text
Педрада

Як сформувати навички виразного читання

  • 5 березня 2018
  • 144

Тренінг для вихователів, що допоможе вдосконалити майстерність у виразному читанні дитячих творів

В одному з дошкільних закладів провели цікавий експеримент. У двадцятьох дітей старшої вікової групи запитали про їхні улюблені мультфільми. Діти назвали багато мультфільмів та навіть детально переказували зміст деяких із них.

Згодом педагоги запросили до дитячого садка професійного актора-читця, який упродовж дня виконував роль своєрідного помічника вихователя. У коло обов’язків актора входив «супровід живим словом» усіх процесів життєдіяльності дошкільників, тобто виконання напам’ять віршів, казок та оповідань під час прогулянки, спостережень, ігор з дітьми, перед денним сном тощо.

Наприкінці дня актор-читець узяв до рук велику кольорову книжку і сів у куточку групи, на килимку, гортаючи книжку й читаючи мовчки. Вихователь звернувся до дітей: «Пропоную вам зробити вибір. Зараз кожен з вас може назвати свій улюблений мультфільм — і я увімкну його. Або можете підійти до актора й попросити в нього читати вголос те, що він зараз читає мовчки».

Виникає запитання: чи міг вихователь увімкнути одразу двадцять улюблених мультфільмів? Певно, він і сам хвилювався, знаючи, що цю обіцянку виконати неможливо. Проте хвилювання виявилося марним — за мить усі діти були біля актора.

Звісно, це було колективне рішення і, цілком можливо, якби дітей опитували поодинці, то окремі з них обрали б перегляд мультфільму. Та все ж, висновок очевидний: жоден найцікавіший і найпопулярніший мультфільм не замінить живого літературного слова.

Як оживити літературне слово?

Кандидат педагогічних наук Алла Гончаренко називає художнє слово рушієм розвитку в дошкільників мовленнєво-комунікативної компетентності та формування ціннісного ставлення до світу, а дитячу літературу — чинником виховання та засобом і способом педагогічного впливу на дошкільників.

Проведіть тренінг для вихователів на тему «Техніка мовлення. Робота над мовним диханням». Під час цього тренінгу вихователі матимуть змогу зрозуміти значення правильного дихання у процесі виразного читання та повправляються у застосуванні елементів техніки мовного дихання.

Як сформувати навички виразного читанняСкачайте конспект тренінгу для педагогів закладів дошкільної освіти «Техніка мовлення. Робота над мовним диханням»

За матеріалом Наталії Сиротич,

викладача кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!