Програмові завдання | Дидактичні форми, методи, засоби | Уміння, що характеризують рівень досягнень дитини |
ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ |
- Створювати позитивний емоційний фон для навчання
- Стимулювати розвиток творчої уяви
- Розвивати абстрактне мислення
- Стимулювати бажання розв’язувати математичні завдання
| | - Виявляти свободу, ініціативу у виборі завдань логіко-математичного змісту
- Вигадувати продовження казки, розповіді на споріднені теми
- Користуватися математичною термінологією
- Зв’язно розмірковувати, користуючись простими словесними конструкціями
|
ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК |
Кількість та лічба |
- Ознайомлювати з цифрами від двох до п’яти
- Формувати навички лічби від двох до п’яти шляхом утворення множин з різною кількістю об’єктів
- Розвивати уявлення про те, що число віддзеркалює лише кількість предметів і не залежить від їх якості та просторового розміщення
- Навчати диференціювати порядкові та кількісні числівники
| | - Перелічувати предмети, звуки, рухи
- Рахувати на слух, на дотик, за допомогою зору
- Перетворювати рівність у нерівність і навпаки
- Визначати кількість предметів, розміщених у рядок, по колу, хаотично
|
Величина |
- Порівнювати два предмети за довжиною, шириною, висотою
- Будувати серіаційний ряд за величиною у висхідному та низхідному порядку від найдовшого/ найкоротшого до найширшого/ найвужчого
| - Проблемні ігрові ситуації
- Прийом попарного порівняння, протилежності/парності математичних понять
| - Користуватися прийомами обстеження — тактильно-зорового, рухового
- Розповідати про розмір кожного елемента в ряду величин, обирати з-поміж усіх предметів найкоротший/ найдовший, найширший/ найвужчий
|
Форма |
- Ознайомлювати з трикутником як геометричною фігурою
- Навчати розпізнавати та називати трикутник на основі порівняння й протиставлення
| - Проблемні ігрові ситуації
- Сюжетні картинки, дидактичні й сюжетно-дидактичні ігри
| - Визначати властивості трикутника шляхом обстежувальних рухів — накладанням, прикладанням, показом кутів, сторін, вершин
- Моделювати різновиди трикутників
- Упізнавати й розрізняти круг, квадрат, трикутник, знаходити ці фігури довкола себе
|
Простір |
- Формувати вміння орієнтуватися в просторі відносно свого тіла
- Навчати визначати та називати напрямки: вперед-назад, вправо-вліво, вгору-вниз
| - Ігри типу «Мандрівники», «Прогулянка лісовими стежинами»
- Виготовлення колективного колажу «Незвичайний простір»
| - Називати напрямки, характеризувати власне місцезнаходження словами — математичними термінами
- Виконувати прості інструкції, діяти чітко, впевнено, спрямовувати своє тіло, обираючи правильний напрямок
|
Час |
- Розширювати уявлення про частини доби, їх послідовність
- Навчати свідомо оперувати поняттями «учора», «сьогодні», «завтра»
- Навчати користуватися простою круговою моделлю частин доби та пір року
| - Сюжетні картинки, дидактичні й сюжетно-дидактичні ігри
- Колективна робота — виготовлення колажу «Час навколо нас»
| - Розуміти цілісність доби через засвоєння узагальнювального поняття того, що будь-які взяті послідовно частини доби утворюють загальне поняття «доба»
|