text
Педрада

Музикування на саморобних інструментах

  • 5 березня 2018
  • 179

Із будь-яким музичним інструментом можна вигадати для дітей яскраву, динамічну й захопливу гру. Щоб навчити вихованців ритмічно видобувати звуки на бубні — скористайтеся авторськими музично-рухливими іграми, головними дійовими персонажами яких є Бедрики, Гномики та Дзвіночки

Читайте за темою в електронному журналі

Користуючись грою на музичних заняттях як чарівним ключиком, музичний керівник може заохотити дітей до виготовлення саморобного музичного інструмента, інструментального музикування, співів у супроводі гри на музичному інструменті тощо.

Гра дає змогу об’єднати різні форми роботи з дітьми в один спільний «проект». Запропонуйте дітям віртуальну подорож до казкового містечка, у якому мешкають веселі Бедрики, Гномики та Дзвіночки. Вони навчать дітей:

  • виготовляти оригінальні музичні інструменти
  • грати на цих інструментах під час музично-рухливих ігор
  • співати пісень.

Таку пропозицію діти сприймуть «на ура». Адже, що може бути цікавішим, ніж власноруч змайструвати музичний інструмент, а потім випробувати його в музично-рухливих іграх, перетворившись на казкових персонажів?

Пропонуємо вам музично-рухливі ігри, які сприятимуть розвитку в дітей уваги, набуттю навичок гри на бубні, а ще — подарують справжнє задоволення.

Пропоновані музично-рухливі ігри можна перетворити на невеличкі імпровізовані концертні виступи дітей. Для цього слід використати яскравий реквізит, скажімо декорації квіткової галявини, аудіозаписи звуків весняної природи, символічні костюми — наголовники, крильця Бедриків, шапочки Дзвіночків, шапочки Гномиків тощо.

Музично-рухливі ігри для дітей

Дінь-дінь, дзвіночки

Музичний керівник об’єднує дітей у дві команди — Бедриків та Дзвіночків, при цьому так, щоб Дзвіночків було на один менше, ніж Бедриків. Одну дитину обирають ведучим. Аби діти по-справжньому відчули себе в ролі Бедриків та Дзвіночків, їм можна запропонувати одягнути наголовники з відповідними зображеннями.

Звучить весела музика. Музичний керівник відбиває в бубон сильну частку кожного такту. Бедрики та Дзвіночки ритмічно рухаються залою. Потім Бедрики танцюють навколо Дзвіночків на відстані 1–2 м і співають пісню «Дзвенить дзвіночок кожен день».

Коли музика припиняє звучати, Бедрики ховаються за Дзвіночками. Хто з Бедриків не встиг сховатися — стає ведучим, і гра продовжується.

У грі переможе та дитина, яка жодного разу не стала ведучим і швидко ховалася.

Гра починається спочатку: ті, хто були Бедриками, стають Дзвіночками. По закінченні гри музичний керівник може запропонувати дітям власноруч виготовити бубон у вигляді бедрика чи дзвіночка.

Нумо, повторіть!

Музичний керівник об’єднує дітей у три команди — Бедриків, Гномиків та Дзвіночків. Аби діти по-справжньому відчули себе у цих ролях, їм можна запропонувати одягнути наголовники з відповідними зображеннями.

Усі діти тримають у руках саморобні бубни, виготовлені заздалегідь. Звучить музика. Музичний керівник один раз вдаряє долонею по мембрані бубна в такт музики, два та три рази — у довільному порядку. Завдання Бедриків — вдаряти долонею по мембрані бубна один раз, Гномиків — два рази, Дзвіночків — три рази.

Аби учасники гри ліпше засвоїли свої завдання, музичний керівник проводить з ними розминку: промовляє текст і закріплює відповідну кількість ударів у бубон для кожної команди:

Вдаряти в бубон лише раз — Бедрикам наказ.
Нумо, в бубон, дружно «дзень» всі пробили враз!
Вдаряти в бубон двічі «дзень» — Гномикам наказ.
«Дзень-дзелень», «дзень-дзелень» грати всякий раз!
Вдаряти в бубон тричі «дзень» — настав Дзвіночків час!
Дзвіночки грають «дзень», «дзень», «дзень» — радіє кожен з нас!

Після розминки діти співають пісню «Бедрик — раз, Гномик — два». По закінченні пісні діти уважно слухають, скільки ударів в бубон зробив музичний керівник: один, два чи три. Якщо музичний керівник ритмічно вдаряє по мембрані бубна три рази — до нього біжать усі Дзвіночки, і кожен учасник команди ритмічно б’є у бубон три рази. Якщо всі Дзвіночки впорались із завданням, гра продовжується, якщо хтось не зреагував — вибуває з гри.

Упродовж гри, у відповідний момент, музичний керівник може знов вдарити в бубон три рази, перевіряючи уважність дітей. А може ритмічно вдарити в бубон один або два рази, тим самим надаючи змогу Бедрикам чи Гномикам продемонструвати майстерну гру на бубні.

Гру можна повторити кілька разів.

Музикування на саморобних інструментахСкачайте пісні:

Інструментальне фантазування

Організовуємо роботу з музичного виховання дітей дошкільного вікуСкачайте інфографіку «Плюси музичного виховання»

Плюси музичного виховання

Ольга Жартун,
мистецтвознавець, літературознавець, Рівне

Підписка на статті

Щоб не пропустити жодної нової статті, підпишіться на розсилку

Статті за темою в журналі «Музичний керівник»
Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь
Інтернет-магазин

Самое выгодное предложение

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Ми в соцмережах
Упс! Файл доступний лише для зареєстрованих користувачів!

57 секунд на реєстрацію
І Ви отримаєте доступ до:
форм та зразків
фахових статей
найсвіжіших новин галузі
нормативних документів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І скачаю потрібні файли!

Зареєструймо наші взаємини!

І я Вам подарую цілий світ освіти:
  • допомагатиму розв’язати робочі завдання
  • запрошуватиму на освітні заходи
  • сповіщатиму про новини

Портал «Педрада»

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!