text
Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Оголошуємо тендер педагогічних ідей

  • 7 лютого 2018
  • 2207

Як використати нову інтерактивну форму роботи, що заохотить педагогів пропонувати та реалізовувати власні ідеї

5 акцентів у важливих справах керівника на грудень — лютий

Ніна ОмельяненкоШеф-редактор управлінських видань MCFR Освіта
Упорядкування документів за рік, що минає, — чи не найбільша справа керівника закладу освіти. Виконати її варто у кінці року, бо у січні — нові накази, плани; а в лютому — чергові засідання педради, атестаційної комісії тощо. Допоможемо впоратися з нею — охарактеризуємо основні акценти діяльності керівника взимку.

Додайте до вже знайомих інтерактивних форм роботи (як тренінг, ділова гра, вікторина) тендер педагогічних ідей.

Чому «тендер» та хто може взяти участь

Тендер — це конкурсна форма пропозиції послуг, робіт чи товарів, заснована на принципі конкурентної боротьби між учасниками. У перекладі з англійської це слово означає «торги, конкурс». Замість послуг чи товарів педагоги пропонують власні ідеї та пропозиції.

Тендер педагогічних ідей — це конкурсна форма висловлювання пропозицій щодо удосконалення освітнього процесу, упровадження інновацій в роботу закладу дошкільної освіти. Така інтерактивна форма роботи передбачає активну позицію всіх педагогічних працівників  і має за мету підвищити якість освіти.

Взяти участь у тендері можуть окремі вихователі або ж групи педагогів (приватні підприємства). У межах заздалегідь оголошеної теми (зазвичай це тема педагогічної ради чи семінару) учасники:

  • готують та презентують тендерному комітету свої пропозиції, ідеї
  • окреслюють реальні шляхи їх упровадження
  • визначають необхідні для цього ресурси
  • озвучують очікувані результати.

Переможця визначає тендерний комітет. Ним стає той, чия пропозиція є актуальною, ураховує особливості та можливості закладу освіти, має перспективи для його подальшого розвитку.

Організовувати тендер педагогічних ідей доцільно під час засідань педагогічних рад. Тоді пропозиції щодо вдосконалення роботи закладу дошкільної освіти висловлює не адміністрація, а самі педагоги. Відтак педагоги з більшим ентузіазмом та віддачею реалізують те чи те рішення.

Етапи проведення

Проведіть тендер педагогічних ідей у три етапи:

  • оголошення
  • підготовча робота
  • проведення.

Оголошення тендеру

Визначте:

  • тему для обговорення
  • умови
  • дату та час проведення
  • склад тендерного комітету.

Усю згадану інформацію розмістіть на стенді для ознайомлення.

Підготовча робота

Вихователі об’єднуються в підгрупи, так звані приватні підприємства, або готуються виступати індивідуально — як «фізичні особи».

Учасники тендеру мають описати свою ідею, довести її актуальність, визначити, чи можливо реалізувати її в межах їхнього закладу освіти та які витрати для цього потрібні, окреслити очікувані результати.

Педагоги оформлюють свої пропозиції у вигляді мультимедійних презентацій, використовуючи:

  • схеми
  • малюнки
  • діаграми
  • практичні дії тощо.

Форму презентації уточніть на першому етапі.

Проведення тендеру

Кожен педагог чи «приватне підприємство» (ПП) презентує свої пропозиції й намагається переконати тендерний комітет у необхідності впровадження саме їхніх ідей у систему роботи закладу дошкільної освіти.

Після презентацій усіх учасників тендерний комітет оцінює виступ кожного за різними параметрами.

Голова комітету (зазвичай керівник закладу) підбиває підсумки й називає переможця, обґрунтовуючи вибір.

Учасники можуть висувати як окремі ідеї, так і пропонувати впровадження цілої системи роботи з оголошеної теми. Переможцями тендеру може бути кілька учасників. Окрім того, до реалізації можуть бути взяті пропозиції різних учасників. 

Карта оцінки тендеру педагогічних ідей

Параметри

Можливість реалізації (макс. 5 балів)

ПП 1

ПП 2

Музичний керівник

Матеріальні витрати

Сучасність/новизна

Доступність використання та можливість упровадження

Ефективність та результативність

Загальна кількість балів

Примітки

Наприклад, учасниками тендеру педагогічних ідей на тему «Оптимізація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі» стали чотири ПП та дві «фізичні особи» — музичний керівник та інструктор з фізкультури. Вони висловили такі пропозиції:

  • ПП1 — упровадити в роботу закладу арт-терапію, кольоротерапію та пісочну терапію, які позитивно впливають на емоційний стан дитини, розвивають тактильно-кінестетичну чутливість, дрібну моторику рук
  • ПП2 — використовувати арома- та фітотерапію, властивості кімнатних рослин (хлорофітум, герань) як природних зволожувачів та очищувачів повітря у профілактиці захворювань
  • ПП3 — організовувати ігровий стретчинг, вправи стимулювальної гімнастики, що позитивно впливають на зміцнення здоров’я дитини, сприяють профілактиці втоми
  • ПП4 — проводити пальчикову гімнастику під час продуктивних видів дитячої діяльності та у повсякденному житті, вправи з психогімнастики для запобігання виникненню емоційних розладів, зняття психічного напруження, розвитку здатності ліпше розуміти себе та інших
  • музичний керівник — використовувати музику під час різних видів оздоровчої роботи; особливу увагу звернути на ефект від слухання музики Вольфганга Моцарта («ефект Моцарта»), яка стимулює процеси мислення, пам’яті, розумову діяльність, виховує естетичний смак і навіть має лікувальний ефект («звуковий вітамін С»)
  • інструктор з фізкультури — упровадити фітбол-гімнастику, адже використання м’ячів дає змогу індивідуалізувати оздоровчу роботу у закладі дошкільної освіти, вправи з м’ячем сприяють зміцненню м’язів спини й черевного преса, створюють м’язовий корсет, формують навички правильної постави.

Вислухавши всі описані вище пропозиції та проаналізувавши їх за визначеними параметрами, тендерний комітет обрав декілька:

Використання такої форми методичної роботи, як тендер педагогічних ідей, стимулює інтерес і мотивує педагогів до використання інновацій в освітній діяльності, підвищує рівень активності і самостійності педагогів, спонукає їх висловлювати свої думки. Під час таких заходів розвивається прагнення до співпраці, емпатія.   

Пам'ятка

Алгоритм проведення тендеру педагогічних ідей

Крок 1
Визначаємо тему для обговорення, умови дату та час проведення, склад тендерного комітету

Крок 2
Оголошуємо тендер

Крок 3
Проводимо тендер — вислуховуємо пропозиції кожного «приватного підприємця» чи «фізичної особи»

Крок 4
Оцінюємо виступи учасників за визначеними параметрами та оголошуємо переможця

За матеріалом Наталії Нікітіної,
вихователя-методиста дошкільного навчального закладу № 447, Київ

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти