Кожна дитина потребує особливого ставлення до себе з боку дорослих. Важливо організувати такий освітній процес, що сприятиме особистісному розвитку дітей
Психолого-педагогічний супровід дитини — це система професійної діяльності, спрямованої на створення максимально сприятливих умов для успішного навчання, виховання і розвитку кожної дитини, розкриття і реалізації її особистісного потенціалу.
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
Основою успішного психолого-педагогічного супроводу дитини є співпраця всіх учасників освітнього процесу: вихователів, практичних психологів, батьків. Тому, з одного боку, потрібно удосконалювати фахову майстерність педагогів, зокрема поглиблювати їхні знання про особливості психічного розвитку та формування особистості дітей, вчити розуміти стан дітей. З іншого боку, слід підвищувати психолого-педагогічну культуру батьків, залучати їх до спільної діяльності з педагогами.
Подані на диску документи згодяться вихователю-методисту під час планування роботи щодо психолого-педагогічного супроводу. Анкети, тести дадуть змогу ліпше пізнати індивідуальність кожної дитини, а шаблони протоколів, карток спостереження за дитиною — зафіксувати отримані дані. Пам’ятки, рекомендації, довідкові таблиці, спеціально підібрані вправи та завдання можна використати, щоб підвищити рівень психологічної культури педагогів та батьків і навчитися:
- спілкуватися з дітьми, які мають різні поведінкові прояви
- розуміти емоційний стан дітей
- взаємодіяти з обдарованими дітьми
- працювати з ліворукими дітьми.
У випуску 2018.1 КОЗА-ДИСКа подано шаблони та розробки, що дадуть змогу забезпечити успішний психолого-педагогічний супровід дитини. Ознайомтеся з повним переліком документів, розміщених на диску.
Підвищення педагогічної майстерності
Презентація «Психолого-педагогічний супровід дитини» |
План організації психологічного супроводу педагогів за напрямами роботи |
Модель психолого-педагогічного супроводу дітей раннього віку під час вступу до закладу дошкільної освіти |
План навчальної програми для педагогів «Підвищуємо психологічну культуру» |
Практичні завдання навчального семінару-практикуму «Психологічна компетентність педагога» (із роздатковими матеріалами) |
Анкета «Рівень психологічної культури педагога» |
Тест «Психологічна компетентність педагога» |
План спостереження за перебігом адаптації дитини до умов закладу дошкільної освіти |
Пам’ятка «Показники успішного завершення адаптації дитини до умов закладу дошкільної освіти» |
План психологічного супроводу емоційного розвитку дітей |
План заходів у межах реалізації освітнього проекту «Сходинки до дитячої обдарованості» |
Довідкова таблиця «Порівняльна психологічна характеристика психічно здорової дитини і дитини з порушеннями психічного здоров’я» |
Довідкова таблиця «Організація успішного навчання дітей з урахуванням діяльності лівої та правої півкуль головного мозку» |
Довідкова таблиця «Організовуємо роботу з дітьми відповідно до типу темпераменту» |
Довідкова таблиця «Організовуємо роботу з дітьми відповідно до психотипу особистості» |
Довідкова таблиця «Організовуємо роботу з дітьми відповідно до рівня прояву ними вольових зусиль» |
Бліц-опитування «Виявляємо ставлення педагогів до партнерської взаємодії з дітьми» |
Тест «Визначаємо характер взаємодії педагога з дітьми» |
Анкета «Ранкові й вечірні зустрічі» |
Тест «Особистісна компетентність дитини» |
Тест «Дитячі таланти та обдарованість» |
Робота з дітьми
⇒ Конфлікт дитини з однолітками: як реагувати
Протокол спостереження за дитиною в період адаптації |
Протокол вивчення емоційного стану дитини |
Картка спостереження за розвитком дитини |
Картка спостереження за поведінкою дитини |
Психологічний портрет дитини |
Дзеркало психічного розвитку дітей (бланк) |
Рефлексивний щоденник |
Анкета «Визначаємо найбільш характерні емоційні прояви дитини» |
Анкета «Вивчаємо прояви тривожності у дитини» |
Анкета «Виявляємо обдарованих дітей» |
Рекомендації «Взаємодіємо з дитиною із синдромом дефіциту уваги та гіперактивністю» |
Рекомендації «Як налагодити взаємодію з гіпоактивною дитиною» |
Вправи для візуалізації поведінкових проявів дітей |
Рекомендації «Працюємо з ліворукими дітьми» |
Вправи для ліворуких дітей |
Взаємодія з батьками
Анкета «Загальні відомості про дитину» |
Анкета «Чи готова Ваша дитина відвідувати заклад дошкільної освіти» |
Анкета «Адаптація дитини до умов закладу дошкільної освіти» |
Тренінг «Формуємо психолого-педагогічну культуру батьків» (із роздатковими матеріалами) |
Тест «Визначаємо здібності дитини» |
Тест «Визначаємо тип темпераменту дитини» |
Анкета «Діагностика синдрому дефіциту уваги, імпульсивності та гіперактивності» |
Рекомендації «Як зрозуміти дитину, яка переживає кризу трьох років» |
Рекомендації «Дитина з агресивною поведінкою: спілкуємося ефективно» |
Пам’ятка «Поради для батьків ліворуких дітей» |
Пам’ятка «Плекаємо обдарованість дитини» |