Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Основні тези щодо оцінювання в початковій школі

  • 1 вересня 2016
  • 15565

У зв'язку з оновленням навчальних програм 1-4-х класів Міністерство освіти і науки України своїм наказом від 19.08.2016 № 1009 внесло зміни до орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи

Так, Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222, викладено в новій редакції.

З огляду на це розглянемо основні тези щодо оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.

Передусім вимоги до оцінювання розроблено з огляду на вікові особливості дітей — окремо для 1-х, 2-х, 3-х та 4-х класів.

Як здійснювати формувальне оцінювання учнів 1 класу Нової української школи

Окрім того, результати оцінювання навчальних досягнень учнів визначено як конфіденційну інформацію, доступну лише для дитини та її батьків (або осіб, які їх замінюють).

Оцінювання в початковій школі ґрунтується на врахуванні рівня досягнень учня/учениці, а не ступеня його невдач.


Оцінювання — це процес встановлення рівня навчальних досягнень учня/учениці в оволодінні змістом предмета відповідно до вимог чинних навчальних програм.


У 1-х класах допустиме лише вербальне оцінювання.

Оцінюючи вербально, можна використовувати як усні, так і письмові оцінні судження щодо навчальних досягнень учнів. При цьому оцінні судження формулюють так, аби охарактеризувати процес навчання учня та означити кількісний і якісний його результати:

  • ступінь засвоєння знань і вмінь з навчальних предметів
  • характеристику особистісного розвитку учня.

Характеристика особистісного розвитку учнів відображає самостійність, відповідальність, комунікативність, уміння працювати в групі, ставлення до навчальної праці, рівень прикладених зусиль, сформованість навчально-пізнавальних інтересів, ціннісних орієнтирів та загальнонавчальних умінь тощо та здійснюється вербально під час поточного контролю.


За 12-бальною шкалою оцінюють навчальні досягнення учнів 2-4-х класів з предметів інваріантної складової трьох освітніх галузей змісту початкової загальної освіти.

Щомісячне оцінювання за ведення зошитів відмінене.

Зіставимо в таблиці застосовність способів оцінювання навчальних досягнень учнів у початковій школі:

СПОСОБИ ОЦІНЮВАННЯ
навчальних досягнень учнів у початковій школі

Вербальний За 12-бальною шкалою
1-й клас
+
2-4-й класи

Предмети інваріантної складової змісту початкової загальної освіти:

  • Інформатика
  • Музичне мистецтво
  • Образотворче мистецтво
  • Інтегрований курс «Мистецтво»
  • Основи здоров’я
  • Фізична культура
  • «Я у світі»
  • Трудове навчання.

Предмети варіативної складової змісту початкової загальної освіти

Предмети інваріантної складової змісту початкової загальної освіти таких освітніх галузей*:

  • «Мови і література» (мовний і літературний компоненти)
  • «Математика»
  • «Природознавство»

* Педагогічна рада навчального закладу вправі ухвалити рішення про вербальне оцінювання навчальних досягнень учнів 2-х класів з усіх предметів.

Задля об'єктивності й точності оцінювання доцільно керуватися такими критеріями, як:

  • якість знань (міцність, повнота, глибина, узагальненість, системність, дієвість)
  • сформованість ключових і предметних компетентностей, способів навчальної діяльності (виконання за зразком, за аналогією, в нових ситуаціях)
  • досвід елементарної творчої діяльності (частково-пошуковий і пошуковий рівні)
  • досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу, до інших людей, до самого себе.

Недопустимою є заміна оцінок іншими зовнішніми атрибутами (зірочками, квіточками, прапорцями тощо).


За гіперпосиланнями можна також проглянути тезисно зміни в орієнтовних вимогах щодо оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи з таких предметів, як:

Медичні огляди працівників: тримаємо на контролі

Ніна ОмельяненкоШеф-редактор управлінських видань MCFR Освіта
Як у пісні співають «...Усе в твоїх руках. І навіть я...», так і весь контроль у руках керівника закладу освіти. Якщо деякі його питання керівник може делегувати своїм заступникам, то контроль за своєчасним проходженням працівниками обов’язкових профілактичних медичних оглядів ліпше залишити за собою
Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
57 секунд зараз = доступ до документів постійно!

Зареєструйтеся —
і скачуйте все! 
 
Зразки та форми документів закладу освіти, інфографіку, рекомендації експертів...

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти