розв’язання конфлікту?
  • Чи прийнятним є фізичне покарання дитини?
  • Як ставляться до літніх людей?

Поведінка дитини віддзеркалює манеру спілкування, прийняту в родині. До того ж батьки, які виховують хлопчиків, часто вважають бійку нормальним способом розв’язання конфліктів і навмисне заохочують дитину: «Коли тебе ображають — завжди давай здачі!».

Тож передусім варто змінити таку установку й спонукати дитину до мирного розв’язання конфліктів та ігнорування провокацій.

Навчайте дітей, що не можна зривати злість на людях. Поясніть їм: аби вгамувати гнів і заспокоїтися, можна знайти інші способи. Допоможіть їм у такій ситуації:

  • умитися холодною водою
  • намалювати «злу» картинку і порвати її
  • глибоко подихати
  • полічити до десяти тощо.

Найважливіше, аби дитина знала, що зі своїми прикрощами й образами вона завжди може прийти до батьків. Вони завжди приймуть її і підтримають. Приймуть і в сльозах, а вислухають і уривчастий крик — розповідь про те, що сталося, бо розуміють, що дитині інколи треба і поплакати, і покричати. І лише після цього заспокоюватимуть дитину і говоритимуть про неї та її поведінку.

За матеріалом Олени Мойзріст,
наукового співробітника лабораторії психології навчання
Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Київ,
ж. «Практичний психолог: Дитячий садок»



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією


Книжкова полиця

«Відкриваємо інклюзивний клас» від журналу «Практика управління закладом освіти»

Електронна книга «Медіаактивний навчальний заклад»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу


© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини
Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Для реєстрації потрібно лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль