Визначайте правильно обсяг домашніх завдань у початковій школі

3504
Учні початкової школи не мають відчували перевантаження. Тому вчителям слід правильно визначати обсяг домашнього завдання. Для цього необхідно враховувати зайнятість учнів з інших предметів, темп і ритм роботи учнів, стан їхнього здоров’я тощо

З огляду на це передовсім не можна групувати в один день у розкладі занять предмети, які вимагають значних затрат часу для виконання домашніх завдань.

Обсяг домашніх завдань визначають, керуючись Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01), затвердженими постановою Головного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63.

Так, згідно з пунктом 9.9 ДСанПіН 5.5.2.008-01 при визначенні доцільності, характеру, змісту та обсягу домашніх завдань слід враховувати:

  • індивідуальні особливості учнів
  • педагогічні вимоги.

ЗАБОРОНЕНО задавати домашні завдання:

  • учням 1-х класів
  • учням 2-4-х класів на вихідні, святкові та канікулярні дні.

Домашні завдання передусім мають бути посильними для учнів, щоб вони їх могли виконувати самостійно, здебільшого без допомоги дорослих.

Обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували:

  • у 2-му класі — 45 хв.
  • у 3-му класі — 1 год 10 хв.
  • у 4-му класі — 1 год. 30 хв.

У ​2-му класі учням можна пропонувати домашні завдання, орієнтуючись на конкретну дитину, відповідно диференціюючи за рівнем складності та змістом. Але приймаючи таке рішення, учитель має керуватися доцільністю для успішного просування кожної дитини за освітньою траєкторією.

Обираючи домашнє завдання для учнів початкової школи, недопустимо:

  • перевантажувати учнів завданнями з додаткових посібників, зошитів із друкованою основою, якими передбачено, наприклад, зафарбовування малюнків, складання схем, таблиць, виконання додаткових завдань і вправ, написання домашніх творів тощо
  • пропонувати завдання на невідпрацьований матеріал, який не був пояснений на уроці
  • задавати написання рефератів.

Нагадаємо, Міністерство освіти і науки України надало Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році.



Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Книжкова полиця

«Педагогічна рада в дошкільному навчальному закладі» від журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Електронна книга «Одна голова добре, а педрада — ліпше»

для передплатників е-журналу «Практика управління дошкільним закладом»

Читати книгу



© Цифрове видавництво MCFR, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів порталу, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції порталу


  • Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І користуйтеся матеріалами порталу «Педрада»!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини
Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
Для реєстрації потрібно лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль