Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Музичне заняття з LEGO

  • 16 лютого 2018
  • 783

Конспект тематичного музичного заняття з використанням LEGO-технологій для дітей старшої групи «Як зима сховала сніг для забав і для утіх»

З допомогою дитячого конструктора можна вивчати основні математичні поняття, кольори та форми, розвивати уяву, фантазію, навіть «малювати». Один із найнесподіваніших способів застосувати LEGO-конструювання для розвитку дитини — це поєднати його з музикою. А все тому, що принципи звукового мистецтва, зокрема ритму й мелодії, наочно добре втілюються в конфігураціях деталей-цеглинок

Дбаємо про здоров’я працівників узимку

Чи задумувалися ви чому працівники часто хворіють? Контактують із хворими? Так. Слабкий імунітет? Так. А якщо створити у закладі здорове середовище, то працівники хворітимуть менше? Скористайтеся порадами, як це зробити.

Мета:

  • розвивати творчі здібності дітей — спонукати мислити креативно
  • формувати вміння працювати в команді.

Обладнання:

  • конструктор LEGO
  • конверт із листом від Зими
  • лялька-рукавичка «Зайчик»
  • корзина зі сніжками з вати.

Хід:

Ще в групі вихователь звертає увагу дітей на те, яка сьогодні погода.

Вихователь:

      Взимку снігом вкриті віти,

      Білий килим за вікном.

      І радіють снігу діти,

      Щоб побавитись гуртом!

      Та погляньте: із віконця

      Щось насупилась Зима,

      Ані снігу, ні морозця,

      Ні сніжиночки нема…

Діти помічають на підвіконні конверт.

Вихователь:

      Хтось лишив на підвіконні

      Незвичайного листа!

      Хто уже читати вміє,

      Той його і прочита.

Вихователь віддає листа дитині, яка вміє читати, або зачитує сам.

Дитина (читає):                

      «Любі дітки, поможіть,

      Зиму сніжну поверніть,

      Щоб дерева і ялинки

      Вкрили кожушками спинки,

      Щоб зайчата не лякалися —

      У снігу білому ховалися.

      І щоб всі наші малята

      В сніжки гралися завзято!

      В ліс чарівний поспішайте,

      Нас з полону визволяйте!

      Вирушайте без зупинки.

      Вас чекаємо. Сніжинки».

Вихователь:

      Ми усім допомагаємо…

      Перешкоди подолаємо,

      Тільки прихопити треба

      Чарівний конструктор LEGO.

Діти беруть мішечок із конструктором і прямують до музичної зали.

Вихователь:

      Ось і перша перешкода —

      Небезпечні довгі сходи.

      Пустощів ви уникайте

      І дистанцію тримайте!

Діти спускаються сходами й підходять до музичної зали, в якій вже розміщені цеглинки та пластини конструктора LEGO.

Вихователь:

      Перед нами ліс чарівний,

      Незнайомий, трохи дивний,

      Треба в путь нам вирушати,

      Перешкоди обминати.

Звучить «Марш», музика Тетяни Ломової.

Музичний керівник: Вітаю вас, любі діти. Рада, що ви згодилися прийти на допомогу сніжинкам. Без них не таке гарне зимове небо, та й немає з чого зліпити сніжки. Вам потрібно виконати завдання, щоб визволити їх з полону. Згодні? (Відповіді дітей.) Тоді рушаймо!

Сині цеглинки — вище колінка,

«Пеньочки» знаходимо — «змійкою» обходимо!

«Калюжі» переступаємо,

Та й на «колоди» не наступаємо!

Звучить музика. Діти йдуть залою, імітуючи подолання лісових перешкод: пеньочків, калюж, колод — кожну з яких позначає певна крупна деталь конструктора.

Музичний керівник:

Чую, що Зима десь близько,

Бо вже стало трохи слизько,

Тож на стільчиках «ховайтесь»

Та до звуків прислухайтесь.

Звучить частина з циклу «Пори року» Антоніо Вівальді (Antonio Vivaldi) — «Зима».

Вихователь (запитує у дітей, чи знають вони, який твір звучить): Так це — «Музика Зими»,

Бо її вже чули ми.

Музичний керівник: Мабуть колись теж, блукаючи лісом, у звуках заметілі та таночку сніжинок почув особливу музику композитор Антоніо Вівальді і доніс її до нас із вами у цьому прекрасному творі. Але чарівність музики в тому й полягає, що кожен у звуках чує щось своє, особливе… І уява малює картини зими.

Ми з вами теж спробуємо створити власний зимовий шедевр за допомогою конструктора LEGO.

Ігрова вправа «Малюємо» музику»

Під час повторного звучання п’єси діти на пластинах «малюють» конструктором LEGO SYSTEM зимові пейзажі. Створені картини музичний керівник пропонує розмістити в «картинній галереї» на загальний огляд.

Музичний керівник:

      Гарно ви втілили власні ідеї,

      Місце картинам таким лиш в музеї,

      Тож в галерею мистецтв на гостини

      Запрошую вас роздивитись картини.

Музичний твір звучить ще раз як тло. Діти роздивляються всі картини, потім сідають на місця.

Музичний керівник:

      А зараз сформуємо враження наші

      Словами, а з них «відбудуємо» башти.

      Тож що ви в музиці почули?

      Як ви музику відчули?

Ігрова вправа «Башточки»

Діти по черзі описують музику, яку щойно чули, і за кожну відповідь одержують цеглинку. З них будують башти — вони будуть різної висоти. У найактивнішої дитини — найвища башта.

Музичний керівник звертає увагу дітей на шурхіт в одному з кутків зали. У цей час вихователь, надягнувши на руку ляльку-рукавичку «Зайчик», ховається за однією з LEGO-картин.

Музичний керівник:

      Хто в музей до нас пробрався,

      За картиною сховався?

Діти помічають Зайця.

Заєць:       Я боюся, не піду, раптом втраплю я в біду!

Музичний керівник:

      Пісеньку про тебе знаємо,

      Тож виходь, та заспіваємо!

Діти виконують розспівку «Зайчик», слова Юрія Шипа, музика Василя Гайдука.

Ігрова вправа «Рух мелодії»

Музичний керівник звертає увагу дітей на рух мелодії (вгору-вниз). Пропонує зобразити його на пластині LEGO-цеглинками, а відтак знову заспівати розспівку, водячи пальчиком по викладених «доріжках» із цеглинок.

Заєць:

      Хоч я маю довгі вуха,

      Та, мабуть, не маю слуху.

Музичний керівник:

      Ти, Зайчисько, не сумуй,

      За ритмом музики слідкуй!

Ігрова вправа «Ритмічний малюнок»

Музичний керівник розповідає Зайчику (всі діти також уважно слухають), що великі цеглинки позначають довгі звуки, які називають «Та», а маленькі цеглинки — короткі звуки, які називають «Ті». Музичний керівник викладає на пластині ритмічний малюнок — чергування великих та малих цеглин, та пропонує дітям проплескати його. Відтак усі разом пригадують, якій пісні притаманний цей ритм.

Діти виконують пісню «Вісім зайців танцювало», слова Марії Пономаренко, музика Івана Островерхого.

Заєць:

      Ой, як гарно так співати,

      Буду всіх зайців навчати.

      А за це скажу, що знаю,

      Де Зима сніжок ховає.

      Як почуємо від всіх

      Пісню про холодний сніг —

      То сніжок сам відгукнеться,

      Ніжним дзвоном озоветься.

Діти виконують пісню «Із сніжком ми дружимо», слова Володимира Кленца, музика Миколи Ведмедері. Вихователь непомітно для всіх виходить із зали. Після закінчення пісні з-за дверей чути звучання дзвоника, а потім голос вихователя, який говорить за Сніжинок.

Вихователь:

      Заховала нас Зима,

      Що не знайде і сама:

      Серед лісу між ялинок,

      Під хустиною з сніжинок…

      Та якщо станцюють радо

      Зараз для усіх малята —

      Відшукають враз стежки,

      В лісі чарівнім сніжки!

Музичний керівник: То що, малюки, погоджуємося затанцювати для сніжинок? (Відповіді дітей.)

      Та спочатку підведемось,

      Трішки з вами розімнемось,

      Щоб як слід затанцювати

      І сніжинки відшукати.

      Маю декілька пластинок

      З візерунками з цеглинок.

      Візерунки «прочитайте» —

      Рух за «текстом» починайте!

Ігрова вправа «Змінюй рух!»

Вихователь показує дітям пластини, де за допомогою LEGO-цеглинок різного розміру та форми викладена певна схема: цеглинки 2 х 2 з найменшими проміжками одна від одної — дрібний крок, цеглинки із заокругленням — крок з підскоком, цеглинки 2 х 4 на більшій відстані одна від одної — боковий галоп. Змінюючи пластини-схеми, педагог спонукає дітей змінювати рухи.

Вправу «Дрібний крок» діти виконують у супроводі української народної мелодії, вправу «Крок із підскоком» під музику Віктора Косенка, вправу «Галоп» — Франца Шуберта (Franz Schubert).

Музичний керівник:

Щоб у таночку не сваритись,

А дружно й чесно розділитись —

З мішечка ви візьміть цеглинки!

«Сніжинки» є там і «ялинки»!

Ігрова вправа «Чарівний мішечок»

Музичний керівник пропонує дітям із «чарівного» мішечка дістати цеглинку. У кого з дітей цеглинки білого кольору — ті в таночку будуть «сніжинками», у кого зеленого — «ялинками».

Діти виконують «Танок сніжинок та ялинок» під музику Івана Кишка. Після таночку вихователь звертає увагу дітей на кошик, в якому сховалися сніжки — ватяні кульки.

Вихователь: Ось і сніжки відшукались,

Хочуть, щоб ми з ними грались.

Діти виконують пісню «Гра в сніжки», музика Івана Кишка.

Музичний керівник:

Хто з вас зір чудовий має,

Той сніжками в ціль влучає!

Ігрова вправа «Гра в сніжки»

Під музику діти виконують рухи зі сніжками. На закінчення музики — влучають сніжками в башточки з LEGO-цеглинок.

Вихователь:

Непомітно сплинув час,

Вже чекає група нас,

Та ще будуть всі малята

У зимові ігри грати!

Звучить спокійна музика, діти прощаються з музичним керівником та виходять із зали.

Музичне заняття з LEGOСкачайте конспект тематичного музичного заняття з використанням LEGO-технологій для дітей старшої групи «Як зима сховала сніг для забав і для утіх»

Ірина Онішко,
музичний керівник дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 238, Дніпро

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!
Зареєструюся

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти