text
Педрада

Освітній процес за Базовим навчальним планом початкової освіти

  • 28 лютого 2018
  • 9499

Як визначає освітній процес Базовий навчальний план нового Державного стандарту початкової освіти

У Державному стандарті початкової освіти визначено:

Базовий навчальний план початкової освіти:

  • визначає загальний обсяг навчального навантаження учнів
  • дає цілісне уявлення про зміст і структуру початкової освіти як першого рівня загальної середньої освіти
  • встановлює погодинне співвідношення між освітніми галузями за роками навчання
  • визначає гранично допустиме тижневе навантаження здобувачів освіти
  • загальну щорічну кількість годин за освітніми галузями.

Базовий і типовий навчальні плани

На підставі БНП можна сповна або частково інтегрувати різні освітні галузі. Таку інтеграцію відображають у:

  • типових освітніх програмах
  • освітній програмі закладу загальної середньої освіти.

У процесі інтеграції кількість навчальних годин, передбачених на вивчення кожної освітньої галузі, перерозподіляють так, щоб їх сумарне значення не зменшувати.

Зміст природничої, соціальної і здоров’язбережувальної, громадянської та історичної, технологічної, інформатичної освітніх галузей інтегрують у різній комбінації їх компонентів. Відповідно, перелік і назви інтегрованих предметів та курсів зазначають у:

  • типових освітніх програмах
  • освітній програмі закладу.

Складники Базового навчального плану:

Інваріантний складник

► обов’язковий для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування та форми власності.

Зауважте!

Виключення з інваріантного складника будь-якої з освітніх галузей неприпустиме, оскільки порушує цілісність початкової освіти і наступність з базовою загальною середньою освітою.

В інваріантному складнику БНП для спецзакладів (класів) передбачають корекційно-розвиткову роботу. Її напрями та змістове наповнення визначають з огляду на особливості психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Зауважте!

За кожною освітньою галуззю обов’язково визначають корекційно-розвиткову роботу.

Варіативний складник

Заклад загальної середньої освіти самостійно розподіляє варіативний складник БКП, враховуючи:

  • особливості організації освітнього процесу
  • індивідуальні освітні потреби здобувачів освіти.

Варіативний складник відображають в освітній програмі закладу.

Варіативність змісту початкової освіти забезпечують також запровадженням резервного часу в освітній програмі закладу.

Заклади загальної середньої освіти з навчанням мовами корінних народів та національних меншин задля реалізації мовно-літературної освітньої галузі додатково можуть використовувати години варіативного складника БНП.

Як читати електронний журнал

Візьміть демо-доступ до електронного журналу «Заступник директора школи» та читайте його три дні

Демо-доступ до електронного журналу

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!