Основне завданням педагога під час взаємодії з дітьми у період адаптації — встановити довірливі взаємини і створити позитивний психологічний клімат у групі. Допомагають у цьому авторські казки
Авторська казка — універсальний засіб налагодження довірчих відносин із дітьми під час адаптаційного періоду та формування таких особистісних якостей, як активність, самостійність, емоційність, творчість.
Розповідайте дошкільникам народні й авторські казки. Закладений у таких текстах повчальний зміст сприяє внутрішньому спокою дітей, емоційному комфорту та зближенню їх із новим соціальним оточенням.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Казки дають змогу:
- перетворювати негативні емоції на позитивні
- ознайомлювати дітей зі способами виходу зі складних ситуацій
- формувати бажану модель поведінки дітей
- долати психологічний бар’єр між дитиною і дорослим природним чином
- знімати психоемоційне напруження
- знижувати рівень тривожності
- створювати для дитини «зону безпеки», надавати відчуття захищеності, спокою.
♥ Консультації для вихователів ЗДО
Поєднуйте розповідання казки із творчими іграми чи образотворчою діяльністю, супроводжуйте казку наочністю, зокрема зображеннями казкових героїв на магнітах, що кріплять до магнітної дошки в ігровому куточку.
Скористайтеся прикладами авторських казок, що сприяють полегшенню адаптації дітей раннього віку до умов закладу дошкільної освіти. Роздрукуйте їх у потрібній кількості і роздайте для роботи тим вихователям, у групах яких є діти-новачки.
Скачайте казки: