Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Розвиток пізнавальної активності дошкільників

  • 11 січня 2018
  • 845

Консультація психолога для вихователів закладу дошкільної освіти. Що потрібно знати про пізнавальну діяльність дітей молодшої, середньої та старшої груп

Одним із видів роботи психолога є психологічне консультування вихователів. Під час консультації надайте рекомендації про:

Дбаємо про здоров’я працівників узимку

Чи задумувалися ви чому працівники часто хворіють? Контактують із хворими? Так. Слабкий імунітет? Так. А якщо створити у закладі здорове середовище, то працівники хворітимуть менше? Скористайтеся порадами, як це зробити.

Розвиток пізнавальної активності дошкільників

Пізнавальна активність — індивідуально-психологічна характеристика дитини, в якій відображаються складові біологічних, психофізіологічних, соціальних, психологічних  умов розвитку.

Із перших днів життя дитина пізнає навколишній світ за допомогою органів відчуттів: зору, слуху, дотику, смаку. Увагу немовля привертають музичні  іграшки, брязкальця, мобілі. Діти ростуть, а з ними —їхні потреби, досвід, пізнавальна активність.

Під час консультації ДНЗ передусім ознайомте  вихователів закладу дошкільної освіти  з особливостями розвитку пізнавальних процесів дітей .

Дошкільник чотирьох років

  • Звертає увагу на чужі іграшки та хоче їх мати, коли отримав, вони йому вже не потрібні.
  • Цікавиться незнайомими предметами, але не концентрує увагу тривалий час.
  • Ставить запитання, не дослухавши відповіді до кінця.
  •  Не в змозі розібратися в деяких речах, постійно запитує «Що це таке?», «А де воно знаходиться?», «Як називається?».
  • Нові предмети пізнає за допомогою органів відчуттів: нюхає, роздивляється, торкається.
  • В усьому наслідує батьків, повторює за ними.

Рекомендації вихователям

Дозволяйте дітям самостійно все досліджувати, обстежувати, прагнути зрозуміти застосування предметів

Навчайте порівнювати об’єкти, їх властивості, кольори і структуру;  явища природи і їх складові

Допоможіть опанувати й використовувати у спілкуванні  поняття про властивості предметів, зовнішні розбіжності та схожості

Навчайте спостерігати й орієнтуватися в навколишньому середовищі

Підтримуйте пошукову діяльність вихованців

Заохочуйте допитливість у дітей

Читайте дітям улюблені казки, дитячі твори, обговорюйте прочитане. Наприклад, казки Анатолія Камінчука «Котики вербові», «В гостях у білочки»

Дошкільник п’яти років

  • Цікавість дитини переходить у допитливість.
  • Сприймає батьків як ресурс  для пізнання інформації про навколишнє середовище.
  • Описує предмети без послідовності  їх характеристик та ознак.
  • Цікавиться новою інформацією, розказує її одноліткам.
  • Засмучується через незнання інформації.

Рекомендації вихователям

Навчайте вихованців порівнювати, шукати подібності й відмінності у предметах та явищах

Стимулюйте допитливість, відповідайте на запитання: «Коли?», «Чому?», «Навіщо?»

Хваліть дошкільників за пізнання нового, пам’ятайте, що діти цього віку розкривають ознаки предметів та явищ, встановлюють зв’язки між подіями

Підтримуйте та виявляйте здібності вихованців

Створюйте ситуації успіху для дошкільників

Сприяйте розвитку мислення, уваги, пам’яті, фантазії

Заохочуйте вихованців розмірковувати, мріяти

Читайте та обговорюйте дитячі твори, наприклад , «Я хоч невеличка», «Журавлі»  Валентина Бичка

Дошкільник шести років

  • Пізнає навколишній світ, помічає складові природних явищ та їх ознаки.
  • Експериментує, відповідає на запитання «Що буде, якщо зробити так?», «Як це пояснити?».
  • Зосереджує та концентрує увагу на одному предметі.
  • Установлює співвідношення за розміром, складом.
  • Розв’язує завдання творчо, підключає ініціативність, власне «Я», самостійність, фантазію та уяву.

Рекомендації вихователям

Пам’ятайте, діти цього віку реалізують  пізнавальну активність через діяльність

Підтримуйте ініціативу дошкільників висловлювати свої фантазії та міркування

Допомагайте вихованцям  робити грамотні висновки за змістом та формою

Заохочуйте дітей логічно мислити та відповідати на запитання

Сприяйте самостійному висловлюванню відповідей, висновків, аналізу ситуацій

Створюйте проблемні ситуації, у яких дошкільники займаються пізнавальною діяльністю, встановлюють закономірності  й залежності

Заохочуйте дітей до наполегливої діяльності, прояву уважності, самостійності, ініціативності

Запитайте дошкільника про шляхи вирішення завдання

Підтримуйте бажання дітей «Хочу все знати»

Заохочуйте самостійність дітей

Читайте й обговорюйте з дітьми художню літературу для цього віку, наприклад, «Коло моря», «День такий знаменний» Грицька Бойка

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти