Чи може сільський голова скоротити вихователя-методиста

25 січня 2018
1023
Середній бал: 5 із 5

Сільський голова скоротив посаду вихователя-методиста шестигрупового закладу дошкільної освіти, який відвідують 160 дітей. Мотивував це тим, що у громаді створили відділ освіти, де працює методист з дошкільної освіти. От він і виконуватиме роботу вихователів-методистів у п’яти закладах дошкільної освіти, в яких теж планують скоротити посаду вихователя-методиста. Чи правомірні дії сільського голови?

Ні, такі дії неправомірні.

Обґрунтуємо за штатними нормативами та повноваженнями вихователя-методиста.

Справи керівника у жовтні: що проконтролювати

Посада вихователя-методиста за штатним розписом

Штатні розписи закладів дошкільної освіти встановлюють органи управління освітою, керуючись Типовими штатними нормативами дошкільних навчальних закладів, затв. наказом МОН від 04.11.2010 № 1055.

Коли формують штатні розписи ЗДО, то враховують:

  • тип закладу
  • кількість груп та їх наповнюваність
  • режим роботи
  • площу приміщень закладу.

Типовими штатними нормативами визначено, що кількість шт. од. посади вихователя-методиста вводять із розрахунку:

  • 4-5 груп

0,5 шт. од.

  • 6-11 груп

1 шт. од.

  • 11-14 груп

1,5 шт. од.

У закладах компенсуючого типу (санаторні, спеціальні) вводять додатково посаду вихователя-методиста за кількістю груп:

  • 0,5 шт. од. — 4-7 груп у яслах-садках
  • 0,5 шт. од. — 4-5 груп у дитячих садках
  • 1 шт. од. — 8 груп у яслах-садках
  • 1 шт. од. — 6 груп у дитячих садках.

Повноваження вихователя-методиста

Повноваження вихователя-методиста визначено Типовим положенням про методичний кабінет дошкільного навчального закладу, затв. наказом МОН від 09.11.2010 № 1070.

Основні з них:

  • управління діяльністю дошкільного закладу (у методичній частині), зокрема навчально-методичне забезпечення освітнього процесу
  • організація роботи методичного кабінету закладу, його оснащення
  • методичний супровід педагогів, надання їм практичної допомоги щодо —

– підвищення кваліфікації, професійної компетентності

– складання планів освітньої роботи з дітьми

– коректування планів і відстеження їх виконання

– організації роботи з дітьми

– реалізації педагогічних ініціатив та апробації навчальної літератури, методичних розробок

  • організація наставництва молодих спеціалістів
  • організація роботи педагогічної ради
  • сприяння підготовці та проведенню засідань батьківського комітету, піклувальної ради, поширення серед батьків психолого-педагогічних знань тощо
  • організація роботи творчих груп педагогів закладу з метою аналізу перспективного педагогічного досвіду, розробки моделей планування та проведення освітнього процесу з різних видів діяльності, форм організації життєдіяльності дітей
  • розробка методичних рекомендацій для педагогів і батьків, зразків наочно-дидактичного матеріалу тощо
  • моніторинг стану освітнього процесу у групах дошкільного закладу, умов забезпечення психічного, фізичного, соціального і духовного благополуччя дошкільників, рівня їхньої життєвої компетентності.

Отож, вихователь-методист має бути у штаті закладу дошкільної освіти, адже від постійного методичного супроводу залежать:

Дії сільського голови щодо скорочення посади вихователя-методиста у закладах дошкільної освіти неправомірні. Слід також виокремити основні принципи місцевого самоврядування, як-от:

  • законність
  • правова, організаційна та матеріально-фінансова самостійність.

З відповіді Світлани НЕРЯНОВОЇ
в. о. начальника відділу дошкільної освіти
департаменту загальної середньої та дошкільної освіти
Міністерства освіти і науки України,
ж. «Практика управління дошкільним закладом»

logo