Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Як проводять комплексне оцінювання розвитку дитини в інклюзивно-ресурсному центрі

  • 4 січня 2018
  • 12106

Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту

Проводити комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини — одне із завдань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів.

Комплексне оцінювання проводять, аби:

  • визначити особливі освітні потреби дитини, зокрема й коефіцієнт інтелекту (IQ)
  • розробити відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини рекомендації про:
  • програми навчання
  • особливості організації психолого-педагогічної допомоги.

Ініціаторами комплексного психолого-педагогічного оцінювання можуть бути лише батьки дитини або її законні представники.

Зауважте!

Батьки/законні представники дитини:

  • звертаються до ІРЦ за шість місяців до початку навчального року
  • можуть перед проведенням комплексного оцінювання звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.

Дбаємо про здоров’я працівників узимку

Чи задумувалися ви чому працівники часто хворіють? Контактують із хворими? Так. Слабкий імунітет? Так. А якщо створити у закладі здорове середовище, то працівники хворітимуть менше? Скористайтеся порадами, як це зробити.

Дбаємо про здоров’я працівників узимку

Чи задумувалися ви чому працівники часто хворіють? Контактують із хворими? Так. Слабкий імунітет? Так. А якщо створити у закладі здорове середовище, то працівники хворітимуть менше? Скористайтеся порадами, як це зробити.


Комплексне оцінювання проводять фахівці ІРЦ:

  • безпосередньо в Центрі
  • за місцем навчання/проживання/перебування дитини.

Батьки/один із батьків обов’язково мають брати участь у комплексному оцінюванні.

Документи

Первинний прийом батьків дитини проводить психолог ІРЦ. Його головні завдання:

  • визначити дату й час проведення комплексного оцінювання
  • перевірити, чи батьки зібрали необхідні документи.

Документи,
необхідні для комплексного психолого-педагогічного оцінювання розвитку дитини

Види документів

Назви документів

Примітки

ОБОВ’ЯЗКОВІ

  • документи, що посвідчують особу батьків

Ці документи батьки приносять із собою

  • свідоцтво про народження дитини

  • індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності)

  • форма первинної облікової документації № 112/0 «Історія розвитку дитини»

  • довідки від психіатра (за потреби)

Ці документи батьки заповнюють у Центрі

ДОДАТКОВІ

  • психолого-педагогічна характеристика дитини, яка:

– містить дані про динаміку та якість засвоєння знань під час навчання

– підготовлена відповідним педагогічним працівником

– затверджена керівником закладу освіти

Можна додавати до заяви, якщо дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту

зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки

  • документи щодо додаткових обстежень дитини

  • попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки

Подають, якщо дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога

  • висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку

Напрями комплексного оцінювання

Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини відбувається індивідуально за такими напрямами, як:

Зауважте!

Максимальна тривалість комплексного оцінювання та оформлення висновку — 10 робочих днів.

Особливості проведення
комплексного психолого-педагогічного оцінювання розвитку дитини

Напрям

Мета

Хто проводить

Де фіксують результати оцінювання

Оцінювання фізичного розвитку дитини

Визначення:

  • рівня загального розвитку дитини, його відповідності віковим нормам
  • рівня розвитку дрібної моторики
  • способу пересування тощо

Вчитель лікувальної фізкультури

Карта спостереження дитини

Оцінювання мовленнєвого розвитку дитини

Визначення:

  • рівня розвитку та використання вербальної (невербальної) мови
  • наявності/відсутності мовленнєвого порушення та його структури

Вчитель-логопед

Висновок про комплексну оцінку

Оцінювання когнітивної сфери дитини

Визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як:

  • сприйняття
  • пам’ять
  • мислення
  • уява
  • увага

Практичний психолог

Оцінювання емоційно-вольової сфери дитини

Виявлення:

  • здатності дитини до вольового зусилля
  • схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин

Оцінювання навчальної діяльності дитини

Визначення:

  • рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до навчальної програми
  • основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку

Вчитель-дефектолог

За потреби

Фахівці ІРЦ оцінюють розвиток дитини за іншими напрямами, зокрема визначають:

  • рівень соціальної адаптації
  • особливості взаємовідносин з однолітками, дорослими.

Результати комплексного оцінювання:

  • оформлюють в електронному вигляді
  • зберігають в ІРЦ
  • є конфіденційними.

Для ознайомлення з результатами батьки мають подати до Центру письмове звернення.

Висновок про комплексну оцінку

По закінченні комплексного оцінювання фахівці Центру організовують засідання, щоб:

  • підбити підсумки
  • скласти висновок про комплексну оцінку.

Батьки дитини мають право:

  • взяти участь у засіданні
  • ознайомитися з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічної допомоги у закладах освіти (якщо дитина здобуває дошкільну чи загальну середню освіту).

Повторне комплексне оцінювання

Фахівці ІРЦ проводять повторне комплексне оцінювання у трьох випадках:

В інших випадках фахівці Центру забезпечують психолого-педагогічне супроводження такої дитини.

Батьки, які незгодні з висновком ІРЦ про комплексну оцінку їхньої дитини, можуть звернутися для проведення повторного комплексного оцінювання до республіканського, обласного, Києва та Севастополя психолого-педагогічного консиліуму.

Зауважте!

Постановою КМУ «Деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів» від 22.08.2018 № 617 внесено зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр.

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти