Вивчаємо готовність дитини до шкільного навчання

13 березня 2018
9565
Середній бал: 5 із 5

Які особливості виокремити під час діагностування готовності дитини до шкільного навчання

Експрес-діагностування майбутніх першокласників відбувається в одній з локацій:

  • у дитячому садку — в квітні-травні
  • у школі — під час вступу чи ж після зарахування (за згодою батьків).

Що в державному стандарті базової освіти

Методики діагностування

Перелік методик діагностування і «сценарій» бесіди не залежать від того, де саме відбувається спілкування практичного психолога з дитиною, — у дитячому садку чи в школі.

Важливе досягнення в розвитку особистості дитини — коли почуття «Я повинен» переважає над мотивом «Я хочу»

Хоча де б відбувалася бесіда для визначення психологічної готовності дитини до школи, організувати її слід, дотримуючись кількох вимог.

Вимоги визначення психологічної готовності дитини до школи:

  • Дитині на момент діагностування має виповнитися не менше 5 років 6 місяців: раніше цього віку обстеження проводити недоцільно
  • Психологічне обстеження має тривати не більше 30 хв
  • Діагностування майбутнього першокласника відбувається в індивідуальній формі
  • Якщо дитина тривожна, боїться відповідати, практичний психолог має емоційно підтримати її, обійняти, приголубити, висловити впевненість, що вона добре виконає всі вправи і завдання
  • Під час виконання завдань слід підтримувати дитину, говорити, що вона все робить правильно й добре незалежно від реального результату.

Зауважте!

Без такого зворотного зв’язку тривожна дитина може просто мовчати.

Так слід спілкуватися з усіма дітьми, оскільки для дошкільників дуже важливі позитивні підтвердження їхніх відповідей.

Докладно, як виявити психологічну готовність дитини до школи, на які моменти звертати щодо вербального, логічного, абстрактного мислення, розвитку мовлення, пам’яті, дрібної моторики, — читайте у статті Галини НЄМЄЦ «Визначаємо психологічну готовність дитини до навчання у спеціалізованій школі» 

Портрет тривожної дитини

logo