text
Педрада

Конспекти занять до тижня психології в школі

  • 19 грудня 2017
  • 3093

Які заходи провести психологу у школі для учнів та педагогів

Тиждень психології у школі проводять, аби:

  • підвищити рівень знань учасників навчального процесу про психологію
  • сприяти всебічному розвитку школярів
  • створити позитивний настрій
  • підтримати розвиток творчих здібностей
  • формувати толерантні стосунки.

Заходи до тижня психології планує практичний психолог, складений план заходів затверджує адміністрація школи. 

Протягом тижня  проведіть різноманітні тренінги, ігри, семінари для всіх учасників навчального процесу. Зокрема організуйте такі заходи:

  • загальношкільні: беруть участь усі учні школи
  • групові: беруть участь учні, батьки, вчителі
  • командні: змагаються учні паралельних класів
  • індивідуальні: проводяться для одного учня.

Психолого-педагогічний семінар для вчителів «Толерантність починається зі школи»

 Мета семінару:

  • ознайомити педагогів із поняттям «толерантність»
  • попрактикувати способи, за допомогою яких можна розвивати толерантність
  • сформувати у педагогів навички ефективного спілкування.

Вправа «Бінго». Учасники на фігурці «Бінго» (силует людини) записують ім’я, свою мрію, хобі, улюблені місце відпочинку, страву, музичний інструмент. За допомогою фігурки учасники по черзі презентують себе.

Вправа «Запрошення до чаю»

Передаючи по колу чашку, учасники продовжують речення: «Приходь до мене на чай, бо я…»

Вправа «Окуляри стереотипів»

Для двох учителів кладуть аркуш із цифрою «6» так, щоб один бачив — «9», а інший — «6». Педагоги коментують, що вони бачать. Переконують одне одного у своїй правоті

Вправа «Асоціації»

Педагоги методом мозкового штурму формують визначення поняття «толерантність»

Вправа «Толерантність»

Психолог вивішує на дошку слово «Толерантність». Педагоги підбирають твердження, які найбільше його характеризують.

Питання для дискусії:

  • чи подобаються вам риси характеру, які ми записали біля кожної букви?
  • чому саме ці слова ви підібрали?
  • як ви зрозуміли поняття «толерантність»?

Лекторій «Що таке толерантність»

«Толерантність» — синонім слова «терпимість».

«Великий тлумачний словник сучасної української мови» пояснює так: «Толерантність — це здатність індивіда сприймати без агресії думки, які відрізняються від власних, а також особливості поведінки та способу життя інших». «Словник іншомовних слів та висловів» це поняття визначає: «терпимість до чужої думки, вірувань, поведінки».

Декларація принципів толерантності, прийнята Генеральною Конференцією ЮНЕСКО в 1995 році, визначає, що це «те, що робить можливим досягненням миру і веде від культури війни до культури миру».

Погляньмо на практиці, що нас вирізняє з-поміж інших, а що об’єднує.

Вправа «Подібності та відмінності»

Вчителі у своїй частині накресленого кола продовжують речення «Я…». А у спільний сектор записують те, що їх поєднує; озвучують свої записи.

Запитання для дискусії

  • Що нового ви дізналися про своїх колег?
  • Чи багато у вас спільного?
  • А відмінного?
  • Чи важко було знайти щось спільне із сусідом?

Вправа «Толерантна людина»

Вчителі об’єднуються у дві команди. Обидві одержують аркуші паперу, кольорові олівці, фарби, фломастери. Роблять плакати, на яких зображають власне бачення толерантної людини

Вправа «Оцінка, згода, незгода»

Педагоги об’єднуються у три команди. Психолог дає командам аркуші із завданням:

  • складіть слова та фрази для висловлювання згоди
  • складіть слова та фрази для висловлювання незгоди
  • складіть слова та фрази для висловлювання дій або вчинків інших

Учасники по черзі демонструють результати роботи

Коло зворотного зв’язку. Психолог пропонує учасникам по колу висловити свої думки:

  • Що найбільше запам’яталось?
  • Що сподобалося?
  • Чи потрібні, на вашу думку, психолого-педагогічні семінари для вчителів?
  • Семінари на які теми ви хотіли б відвідати?
  • Як би ви могли передати знання, які отримали під час семінару, вашим учням?

Проведіть під час класних годин розвивальні заняття, тренінги або рольові ігри. Одним із таких може бути заняття для учнів молодшої школи «Я у навколишньому світі».

Розвивальне заняття для молодших школярів «Я в навколишньому світі» 

Мета заняття:

  • попрацювати з природними матеріалами
  • виховувати любов до природи.

Вправа «Бінго». Учасники вирізають фігурки «Бінго», пишуть на них свої імені і презентують себе.

Життя на Землі — явище унікальне. Життя розвивається лише в особливому середовищі: необхідні повітря, вода, оптимальна температура, поживні речовини. Такі умови склалися лише на планеті Земля.

Кожен новий день пов'язаний із певними змінами у природі. Може бути хмарно, а потім сонячно, квітка може розкрити свої пелюсточки назустріч сонечку, а ввечері закрити їх. Або раптом величезні краплини дощу розганяють зграйку пташок.

Людина упродовж життя помічає красу навколишньої природи, а природа впливає на душу людини, збагачує її.

Релаксаційна вправа «Ліс»

«Сядьте зручно, закрийте очі. Зараз ми всі перенесемося в зелений ліс. Лагідно співають пташки, сонячні промені ледве пробиваються крізь крони дерев. Високу зелену траву ледь-ледь нахиляє легенький вітерець. Ми сидимо на галявині й милуємося красою. А згори таке блакитне і безхмарне небо…

Відкрийте очі. Опишіть свої почуття»

Вправа «Казковий персонаж»

Практичний психолог роздає школярам кленове листя і кольорові олівці.

«Уявіть, що всі ці листочки перетворилися на казкових персонажів. Намалюйте їх на фломастерами або олівцями». Кожен презентує свій малюнок

Вправа «Впізнай на дотик»

«Долонька кожної людини надзвичайно чутлива. За допомогою руки дитина пізнає світ. І зараз ми пізнаємо світ, торкаючись предмета, відчуваючи його особливості».

У великій тарілці насипані різні природні матеріали (шишки, жолуді, насіння, каштани). Учасники по черзі з заплющеними очима на дотик визначають, що це за предмет

Вправа «Вогонь. Повітря. Вода. Земля»

«Природа має чотири стихії. Без них існування людства неможливо. Назвіть їх».

Практичний психолог кидає м’яч школярам. Промовляє одне зі слів: «земля», «вода», «вогонь», «повітря». На слові «земля» той, хто спіймав м’яч,  називає тварину, «вода» — рибу, «повітря» — птаха. На слові «вогонь» не ловлять м’яч

Вправа «Кодекс мешканців Землі»

«Природа годує людину, вдягає, заспокоює, захоплює, дивує. З моменту свого зародження людство постійно пізнає її. Для того, щоб людина і природа існували разом, необхідні гармонійні стосунки. Боляче дивитися на сміття в парках, лісах, зламані гілки, пошкоджені дерева, занедбані ділянки».

Для виконання вправи необхідно об'єднатися в групи і розробити «Екологічний кодекс мешканців Землі». Можна писати і малювати

Рефлексія. Школярі по черзі продовжують речення: «З цього заняття я дізнався…»

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль