Телефонуйте 0 800 212 012, якщо бажаєте передплатити. Усі дзвінки безплатні

Активуйте подарунковий доступ >

Педрада

Перелік програм для роботи з дітьми із ЗПР

  • 22 лютого 2018
  • 9214

Упорядковано чинні програми з корекційно-розвиткової роботи для дітей із затримкою психічного розвитку

Триває процес реорганізації спеціальних шкіл та шкіл-інтернатів для дітей із затримкою психічного розвитку (ЗПР).

Булінг педагогів: п’ять порад для нівелювання проблеми

Ольга КляпецьПсихолог-консультант, канд. психол. наук, Київ
«Заводилами» булінгу педагога здебільшого є ті самі діти, які цькують своїх однокласників. Вони вже мають досвід насилля чи глузування над іншими. Коли булери ігнорують правила дорослого життя та обирають жертвою педагога, то в такий спосіб посідають ще вищий ступінь у дитячій ієрархії.

Для забезпечення права на освіту дітей із ЗПР постановою від 26.10.2016 № 753 внесено зміни до постанови КМУ «Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з особливими освітніми потребами» від 23.04.2003 № 585.

Тоді ж

Замінено поняття щодо дітей:

  • які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку → словами діти з особливими освітніми потребами
  • розумово відсталих дітей → словами діти з порушеннями розумового розвитку

Діти із ЗПР мають отримувати освітні та корекційні послуги у спеціальних та інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти. Реорганізацію мають завершити до 2022 року.

Програми для корекційно-розвиткової роботи доступні для скачування.

Перелік програм для роботи з дітьми із ЗПРПрограми з корекційно-розвиткової роботи для дітей із затримкою психічного розвитку

«Розвиток мовлення»

► для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку
(авт. Омельченко І. М., Федорович Л. О.)

«Ритміка»

► для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку (авт. Бабяк О. О.)

  • головна мета корекційно-розвиткової програми в школі інтенсивної педагогічної корекції — розвити інтерес до музично-ритмічної діяльності, навчити адекватно сприймати засоби музичної виразності (особливо ритм, темп, динаміку), ритмічно рухатися у відповідності із загальним характером музики та художніми образами музичного твору

«Корекція розвитку»

► Корекція особистісного розвитку

– для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку
(авт. Логвінова І. П., Кучеренко Ю. О.)

  • спрямована на розвиток особистості, корекцію соціо-емоційної, вольової, мотиваційної сфер молодших школярів із ЗПР та на досягнення психологічного здоров’я в цілому
  • мета корекційно-розвиткової роботи — формування здорової особистості школярів із ЗПР, корекція їх соціо-емоційних порушень, пізнавальної діяльності, спілкування та створення умов для розкриття їх особистісного потенціалу
  • розроблена на концептуальних засадах Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей із особливими освітніми потребами та на основі наказу МОН України «Про розроблення корекційно-розвиткового та методичного забезпечення спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів» від 23.01.2015 № 44

► Корекція когнітивного розвитку

— для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку
(авт. Сак Т. В., Прохоренко Л. І.)

  • передбачає цілеспрямований вплив на розвиток когнітивної сфери учнів із ЗПР задля формування пізнавальної діяльності, наочно-образного та словесно-логічного мислення, вольових дій, відповідно до вікових та психологічних особливостей молодших школярів із ЗПР
  • мета корекційно-розвиткових занять — формування пізнавальної, предметно- практичної та навчальної діяльностей, мовлення, емоційно-вольової сфери
  • розроблена на основі Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами

«Лікувальна фізична культура»

► для 5-9 класів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку
(Шеремет Б. Г., Сак Т. В., Соколова Г. Б., Маматова З. Р., Бабяк О. О., Мельниченко М. В.)

  • належить до програм обов’язкових предметів корекційного блоку Типових навчальних планів і є доповненням до програми з фізичної культури для цього типу навчальних закладів
  • розрахована на дітей спеціальних медичних груп, фізичний розвиток яких потребує спеціальної уваги та корекції
  • ЛФК у спеціальних школах для дітей із ЗПР спрямована не лише на профілактику та корекцію вторинних відхилень у фізичному розвитку і руховій підготовленості дітей, а й на підвищення функціонального стану серцево-судинної, дихальної, опорно-рухової та інших систем, рівня здоров’я в цілому та розвиток компенсаторних функцій сенсорної системи організму дитини із затримкою психічного розвитку

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
До світу освіти